• ۱۴۰۳ جمعه ۲۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5138 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۱ بهمن

پيدا و پنهان

يارانه 800 هزار توماني پريد؟

مانور بر سر مساله رسيدن يارانه خانوارهاي چهار نفره در ايران به حدود هشتصد هزار تومان، نقطه طلايي براي دولت سيزدهم بود و برخي نمايندگان نيز در روزهاي اخير با تشريح اين سازوكار تاكيد داشتند كه به ازاي هر فرد يارانه‌اي ۱۱۰ هزار توماني، به جمعيت هدف كه در حدود شصت ميليون نفر هستند، تعلق خواهد گرفت. با اين حال با راي منفي اعضاي كميسيون تلفيق و در صورت راي مجلس به اين موضوع در صحن علني، نقطه مانور برخي نمايندگان و اعضاي دولت نيز پوچ خواهد شد، چراكه محل تامين يارانه جديد براي جمعيت هدف حذف ارز ترجيحي بود كه با عدم حذف اين ارز، شرايط معمول حفظ خواهد شد.


درج قيمت توليدكننده  روي روغن موتور الزامي شد
عباس تابش، رييس سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، طي بخشنامه‌اي، توليدكنندگان عمده روغن موتور را ملزم به درج قيمت توليدكننده روي انواع محصولات خود اعم از ديزلي و بنزيني كرد. براساس اين بخشنامه واحدهاي توليد‌كننده عمده روغن موتور (شركت نفت بهران، سپاهان، پارس و شركت نفت ايرانول) ملزم به درج قيمت توليدكننده روي كالا شدند. رييس سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، طي بخشنامه‌اي، توليدكنندگان عمده روغن موتور را ملزم به درج قيمت توليدكننده روي انواع محصولات خود اعم از ديزلي و بنزيني كرد.


موتورسواري بيش از دو سرنشين ممنوع شد
محمد مخبر، معاون اول رييس‌جمهور آيين‌نامه جديد كميسيون ايمني راه‌ها با عنوان «آيين‌نامه مديريت ايمني حمل و نقل و سوانح رانندگي» كه در ۵ بهمن امسال و در ۴۴ ماده به تصويب هيات دولت رسيده را به وزراي راه، كشور، اقتصاد، صمت، بهداشت، دادگستري، آموزش و پرورش و ارتباطات و همچنين روساي سازمان‌هاي صداوسيما، پزشكي قانوني، استاندارد، هلال‌احمر و بيمه مركزي و فرماندهي ناجا ابلاغ كرد. در اين آيين‌نامه علاوه بر ارايه تعاريف جديدي از حريم شهرها، سوانح رانندگي و ناوگان عمومي و شبه‌عمومي، وظايف دستگاه‌هاي متعدد عضو كميسيون ايمني راه‌ها درخصوص كاهش تصادفات رانندگي تعريف و ابلاغ شده است. در اين آيين‌نامه تردد موتورسواران به صورت حداكثر يك راكب و يك ترك‌نشين بوده و بيش از آن ممنوع است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون