• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5169 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۹ اسفند

خبر

ابراز نگراني يك مقام سازمان ملل از درگيري‌ها در كرانه باختري
هماهنگ‌كننده ويژه سازمان ملل براي روند صلح خاورميانه نسبت به افزايش درگيري‌ها و وخامت اوضاع امنيتي در كرانه باختري اشغالي از جمله قدس شرقي به‌شدت ابراز نگراني كرد. به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري مصري اليوم، «تور وينسلاند» در بيانيه‌اي كه چهارشنبه توسط دفتر وي منتشر شد، افزود: طي يك هفته گذشته خشونت‌هاي روزانه موجب كشته شدن ۶ فلسطيني از جمله يك كودك شده است. وي افزود: در اين مدت همچنين ۲۶ فلسطيني مجروح شدند. هماهنگ‌كننده ويژه سازمان ملل براي روند صلح خاورميانه بار ديگر خواستار توجه به سلامت كودكان فلسطيني در اين مناطق شد و تاكيد كرد كه كودكان هرگز نبايد هدف اين درگيري‌ها قرار گيرند يا به آنها آسيب برسد. ابراز نگراني هماهنگ‌كننده ويژه سازمان ملل براي روند صلح خاورميانه در حالي بيان مي‌شود كه يك جوان فلسطيني امروز بر اثر جراحت ناشي از اصابت گلوله نظاميان صهيونيست در كرانه باختري رود اردن به شهادت رسيد. اين جوان فلسطيني به نام «احمد حكمت سيف» (۲۳ ساله) اهل منطقه «برقه» در شمال غربي نابلس چند روز پيش در جريان درگيري نيروهاي رژيم صهيونيستي با فلسطيني‌ها زخمي شده بود و صبح امروز بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسيد. شهادت حكمت سيف درحالي است كه يكشنبه شب گذشته نيز يك نوجوان 16 ساله فلسطيني در نتيجه اصابت گلوله صهيونيست‌ها در شرق قدس اشغالي به شهادت رسيد. سه‌شنبه هفته گذشته نيز يك نوجوان 14 ‌ساله فلسطيني به نام «محمد شحاده» بر اثر اصابت گلوله صهيونيست‌ها در شهرك «الخضر» در شهر بيت‌لحم در كرانه باختري به شهادت رسيده  بود.


صنعا: يمن همچنان براي مبارزه  با  تجاوز آماده  است
وزير اطلاع‌رساني يمن تاكيد كرد كه مردم اين كشور اين پيام روشن را به جهانيان دادند كه هرگز از گرسنگي و محاصره نخواهند مرد و براي مقابله با متجاوزي كه قصد دارد آنها را با محاصره و بمباران از پا درآورد، اقدام خواهند كرد. به گزارش ايسنا، ضيف‌الله الشامي، وزير اطلاع‌رساني دولت نجات ملي يمن در گفت‌وگو با سايت المسيره وابسته به جنبش انصارالله يمن اظهار كرد: تظاهرات گسترده مردمي روز دوشنبه حمايت مردم يمن از رهبران خود را نشان داد و نقشه دشمن براي ناراضي نشان دادن مردم از دولت صنعا را ناكام گذاشت. الشامي گفت: محاصره اعمال شده عليه يمن نتيجه ناتواني نيروهاي متخاصم در كسب هرگونه دستاورد نظامي و ميداني است. وزير اطلاع‌رساني يمن با اشاره به اينكه مردم اين كشور از نرسيدن كشتي‌هاي حامل مشتقات نفتي به بندر حديده با وجود صدور مجوزهاي بين‌المللي براي اين كار در رنج هستند، گفت: يك بشكه بنزين در صورتي كه از بندر حديده وارد صنعا و ديگر شهرهاي يمن شود، با قيمت حدودا ۹۹۰۰ ريال به دست مصرف‌كننده مي‌رسد؛ اما در حال حاضر قيمت هر بشكه بنزين ۱۵ هزار و ۵۰۰ ريال است، زيرا از طريق يك گروه تجاري همدست با نيروهاي متخاصم به عدن منتقل مي‌شود. او در ادامه گفت: سازمان ملل اتفاقات جاري در يمن از جمله قتل، محاصره و گرسنگي را ناديده مي‌گيرد و در مقابل زماني كه وضعيت جنگ بحراني مي‌شود و نيروهاي ما دستاوردهاي ميداني كسب كرده يا حملاتي را در عمق خاك دشمن انجام مي‌دهند، ديدارها و سفرهايي را آغاز مي‌كند. الشامي افزود: رهبران صنعا روي سازمان ملل و اقدامات سياسي آن تكيه نمي‌كنند، ما مي‌دانيم كه آنها با پول كشورهاي عرب حوزه خليج‌فارس و با تصميمات امريكا مديريت مي‌شوند.  اين مسوول دولت نجات ملي يمن در ادامه گفت: اگر سازمان ملل و نهادهاي آن قادر بودند عدالت را در مورد فردي رعايت كنند، حقوق فلسطيني‌ها را كه از ده‌ها سال قبل سلب شده‌اند، به آنها باز مي‌گرداندند.


هدف قرار گرفتن پايگاه‌هاي نظامي امريكا در شرق سوريه
منابع محلي از حمله موشكي به پايگاه‌هاي ارتش امريكا در بزرگ‌ترين ميدان نفتي واقع در شرق سوريه خبر دادند. به گزارش ايلنا به نقل از اسپوتنيك، ميادين نفت و گاز مورد استفاده ارتش امريكا به عنوان پايگاه‌هاي غيرقانوني اين كشور در شرق سوريه صبح ديروز - چهارشنبه - مورد هدف موشكي قرار گرفت كه خسارت‌هاي مادي فراواني به بار آورد. منابع محلي اعلام كردند كه پايگاه‌هاي ارتش امريكا مستقر در حومه شرقي ديرالزور بامداد امروز مورد حمله موشكي قرار گرفت و به دنبال آن نيروهاي امريكايي در حالت آماده‌باش كامل قرار گرفتند و هواپيماهاي اين كشور به ‌طور گسترده در آسمان به پرواز درآمدند. اين منابع گفتند كه صداي سلسله انفجارهايي در پايگاهي كه ارتش امريكا در ميدان گاز طبيعي «كونيكو» و در نزديكي ميدان نفتي «الجفره» در حومه شمال شرقي ديرالزور تاسيس كرده است، شنيده شد. منابع مذكور تاكيد كردند: «در پي وقوع انفجارهاي مهيب در حومه شرقي ديرالزور يك حلقه امنيتي شديد در محورهاي مختلف منطقه ايجاد شد و هواپيماهاي جنگي و شناسايي امريكا بر فراز منطقه در جست‌وجوي منبع پرتاب‌كننده موشك به‌ طور گسترده به پرواز درآمدند.» اين منابع افزودند: «حمله موشكي به نيروهاي امريكايي در ميادين نفت و گاز منجر به خسارت‌هاي مادي فراواني در محل شد، اما امكان تعيين ميزان تلفات انساني احتمالي در صفوف ارتش امريكا ممكن است به دليل تشديد محدوديت‌هاي امنيتي پس از حمله وجود  نداشته است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون