• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5161 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۹ اسفند

نسل من و بمب روسي و شعار مرگ بر امريكا

محمد مهاجري

نسل من با جنايت‌هاي امريكا در كشورش آشناست و از دوران كودكي و نوجواني هميشه اين قدرت بزرگ را دشمن خود مي‌پندارد. 
نسل من از سال‌هاي قبل از انقلاب، شعار «مرگ بر امريكا» را با همه وجود سر داده و تا امروز به آن افتخار كرده و هنوز هم -دست‌كم در مورد خودم- آن را درست مي‌داند. 
نسل من وقتي صدام عفلقي موشك‌هاي 6 متري شوروي را به دزفول مي‌زد و با هواپيماهاي ميگ و سوخوي روسي به تهران حمله مي‌كرد، در اولين لحظات پس از بمباران و موشك‌باران در نقطه اصابت حضور پيدا مي‌كرد و شعار «مرگ بر امريكا» مي‌داد. 
نسل من در طول جنگ كه زير بمب‌هاي روسي جان مي‌داد، اين را مي‌فهميد كه كرملين‌نشينان و كاخ‌سفيدنشينان دست‌شان براي كشتار مردم ايران توي يك كاسه است. 
نسل من همواره مدافع مظلوم بوده است. ده‌ها سال است از مظلومان فلسطين و لبنان حمايت مي‌كند؛ دلش براي مسلمانان بوسني كه به دست صرب‌ها قتل‌عام شدند مي‌سوزد؛ از شنيدن خبر قتل‌عام مردم يمن به دست نامردهاي سعودي غمگين مي‌شود؛ از ظهور داعش در شام و عراق برآشفته مي‌شود؛ در حمله امريكا به مردم محروم افغانستان داغدار مي‌شود؛ از حمله ناتو به عراق و قتل‌عام كرور كرور انسان بي‌گناه، اشكش درمي‌آيد و البته در همان زمان خبرهاي تلخ كشتار مردم مسلمان چچن روسيه، آزار هم‌كيشانش در ايغور چين و شكنجه مسلمانان برمه‌اي را هم مي‌شنود و به‌ ناچار بغضش را فرو مي‌برد تا مبادا منافع ملي! لطمه بخورد. 
نسل من پنجاه سال است مي‌شنود سياست درست «نه شرقي، نه غربي» است. اما حالا مي‌بيند در برابر كشتار مردم اوكراين، چه شامورتي‌بازي‌ها درمي‌آيد. نسل من مي‌بيند بايدن، ترامپ، اوباما، بوش، كلينتون، ريگان و كارتر همگي جاني و بي‌شرف هستند (كه هستند) اما وقتي نوبت به پوتين مي‌رسد، روي سرش آب توبه ريخته مي‌شود. 
نسل من مي‌بيند عده‌اي كه خودشان را ارزشي و انقلابي جا زده‌اند، در برابر چشم‌آبي‌هاي روسيه تزاري كه بارها و بارها نسبت به آبا و اجدادش خيانت و جنايت و كشتار كرده‌اند، مجلس‌شان را به توپ بسته‌اند، به ناموس‌شان تجاوز كرده‌اند، در جنگ با سلاح‌هاي‌شان ايران و ايراني را ويران كرده‌اند و همزمان با اسراييل نرد عشق باخته‌اند و در شوراي امنيت عليه برنامه هسته‌اي با هم‌دست امريكايي‌اش به قطعنامه‌هاي ضدايراني راي مثبت داده، خفه شده‌اند و همه‌چيز را به توفان فراموشي سپرده‌اند.
نسل من مي‌بيند جلوي چشمش تاريخ تحريف مي‌شود و لشكركشي به اوكراين، گردن امريكا مي‌افتد و رييس‌جمهور كنوني اين كشور به‌خاطر آنكه كشورش سال‌ها قبل تمامي زرادخانه‌هاي هسته‌اي‌اش را قفل زده به هم‌دستي با غرب محكوم مي‌شود و به همين راحتي، خون صد‌ها آدم بي‌گناه شسته مي‌شود. حال آنكه جرم اوكراين، فقط روي خوش نشان دادن به غرب نيست؛ سپردن كليد هسته‌اي‌اش به دولت روسيه است. 
بله امريكا پشت اوكراين نايستاد و مثل هميشه نامردي كرد؛ اما فرض كنيم امريكا به نفع اوكراين وارد جنگ مي‌شد، آن وقت چه مي‌گفتيم؟ مي‌گفتيم امريكا مردانگي كرد؟ در جنگ اوكراين، غربي‌ها جنايتكارند و لعن و نفرين بيكران #ما اصولگراها به سمت‌شان سرازير مي‌شود. اما پوتين تقديس مي‌شود و بعضي‌ها براي پاسداشت لطف بزرگ رييس‌جمهور روسيه مي‌خواهند پوتين‌هايش را جلوي پايش جفت كنند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون