• ۱۴۰۳ يکشنبه ۴ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5147 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲۱ بهمن

ويژه

اقدام همراه اول  براي كاهش مصرف انرژي

همراه اول با هدف مديريت مصرف انرژي در سايت‌هاي شهر تهران، اقدام به خريد و فعالسازي فيچر BTS Power Saving كرده است. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، اين فيچر در ساعات كم ترافيك شبكه، با خاموش كردن TRXهايي كه بار ترافيكي روي آن وجود ندارد، سبب كاهش مصرف برق سايت مي‌شود. با توجه به هزينه خريد اين فيچر، اين اقدام به نوعي يك سرمايه‌گذاري پايدار، در راستاي كاهش مصرف انرژي و در نتيجه حفاظت از محيط‌زيست در برابر افزايش آلاينده‌ها و انتشار گازهاي گلخانه‌اي و انجام مسووليت اجتماعي است؛ زيرا بخش عمده‌اي از برق مصرفي در جهان و ايران از طريق سوخت‌هاي فسيلي و تجديدناپذير توليد مي‌شود و بروز رويدادهاي مخرب در بستر محيط‌زيست در سال‌هاي اخير، بسياري از دانشمندان و فعالان محيط‌زيست را به تكاپو براي كشف راهبردهاي مديريت مصرف برق در راستاي حفاظت از زيست‌بوم‌هاي طبيعي انداخته است. يكي از راهبردهاي عملياتي شده در همراه اول براي كاهش و مديريت مصرف انرژي، استفاده از فيچر BTS Power Saving براي كاهش مصرف انرژي در تكنولوژي 2G سايت‌هاي اين شركت در تهران است.

توزيع بيش از 26 هزار تن گاز مايع در استان كردستان

از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 26 هزار تُن گاز مايع از طريق ده باب تاسيسات گاز ‏مايع در نواحي 9گانه اين منطقه توزيع شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش ‌‏2درصدي همراه بوده است. 
‏به گزارش روابط عمومي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه كردستان، سرپرست ‏منطقه با بيان اين مطلب گفت: هم‌اكنون بيش از 19 هزار خانوار نفت سفيد سوز شهري و ‏روستايي در استان وجود دارند كه از گاز مايع نيز استفاده مي‌نمايند كه از طريق هفت شركت ‏موزع و نمايندگي‌هاي آنها گاز مايع مورد نياز اين عزيزان به آنان تحويل مي‌شود. ‏ محسن معاني از تهيه زيرساخت‌هاي لازم و هماهنگي‌هاي صورت گرفته با شبكه بانكي ‏جهت توزيع الكترونيكي گازمايع در استان خبر داد و افزود: سهميه خانوارهاي مشمول 4 سيلندر ‏خانگي (44 كيلوگرم در ماه) گازمايع مي‌باشد كه در كارت‌هاي بانكي متصل به شبكه شتاب ‏شارژ مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون