• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5139 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ بهمن

خبر- 1

استقرار تيم واكسيناسيون  در خانه جشنواره فيلم فجر؟ 

محمد هاشمي، مديركل روابط‌عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: درپي واكسيناسيون سراسري كه در كل كشور صورت گرفته، شرايط براي برگزاري چهلمين جشنواره فيلم فجر در سراسر كشور و براي ساير اقشار مردم هم ميسر شده است.  به گفته وي، چهلمين جشنواره فيلم فجر با حضور ناظران و اعضاي وزارت بهداشت و با رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي به همت دانشگاه علوم پزشكي ايران انجام مي‌شود. هاشمي گفت: در خانه جشنواره سه مكان اصلي در نظر گرفته شده است تا وضعيت سلامت مهمانان جشنواره مورد بررسي قرار بگيرد. در ورودي خانه جشنواره ناظران وزارت بهداشت حاضر هستند تا از نزديك بر شرايط ميهمانان نظارت داشته باشند. او ادامه داد: از آنجايي كه ممكن است در سويه‌هاي جديد كرونا يكسري از علايم پنهان باشد، به علاوه تب‌سنجي، شرح حالي از ميهمانان پرسيده مي‌شود و اگر افرادي كه وضعيت مشكوك داشته باشند، تست PCR از آنها گرفته مي‌شود. اگر تست مثبت باشد از ورود آنها به خانه جشنواره جلوگيري خواهد شد.وزارت بهداشت همچنين در ضلع غربي خانه جشنواره نيز فضايي را در نظر گرفته است كه تمامي اقلام بهداشتي از جمله ماسك و الكل با حضور نمايندگان و پرستارها عرضه خواهد شد. هاشمي تاكيد كرد: فضاي بيروني خانه جشنواره هم ماسك، الكل و موارد بهداشتي در اختيار مهمانان قرار مي‌گيرد كه اين فضا به شكل دايم پشتيباني مي‌شود تا اقلام بهداشتي در تمامي اوقات در اختيار مهمانان جشنواره قرار بگيرد.او گفت: پرستاران و كادر درمان پشتيبان نيز به شكل دايمي در محيط خانه جشنواره حضور خواهند داشت تا در صورت نياز نسبت به انجام درمان پيشگيرانه ميهمانان جشنواره اقدام كنند. دوازده پرستار خبره و يك پزشك اين تيم پشتيبان را تشكيل مي‌دهند و به صورت شيفت‌بندي شده در موقعيت خانه جشنواره حضور خواهند داشت.تيم واكسيناسيون وزارت بهداشت نيز در روزهاي جشنواره و از ساعاتي قبل از شروع مراسم‌ها در خانه جشنواره در فضاي بيروني برج ميلاد حاضر هستند تا دوز سوم واكسيناسيون را براي عوامل اجرايي جشنواره و همچنين ميهمانان آن تزريق كنند. اما اين صحبت‌هاي محمد هاشمي در حالي مطرح مي‌شود كه به گفته بعضي رسانه‌ها در سانس اول نمايش فيلم در برج ميلاد، اين تيم حضور نداشتند.


جايزه فارسينما  به جشنواره فجر رسيد

دبير انجمن ويرايش و درست‌نويسي و دبير جايزه فارسينما گفت: اين جايزه نخستين‌بار در سال ۱۳۹۷ وارد بخش تجلي اراده ملي شد و امسال نيز با حمايت شوراي فرهنگ عمومي در جشنواره فيلم فجر حضور دارد. به گزارش مهر، مهدي صالحي، دبير انجمن ويرايش و درست‌نويسي و دبير جايزه فارسينما درباره حضور اين جايزه در جشنواره امسال فيلم فجر گفت: اين جايزه نخستين‌بار در سال ۱۳۹۷ وارد بخش تجلي اراده ملي شد كه در آن سال نخستين جايزه در حوزه مشترك سينما، زبان و ادب فارسي و نخستين حضور يك انجمن مردم‌نهاد در جشنواره را با خود به همراه داشت و امسال نيز با حمايت شوراي فرهنگ عمومي در جشنواره حضور دارد. وي افزود: در فارسينما، هيات‌ داوران فيلم‌ها را از نظر كاربرد زبان فارسي بررسي مي‌كنند. توجه به لهجه‌ها و گويش‌ها و درستي استفاده از آنها، يكدستي لحن و لهجه، يكدست‌ بودن زبان بازيگران، درستي كاربرد خط فارسي، توجه به واژگان فارسي در عنوان‌بندي‌ها و زيرنويس‌ها از جمله معيارهاي داوران اين جايزه است.دبير انجمن ويرايش و درست‌نويسي در ادامه گفت: هيات داوران برگزيدگاني در تخصص‌هاي مختلف زباني مانند زبان‌شناسي، نويسندگي، ادبيات و شعر، ويرايش، ترجمه، كارگرداني و مستندسازي هستند كه بيش از دو سال در جلسات منظمي فيلم‌ها را از نظر زباني بررسي كرده‌اند و روي چارچوب‌هاي داوري زباني سينمايي به توافق رسيده‌اند.صالحي گفت: امسال گروهي از منتقدان و كارگردانان سينمايي نيز مشاوران جايزه هستند و اميد داريم با حمايت نهادهاي سينمايي به زودي دبيرخانه جايزه راه‌اندازي شود تا بتوانيم فرهنگ‌سازي و جريان‌سازي در اين عرصه را پيگيري كنيم.

ساعت بازديد از موزه سينما  در ايام فجر بيشتر شد

موزه سينماي ايران همزمان با دهه فجر و آغاز جشنواره فيلم فجر، ساعت بازديد از تالارهاي اين موزه را افزايش داد.همزمان با فرارسيدن جشن پيروزي انقلاب اسلامي و برگزاري چهلمين جشنواره فيلم فجر، ساعت بازديد از تالارهاي اين مجموعه فرهنگي از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ خواهد بود.تالارهاي موزه سينماي ايران نمايانگر تاريخ سينماي اين كشور و ميراث فرهنگي و سينمايي به جا مانده از آغاز اين هنر صنعت تا به امروز است.  بازديدكنندگان اين موزه با آغازگران سينماي ايران، نخستين تجهيزات سينمايي و افتخارات بين‌المللي آشنا شده و از مجموعه آثار، يادگارها و دستاوردهاي هنرمندان بازديد خواهند كرد.تالارهاي موزه سينماي ايران شامل سالن‌هاي پيشگامان سينما، معاصران، بين‌الملل، دفاع مقدس، كودك، تماشاخانه، نمايشگاه نام‌آوران سينماي ايران، خانه فرهاد و... است.همچنين غرفه‌هاي عرضه محصولات فرهنگي هنري اين مجموعه هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۲۴ ميزبان گردشگران و علاقه‌مندان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون