• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5177 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۵ فروردين

پيشخوان

رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن: 

اسلام ديني ابدي است پس قرآن هم بايد ابدي باشد

رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي روز گذشته در محفل انس با قرآن در نخستين روز ماه رمضان ضمن تاكيد بر لزوم تلاوت قرآن فرمودند: دين پيامبر اسلام (ص) ابدي است و معجزه‌اش هم بايد ابدي باشد، يعني شما هر وقتي از دوران طولاني تاريخ، معارف مورد نياز خود را براي زندگي بتوانيد در آن پيدا كنيد.
ايشان با اشاره به اهميت تلاوت قرآن تاكيد كردند: با قرآن، هر وقت اراده كنيم مي‌توانيم پاي صحبت خدا بنشينيم، با اين چشم بايد به تلاوت قرآن نگاه كنيم. تلاوت بايد تكرار شود، بايد قرآن را خواند از اول تا آخر و دوباره شروع كرد.
 ايشان قرآن را معجزه پيامبر اسلام (ص) و اسلام را دين پيامبر ابدي عنوان كرده و با اشاره به اينكه معجزه پيامبر هم بايد ابدي باشد، گفتند: «يعني شما هر وقتي از دوران طولاني تاريخ، معارف مورد نياز خود را براي زندگي بتوانيد در آن پيدا كنيد، براي زندگي متعارف، حكومت، خانواده تا اتصال به خداي متعال. گستره عظيم زندگي انسان اينهاست و قرآن بايد بتواند و مي‌تواند درباره همه اين محدده عظيم پاسخ گويد.»
ايشان با تمجيد از قاريان ايراني فرمودند: «الحمدلله قاريان ما، قرّاء خوبي هستند و از بسياري قارياني كه از كشورهاي ديگر به ايران آمدند و اينجا قرائت كردند، بهتر قرآن را قرائت مي‌كنند. بعضي قارياني كه سال‌ها پيش به ايران آمدند و براي جمعيت قرائت قرآن كردند و مردم هم براي آنان ‌الله‌الله گفتند، در كشور خودشان قرائت‌هاي بهتري داشتند، اما در ايران به آن كيفيت قرائت نكردند. قاريان مراقب باشند كه خودنمايي در قرائت قرآن بر بعد تذكر قرآن غلبه نكند. قرائت قرآن فقط هنر نيست، بلكه وسيله دعوت به سوي خداست. وقتي قرآن قرائت مي‌كنيد بايد ايمان مستمع شما افزايش يابد.»
ايشان در توضيح شيوه صحيح قرائت فرمودند: «بايد تلاوت قرآن را از قبل مهندسي كرد، يعني انتخاب لحن مناسب براي هر بخش. همه لحن‌ها براي محتواي قصه مناسب نيست، يا همه لحن‌ها براي آيات انذار از عذاب مناسب نيست. در اين زمينه، بعضي قاريان مصري حقا و انصافا عالي هستند. وعده بهشت، عذاب، قصه و... بايد لحن آنها مهندسي شود. مهندسي بعدي، كوتاه و بلند كردن صداست. بعضي قاريان صدا را بي‌مورد بالا مي‌برند.»
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به حضور برخي قاريان خارجي در ايران فرمودند: «بعضي قاريان مصري كه در طول اين چند سال به ايران آمدند، انواع قرائت‌ها را داشتند، احتمال مي‌دهم كه مقيد بودند كه قرائات شاذ را هم انجام دهند. به نظر من اين كار هيچ‌وجهي ندارد، زيرا ذكر و تنبّه را تامين نمي‌كند. در كشور در زمينه فعاليت‌هاي قرآني كارهاي خوبي شده است، اما كافي نيست. يكي از كارهاي خوبي كه مي‌شود انجام داد، اين است كه مساجد پايگاه قرآني باشند و به مهماني يكديگر بروند و با هم مسابقه برگزار كنند.»

تلاش حزب اعتمادملي  براي انصراف دبيركل از استعفا

سخنگوي حزب اعتمادملي گفت: تلاش مي‌كنيم دبيركل حزب را از استعفا منصرف كنيم. محمدصادق جوادي‌حصار در گفت‌وگو با ايسنا، درباره آخرين تصميم حزب اعتمادملي در خصوص استعفاي الياس حضرتي از دبيركلي حزب اعتمادملي بيان كرد: با اتمام تعطيلات نوروز، درباره اين موضوع جلسه گذاشته و بررسي مي‌كنيم. وي ادامه داد: تلاش ما اين است كه حضرتي را از استعفاي دبيركلي منصرف كنيم. الياس حضرتي در روزهاي پاياني سال گذشته با انتشار نامه‌اي خطاب به مهدي كروبي و شوراي مركزي حزب اعتمادملي، استعفاي خود از دبيركلي حزب اعتماد ملي اعلام كرده بود. او فعاليت در روزنامه اعتماد و نداشتن وقت كافي براي انجام مسووليت‌هاي دبيركلي را دليل استعفاي خود دانست.

اعتراض قم به هتك حرمت تمثال امام(ره) در ميدان مرجعيت

روز گذشته جمعي از مردم قم در اعتراض به هتك حرمت تمثال امام(ره) در ميدان مرجعيت قم دست به تظاهرات زدند. تمثال حضرت امام خميني (ره) در ميدان مرجعيت شهر قم چهارشنبه‌شب مورد حمله برخي اغتشاشگران قرار گرفته و به آتش كشيده شد و در ساعت 2:36 بامداد با اطلاع به سامانه ۱۲۵، تيم اطفاي حريق آتش‌نشاني قم به ميدان مرجعيت اعزام و علي‌رغم تلاش‌هاي انجام‌شده، بخش قابل‌توجهي از اين تمثال بر اثر آتش‌سوزي از بين مي‌رود. بلافاصله پس از اطلاع از اين اتفاق تلخ، گروه‌هاي زيباسازي و خدمات شهري منطقه جهت انجام امور بازسازي و ترميم تمثال به محل اعزام مي‌شوند كه متاسفانه باتوجه به بررسي‌هاي انجام‌ شده به علت از بين رفتن بخش عمده‌اي از سازه امكان ترميم و تعمير وجود نداشته است. به همين منظور سازه تمثال قبلي جمع‌آوري ‌شده تا پس از ساخت تمثال جديد مجددا در محل قبلي به‌ صورت كامل نصب گردد. تمثال حضرت امام خميني (ره) به همراه تمثال حضرات آيات بروجردي و حائري يزدي از مراجع بزرگ تشيع و تاثيرگذار حوزه‌هاي علميه در سال ۱۳۹۸ با اقدام شهرداري قم ساخته و در ميدان مرجعيت در بلوار حضرت آيت‌الله العظمي بروجردي نصب شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون