• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5135 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۷ بهمن

پيشخوان

سوال نمايندگان درباره انتصابات وزارت كار و عملكرد وزير بهداشت
سوال تعدادي از نمايندگان از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص انتصاب معاونان مديران و روساي سازمان‌ها از افراد خارج از وزارتخانه اعلام وصول شد. به گزارش خبرگزاري خانه ملت، محمد رشيدي با اشاره به موارد اعلام وصولي نشست علني ديروز مجلس، از 2 سوال ملي محمدحسن آصفري نماينده اراك، كميجان و خنداب و تعدادي ديگري از نمايندگان از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درخصوص علت عدم نظارت وزارت بهداشت بر دريافتي پزشكان از بيماران و علت عدم توزيع عادلانه امكانات و تجهيزات بهداشتي و درماني و سوال ملي علي خضريان، نماينده تهران و تعدادي ديگري از نمايندگان از وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درخصوص عدم ‌اعتقاد به اجراي سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ براي رسيدن به رتبه اول منطقه در حوزه سلامت خبر داد و با اشاره به اعلام وصول طرح‌هايي ازجمله «طرح اصلاح قانون مديريت بحران كشور» و «طرح تعيين حوزه‌هاي انتخاباتي نمايندگان مجلس» در ادامه گفت: «سوال ملي موسوي لارگاني، نماينده فلاورجان و تعدادي ديگري از نمايندگان از وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در خصوص انتصاب معاونان مديران و روساي سازمان‌ها از افراد خارج از وزارتخانه اعلام ‌وصول مي‌شود.» او همچنين از اعلام وصول «سوال ملي محمد رشيدي، نماينده كرمانشاه و تعدادي ديگري از نمايندگان از وزير صنعت، معدن و تجارت درخصوص برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت اصلاحات ساختاري، متناسب‌سازي قيمت، بهبود كيفيت و نظارت بر معاملات صنعت خودرو» خبر داد.


اعتراض كانون صنفي استادان دانشگاهي به اخراج 2 استاد
كانون صنفي استادان دانشگاهي ايران در بيانيه‌اي ضمن انتقاد از اخراج چند استاد دانشگاه و با تاكيد بر اينكه نبض دانشگاه‌ها از دستان استادان مورد احترام جامعه دانشگاهي به درآمده است از وزارت علوم خواست با بازنگري در تصميم قطع همكاري دكتر محمد فاضلي و دكتر آرش اباذري، حس خشنودي را به جمهور استادان دانشگاه در كشور بازگرداند. به گزارش ايلنا، در متن اين بيانيه با بيان اينكه «بيش از يك دهه است كه نبض دانشگاه‌ها از دستان استادان مورد احترام جامعه دانشگاهي به درآمده و كيان استقلال دانشگاه‌ها را ديگر داستاني از گذشته بايد دانست» آورده كه «ديگر به زحمت مي‌توان دانشگاه را پيوندگاه انديشه‌هاي گوناگون يافت.» اين بيانيه نشانه چنين ناگواري‌هايي را «برخوردهاي شبه‌قانوني با استادان» خوانده و با اشاره به اخراج دكتر محمد فاضلي از دانشگاه شهيد بهشتي و نيز دكتر آرش اباذري از دانشگاه صنعتي شريف آورده است: «اكنون اين پرسش‌ها به ميان مي‌آيد كه چرا اين توجيه‌ها، جامعه دانشگاهي و نيز عموم مردم را خشنود نساخته است؟ آيا روش‌هاي به كار گرفته شده براي چنين تصميم‌هايي مورد رضايت اكثريت جمهور استادان است؟ كنش‌هايي اينچنين - كه مايه نگراني نه دانشگاهيان كه عموم مردمان است - آيا سبب سستي بيش از پيش جايگاه دانشگاه‌ها نيست؟» در بند پاياني اين بيانيه آمده است: «اكنون، مديران و مسوولان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري را به دوباره‌نگري در قطع همكاري اين دو استاد گرامي مي‌خوانيم. كانون صنفي استادان دانشگاهي ايران بر آن است كه با بازنگري در تصميم قطع همكاري آقايان دكتر محمد فاضلي و دكتر آرش اباذري حس خشنودي را به جمهور استادان دانشگاه در كشور بازگرداند. اين خود مي‌تواند نشاني از اميد به تغيير اثربخش در جوانان و آينده‌داران نسل‌هاي بعدي در كشور باشد.»


مخالفت جامعه مدرسين حوزه علميه قم با ورود زنان به ورزشگاه
رييس مجمع عمومي جامعه مدرسين در نامه‌اي به رييس‌جمهوري، به‌ شدت با ورود زنان به ورزشگاه مخالفت كرده و نوشته است: طرح چنين موضوعي موجب شگفتي بدنه انقلابي و متدين جامعه كه حامي شماست، شده است. به گزارش خبرگزاري حوزه، ولي‌الله لوني، رييس مجمع عمومي جامعه مدرسين در نامه‌اي به رييس‌جمهور در مخالفت با ورود زنان به ورزشگاه‌ها نوشت: اين مساله كه مورد مخالفت صريح رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقليد و بزرگان حوزه نيز قرار گرفته، نه تنها در رديف مشكلات و مسائل داراي اولويت بانوان جامعه نيست بلكه اساسا برخلاف ارزش‌هاي ايراني - اسلامي بوده و در راستاي نگاه ابزار محور غرب به زن است.


احتمال وضع محدوديت‌هاي بيشتر و سختگيرانه‌تر كرونايي
نشست كميته تخصصي كرونا بعداز ظهر روز (چهارشنبه) به رياست معاون اول رييس‌جمهوري برگزار شد. به گزارش ايسنا، محمد مخبر در اين جلسه كه رييس‌دفتر رييس‌جمهوري و وزراي بهداشت درمان و آموزش پزشكي و آموزش و پرورش، رييس جمعيت هلال احمر و مسوولان مربوطه حضور داشتند، با اشاره به آمار افزايش بيماران سرپايي و بستري ناشي از سويه جديد اُميكرون در كشور تاكيد كرد: عادي انگاري و عدم رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي در شيوع سويه جديد اُميكرون تاثير بسزايي داشته و بايد تدابير لازم براي جلوگيري از شيوع اين سويه جديد از بيماري در كشور انديشيده شود. وزير بهداشت نيز در اين جلسه با اشاره به افزايش سويه جديد اُميكرون در سراسر كشور و تاكيد بر اينكه عدم رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي عواقب جدي براي نظام سلامت و مردم در هفته‌هاي آتي در پي خواهد داشت، تصريح كرد: ضروري است مردم در جهت مقابله با شيوع اين سويه جديد دستورالعمل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي را بيش از گذشته رعايت كنند و در غير اين صورت ناچاريم محدوديت‌هاي بيشتر و سختگيرانه‌تر كرونايي در سراسر كشور وضع كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون