• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5139 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ بهمن

پيشخوان

حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام و گلزار شهداي بهشت زهرا
رهبر انقلاب سحرگاه روز گذشته و‌ در آستانه ايام‌الله دهه فجر، در مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي و گلزار شهداي بهشت زهرا سلام‌الله‌عليها حضور يافتند. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در آستانه ايام‌الله دهه‌فجر و چهل‌وسومين سالروز پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در نخستين ساعات صبح روز گذشته در مرقد بنيانگذار كبير جمهوري اسلامي حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، ياد و خاطره امام عظيم‌الشأن ملت ايران را گرامي داشتند. رهبر انقلاب همچنين با حضور بر مزار شهيدان عالي‌مقام بهشتي، رجايي، باهنر و شهداي حادثه هفتم تير ۱۳۶۰، علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت كردند. ايشان سپس در گلزار شهيدان سرافراز حضور يافتند و به ارواح مطهر مدافعان اسلام و ايران اداي احترام كردند. همچنين برخي منابع خبري همچون پايگاه خبري-تحليلي خبرآنلاين، با انتشار تعدادي از عكس‌هايي كه پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري منتشر كرده بود، نوشت: رهبر انقلاب با حضور در مرقد امام خميني(ره)، بر مزار آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني فاتحه خواندند.


حذف مصوبه خريد خدمت سربازي در كميسيون تلفيق
سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه ۱۴۰۱ از لغو و حذف شدن مصوبه خريد خدمت سربازي خبر داد. به گزارش ايسنا، رحيم زارع در توضيح نشست عصر روز گذشته كميسيون تلفيق بودجه ۱۴۰۱ گفت: كميسيون تلفيق مصوبه قبلي خود درباره خريد خدمت سربازي را ملغي كرد. او گفت: كميسيون تلفيق به جاي خريد خدمت سربازي تصويب كرد كه مشمولان سرباز متاهل با ۳۰ سال سن و داراي دو فرزند به صورت رايگان كارت معافيت از خدمت سربازي دريافت كنند. كميسيون تلفيق چند روز گذشته مصوبه‌اي براي خدمت سربازي داشت كه به موجب آن قرار بود دارندگان مدرك تحصيلي كارداني و كمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ ميليون تومان، دارندگان مدرك تحصيلي كارشناسي و كارشناسي ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ ميليون تومان و دارندگان مدرك پزشكي عمومي و دكتراي تخصصي و بالاتر از آن در تمامي رشته‌ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ ميليون تومان به حساب خزانه كل كشور قادر به خريد سربازي خود شوند.


3 دستور محسني‌اژه‌اي درباره اعمال ماده 477
رييس قوه قضاييه در جريان نشست روز گذشته شوراي عالي قضايي دستورهايي را در ارتباط با مقوله اعمال ماده 477 صادر كرد و ازجمله ادامه صدور آرا و احكام خلاف بين شرع به ‌صورت متوالي از سوي برخي شعب و قضات را امري غيرقابل‌ پذيرش دانست و به حجت‌الاسلام رحيمي معاون قضايي، ۳ دستور مشخص را در اين زمينه صادر كرد. به گزارش خبرگزاري ميزان، «عدم پذيرش درخواست‌هاي اعمال ماده ۴۷۷ كه متضمن و دربرگيرنده استدلال قاضي صادركننده راي نباشند»، «اعلام فهرست تفكيكي ميزان وصول و پذيرش درخواست‌هاي اعمال ماده ۴۷۷» و «ارايه آمار و مشخصات ناظر بر شعب و قضاتي كه بيشترين درخواست‌هاي اعمال ماده ۴۷۷ مربوط به آنهاست»، ازجمله دستورات مشخص رييس عدليه به معاون قضايي بود. محسني‌اژه‌اي بر همين اساس با اشاره به اهتمام خود جهت جمع‌بندي و اتخاذ تصميم ويژه پيرامون نحوه تمشيت امور در خصوص ماده ۴۷۷ در سال آتي، براي معاونت قضايي جهت اجراي دو ماموريت «اعلام فهرست تفكيكي ميزان وصول و پذيرش درخواست‌هاي اعمال ماده ۴۷۷» و «ارايه آمار ناظر بر شعب و قضاتي كه بيشترين درخواست‌هاي اعمال ماده ۴۷۷ مربوط به آنهاست» تا ۱۵ اسفند سال جاري، مهلت تعيين كرد. «نحوه نقل‌وانتقال زندانيان» ديگر موضوعي بود كه رييس قوه قضاييه در جريان جلسه امروز شوراي عالي قوه قضاييه بدان اشاره كرد و با تاكيد بر عدم تاثيرپذيري مسوولان امر از فضاسازي‌هايي كه در رابطه با موضوع زندان و زندانيان صورت مي‌گيرد، بر اجراي ضوابط و دستورالعمل‌هاي قانوني و صحيح در اين رابطه و اصلاح آن دسته از دستورالعمل‌هاي داراي ايراد تصريح كرد. رييس قوه قضاييه با اشاره به مفاد مطرح در مواد ۵۱۳ تا ۵۲۸ قانون آيين دادرسي كيفري در خصوص موضوعات ناظر بر زندان و زندانيان به مسوولان امر در سازمان زندان‌ها، دادگستري‌ها و دادستان‌ها پيرامون اعمال نهايت دقت و احتياط در امر نقل‌وانتقال زندانيان تاكيد كرد و به آنها دستور داد كه در اجراي اين موضوع، شاخصه‌هايي نظير «ضرورت انتقال»، «زمان انتقال»، «چگونگي انتقال» و «انگيزه انتقال» را مدنظر قرار دهند. رييس قوه قضاييه همچنين به رييس سازمان زندان‌ها و مسوولان اين حوزه تاكيد كرد كه مقوله طبقه‌بندي زندانيان و جداسازي آنها به تفكيك سن و نوع جرم را تا حد ممكن پيش ببرند.


حمله مسلحانه به ستاد خبري  اداره اطلاعات و سپاه سراوان
حمله مسلحانه به ستاد خبري اداره اطلاعات و سپاه سراوان با عكس‌العمل به موقع ماموران حاضر در محل ناكام ماند. به گزارش خبرگزاري فارس، بنا به اعلام قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه روز (دوشنبه) فردي مسلح كه قصد تعرض مسلحانه به ستاد خبري اداره اطلاعات و سپاه شهرستان سراوان (سيستان وبلوچستان) را داشت‌ ‌با عكس‌العمل به موقع مراقبين مواجه شد. در اين درگيري فرد مسلح به هلاكت رسيده ‌و يكي از شهروندان مجروح شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون