• ۱۴۰۳ جمعه ۲۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5138 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۱ بهمن

پيشخوان

ممكن است سال ۱۴۰۱ شاهد شورش‌هاي عظيم اجتماعي باشيم

يك نماينده اصولگراي مجلس نسبت به وقوع شورش‌هاي عظيم اجتماعي در سال آينده هشدار داد. به گزارش پايگاه خبري نشان تجارت، احمد نادري كه از آن ‌دست اصولگراياني است كه معتقد است اگر برخي رويه‌ها تغيير نكند، كيان نظام به خطر مي‌افتد، گفته است: آواربرداري از فجايعي كه دولت نئوليبرال آقاي روحاني در هشت سال به بار آورد، نياز به زمان دارد و طبيعي است كه دولت سيزدهم در  6 ماه نمي‌تواند معجزه كند، اما موضوع حايز اهميت اين است كه دولت نوپا بايد ريل‌گذاري‌هايش درست باشد. نايب‌رييس كميسيون آموزش مجلس افزود: وقتي نگاهي به لايحه بودجه ۱۴۰۱ مي‌اندازيم، مي‌بينيم كه ريل‌گذاري در برخي جاها درست نيست. مثلا در بحث بودجه آسيب‌هاي اجتماعي درصد كمي به اين حوزه اختصاص داده شده يا در موضوع مهم و حساس ارز ترجيحي، دولت دچار اشتباه شده است. اين چهره اصولگراي مجلس يازدهم اظهار داشت: هشدار مي‌دهم اين رويكردها اگر ادامه پيدا كند، به سمتي خواهيم رفت كه سال ۱۴۰۱ شاهد شورش‌هاي عظيم اجتماعي باشيم. نادري در پايان خاطرنشان كرد: ضرورت دارد تا دير نشده است، تجديدنظر جدي در رويه‌ها شود. اگر كارها با خردجمعي و برنامه جلو برود و مجلس و دولت با كمك هم، ريل‌هاي درستي را مخصوصا در حوزه اقتصادي جاگذاري كنند، روزهاي بهتري براي همه مردم در پيش خواهد بود.


هشدار درخصوص مهاجرت ۲۰۰ هزار نفري از سيستان و بلوچستان
نماينده سراوان در مجلس درباره بحران آب در سيستان و بلوچستان خطاب به وزير نيرو هشدار داد و از احتمال مهاجرت ۲۰۰ هزار نفري مردم از اين منطقه خبر داد. به گزارش ايسنا، ملك فاضلي در جلسه علني ديروز مجلس در نطق ميان دستور درباره وضعيت اقتصادي و بهداشت و درمان در كشور گفت: مشكل معيشت و سلامت به مجلس يازدهم خوش آمد گفت. آيا مشكلات حل شده است، ما چه كرده‌ايم، دولت قبل چگونه عمل كرد و وظيفه دولت فعلي چيست؟ اينها سوال‌هاي روزانه جامعه است. اين عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس يازدهم درباره عملكرد دولت دوازدهم گفت: ۱۶ ماه از عمر مجلس يازدهم با دولت دوازدهم گذشت. دولتي به عنوان فرمانده حل مشكلات كه در پايان عمرش به دنبال تحريم و آمدن كرونا از عمل در ميدان و حل مشكل، از ترس جان به ويترين مشاهده بدل شد و از فضاي عمل به فضاي مجازي حركت كرد. نتيجه‌اش هم غارت ويرانگر صندوق ارزي مملكت و درنهايت گراني و تورم افسارگسيخته روزافزون بود. اين عضو مجمع نمايندگان استان سيستان و بلوچستان خطاب به مسوولان اجرايي كشور و نمايندگان مجلس تاكيد كرد: وظيفه ما خيلي سنگين است. نشستن و تماشا كردن وظيفه ما نيست. صداي معلمان، كارگران و كشاورزان در كنار مجلس هر روز طنين‌انداز مي‌شود. بايد به آنچه دور و برمان مي‌گذرد، حساس باشيم. او با اشاره به مرز مشترك ۴۰ كيلومتري سيستان و بلوچستان با پاكستان به مشكلات حوزه ‌انتخابيه‌اش پرداخت و گفت: اين منطقه با ۵۰۰ هزار نفر جمعيت، پايانه مرزي ندارد. ميزان صادرات اين بخش ۶ برابر مكان‌هايي بوده كه پايانه مرزي رسمي و مناطق آزاد تجاري دارند. سراوان بايد به دليل جغرافياي بي‌نظيرش منطقه ويژه تجاري باشد. فاضلي در پايان درباره بحران بي‌آبي سراوان خطاب به وزير نيرو تذكر داد و تاكيد كرد كه اگر به اين منطقه آبرساني نشود  ۲۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت خواهند شد.


۳۰ نماينده مجلس  به كرونا مبتلا شدند

تعداد ۳۰ نفر از نمايندگان مجلس به كرونا مبتلا شده‌اند و تست آنها در يكي، دو روز گذشته مثبت اعلام شده است. به گزارش خبرگزاري فارس، ابوالفضل ابوترابي ضمن اعلام اين خبر افزود: هيات رييسه مجلس با تاكيد از همه نمايندگان خواسته كه تست كرونا بدهند.


«سوت‌زني» در كميسيون حقوقي نهايي شد
نايب‌رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس از نهايي شدن طرح سوت‌زني در اين كميسيون خبر داد. به گزارش خبرگزاري فارس، حسن نوروزي نايب با اشاره به طرح سوت‌زني در كميسيون قضايي اظهار داشت: اين طرح در كميسيون در حال نهايي شدن است و به زودي به صحن علني مجلس شوراي اسلامي خواهد آمد. او ادامه داد: در طرح سوت‌زني آمده است افرادي كه به عنوان حقيقي يا حقوقي سوت‌زني مي‌كنند از نظر امنيتي، مادي و معنوي مورد حمايت دولت قرار بگيرند. او گفت: هر يك از شهروندان و سازمان‌هاي مردم‌نهاد مي‌‌توانند اطلاعات خود درباره اموال نامشروع اشخاص مشمول اين بخش را به دادستان كل كشور اعلام كنند. دادستان كل مكلف است طرق قابل دسترسي را براي اعلام گزارش‌‌هاي مردمي ايجاد و اعلام كند. اين نماينده اصولگرا اضافه كرد: در طرح سوت‌زني پيشنهاد شده دولت سيستمي را پايه‌گذاري كند تا افراد بتوانند در آن سيستم سوت‌زني كرده و موارد فساد و موضوعات ديگر را در آنجا ثبت كنند تا مراجع ذي‌صلاح به آنها رسيدگي كنند. نوروزي تصريح كرد: اين طرح حدود ۴۵ ماده دارد كه تاكنون ۳۵ ماده آن در كميسيون بررسي شده و بعد از اتمام مواد باقيمانده اين طرح به صحن علني مجلس خواهد آمد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون