• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5119 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ دي

سفر شهرزاد

نشست نقد و بررسي كتاب «سفر شهرزاد» نوشته فاطمه مرنيسي برگزار مي‌شود.
اين نشست نقد و بررسي روز سه‌شنبه، ۲۱ دي‌ماه از ساعت ۱۱ صبح با حضور شكوه حسيني، فاطمه صادقي و شيرين كريمي، مترجم كتاب به صورت مجازي برگزار مي‌شود.
در خبر برگزاري اين نشست آمده است: فاطمه مرنيسي جامعه‌شناس و فمينيست مراكشي با آثارش، كه از سوي كتاب‌خوانان در سراسر جهان «سحرآميز»، «پُرنقش‌ونگار» و «درخورِ ملاحظه» توصيف و تحسين شده‌اند، بر زندگي زنان در خاورميانه نور تابانده است.
مرنيسي در كتاب «سفر شهرزاد» كه با ترجمه شيرين كريمي به فارسي ترجمه و در نشر كراسه منتشر شده است تجربه‌هاي منحصربه‌فردش را، در جايگاه زنِ مراكشي آزاد و مستقلي كه با عجايب و تخطي‌هاي غيرمنتظره فرهنگ غرب روبه‌رو مي‌شود، نگاشته است. مرنيسي در اين خودزندگي‌نگاره با پاك‌نظري و فراتخيلِ خيره‌كننده ناداستاني پُرشاخ‌وبرگ و سرشار از نكته‌سنجي ارايه مي‌دهد و آنچه در سفرش به غرب ديده است بازگو و تفسير مي‌كند. يافته‌هاي غافلگيركننده او درباره وضعيت و نگرش به زنان در سراسر جهان در روايتي عميقا اثرگذار با نوعي كنايه‌آميزي خوشايند و دنياديدگي دلپذير بيان مي‌شود.علاقه‌مندان مي‌توانند اين نشست را از اينستاگرام مركز فرهنگي شهركتاب به نشاني ketabofarhang، كانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ اين مركز در سايت آپارات پيگيري كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون