• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5119 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ دي

خبرخوان

تخلف بانك‌ها در اخذ ضامن براي وام ازدواج
در شرايطي كه بانك مركزي بر اعطاي وام ازدواج در چارچوب اخذ وثايق وفق قانون تاكيد كرده است، اما برخي بانك‌ها دو ضامن رسمي و چك يا سفته ۱۵۰ ميليوني از زوج‌ها درخواست مي‌كنند كه برخلاف بندهاي قانون است. سخت‌گيري‌هاي بانك‌ها در پرداخت وام ازدواج به خصوص در زمينه معرفي ضامن موضوعي است كه اغلب زوج‌هاي ايراني با آن درگير شده‌اند و با تعدد سنگ‌اندازي بانك‌ها در اين زمينه، بانك مركزي در ابتداي ماه گذشته در نامه‌اي به بانك‌ها نسبت به بررسي و اعطاي وام ازدواج در چارچوب اخذ وثايق وفق قانون مربوطه تاكيد كرده و خواستار تسريع در اين امر شد.


افت 50درصدي تقاضا براي كفش زمستاني
رسول شجري، رييس اتحاديه توليدكنندگان و فروشندگان كفش‌هاي دست‌دوز تهران گفت كه افت تقاضا در بازار كفش‌هاي زمستاني نسبت به سال گذشته بيش از ۵۰درصد و ميانگين افزايش قيمت حدود ۳۰ تا ۴۰درصد است.  وي با بيان اينكه افزايش قيمت وابسته به مواد اوليه است، اظهار كرد: در حال حاضر قيمت پوست طبيعي چرم بنا به دلايلي كه پتروشيمي و فروشندگان پوست در آن دخيل بودند، بيش از ۵۰درصد افزايش يافته است.


قيمت مرغ به زير نرخ مصوب رسيد

حبيب اسدالله‌نژاد، مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران گوشتي از كاهش قيمت مرغ به زير نرخ مصوب خبر داد و گفت: 15 روز است كه شركت پشتيباني امور دام مرغ مازاد توليدكنندگان را جمع‌آوري مي‌كند.  وي از كاهش قيمت مرغ به زير نرخ مصوب در بازار خبر داد و گفت: قيمت هر كيلوگرم مرغ هم‌اكنون در بازار خرده‌فروشي بين ۲۷ تا ۳۱ هزار تومان است و بسياري از مرغداران از حاشيه سود خارج شده و زيان مي‌كنند. وي با بيان اينكه در حال حاضر توزيع اينترنتي مرغ منجمد ادامه دارد، افزود: واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار به كشور نيز در حال انجام است.اسدالله‌نژاد تاكيد كرد كه اگر اين روند ادامه يابد با انباشت مرغ در بازار داخل مواجه مي‌شويم و مسوولان بايد اين مساله را مديريت كنند.


استقلال و پرسپوليس  بهمن‌ماه بايد بورسي شوند
حسين قربانزاده، رييس سازمان خصوصي‌سازي اظهار داشت: زيان انباشته باشگاه پرسپوليس بالاي ۲۰۰ ميليارد تومان است و با احتساب ساير بدهي‌ها از جمله ماليات به ۵۰۰ ميليارد تومان مي‌رسد. اما ارزش كل باشگاه پرسپوليس ۱۸۰۰ ميليارد تومان ارزيابي شده كه ۱۰۰۰ ميليارد تومان آن ارزش برند اين باشگاه است.  وي در پاسخ به اين سوال كه آيا همچنان با حذف استقلال و پرسپوليس از ليگ قهرمانان آسيا تا يك ماه آينده بورسي مي‌شوند، اظهار داشت: موعد مقرر پذيرش دو باشگاه استقلال و پرسپوليس بهمن ماه است و اين موضوع هيچ ارتباطي با حذف اين دو باشگاه ندارد، البته هر دوي اين باشگاه‌ها 10 روز استيناف دارند، اما به هر حال تنها يكي از دلايل ما براي خصوصي‌سازي اين دو باشگاه بحث حضور آنها در مسابقات بين‌المللي است.


واردات و مصرف گوشي  در كشور كاهش يافت

محمدرضا عاليان، سخنگوي انجمن واردكنندگان موبايل، تبلت و لوازم جانبي درباره آمار واردات گوشي در يك ماه گذشته گفت: در آذرماه سال جاري، ۱.۵ ميليون تلفن همراه وارد كشور شده و مصرف نيز به يك ميليون و ۴۰۰ هزار دستگاه رسيده است. اين آمار نشان مي‌دهد واردات و مصرف نسبت به آبان ماه، ۱۰۰ هزار دستگاه كاهش داشته است.
وي گفت: از آذر سال گذشته تا آذر سال جاري، ۱۹ ميليون و ۵۸۰ هزار دستگاه تلفن همراه وارد شده و از اين تعداد، ۱۸ ميليون و ۴۵۰ هزار دستگاه مصرف شده است. از اين تعداد، ۹ ميليون و ۷۴۹ دستگاه تلفن همراه، قيمتي بين ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار داشته‌ است، هفت ميليون و ۲۸۲ هزار دستگاه تلفن همراه با قيمت كمتر از ۱۵۰ دلار وارد كشور شده كه علاوه بر گوشي‌هاي هوشمند، ساعت هوشمند و فيچرفون‌ها (گوشي‌هاي غيرهوشمند و دكمه‌اي) را شامل مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون