• ۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5185 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ فروردين

خبرخوان

۱۵۰۰واحد صنعتي در تملك بانك‌ها

صديف بيك‌زاده، دبير ستاد تسهيل و رفع موانع توليد كشور راه‌اندازي ۷۰۰۰ طرح صنعتي با پيشرفت فيزيكي بالاي ۶۰ درصد، احياي واحدهاي راكد و افزايش ظرفيت ۱۶ هزار واحد صنعتي با كمتر از ۵۰ درصد ظرفيت فعال را از جمله اولويت‌هاي اين ستاد عنوان كرد و گفت: بيش از ۱۵۰۰ واحد هم از سوي بانك‌ها تملك شده كه به دنبال بازگرداندن آن به ذينفعان هستيم. بيك‌زاده اظهار كرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ طرح صنعتي با پيشرفت فيزيكي بالاي ۸۰ درصد و ۵۰۰۰ طرح بين ۶۰ تا ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكي در كشور وجود دارد كه در اولويت ستاد هستند كه با شناسايي علت توقف قابل حل هستند. همچنين ۲۱۵ مورد مشكل در قالب سامانه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد از واحدهاي توليدي اخذ در محورهاي مختلف بانكي، مالياتي، تامين اجتماعي، بازار، تامين مواد اوليه، زيرساخت و ... طبقه‌بندي شده است.


ادامه حيات صنعت چاي كشور با حمايت‌هاي دولت
حميدرضا موثقي، فعال صنعت چاي كشور گفت: تعيين نرخ خريد تضميني چاي در بودجه سالانه، به عهده دولت و مجلس است و اتحاديه نقشي در آن ندارد. وي گفت: چون دولت بايد براي خريد تضميني برگ چاي، يارانه پرداخت كند به همين دليل بيشتر مايل به پايين نگه داشتن قيمت خريد است. موثقي با اشاره به فعاليت ۱۳۰ كارخانه از ۱۸۲ كارخانه چاي كشور افزود: به روز نبودن فناوري و ماشين‌آلات، واردات، مقرون به صرفه نبودن كاشت و نحوه خريد تضميني برگ سبز چاي از عمده دلايل زيان چايكاران و كارخانه‌داران گيلاني در سال‌هاي اخير است.


امسال ۱۰ هزار مگاوات ناترازي برق داريم
مصطفي رجبي‌مشهدي، مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران گفت: در حال حاضر مخازن نيروگاه‌هاي برقابي 10 درصد نسبت به سال گذشته كه خشكسالي بود و طي 50 سال اخير بي‌سابقه بود، كمتر آب دارند ولي سعي شده آب را در مخازني كه امكان توليد برق بيشتري دارند، ذخيره كنيم، تا شرايط براي تابستان سال 1401 مهيا باشد. وي در ادامه گفت: در سال 1400، 15 هزار مگاوات كمبود برق داشتيم، براي سال 1401، 6هزار نيروگاه ساختيم ولي به‌رغم آن حداقل 2 تا 3 هزار مگاوات به تعداد مشتركان جديد در بخش خانگي و صنعتي شبكه برق اضافه شد كه بايد جبران شود، در عين حال بازهم ناترازي وجود دارد كه بايد بتوانيم 10هزار مگاوات را از طريق مديريت سمت تقاضا جبران كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون