• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5212 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۳۱ ارديبهشت

مرور خبرها

   به دنبال غرق شدن قايق ديگري طي دو روز گذشته در سواحل تونس كه حامل پناهجويان بود، چهار تن جان باخته، 10 نفر مفقود شدند و 44 نفر نجات يافتند. اين پناهجويان قصد داشتند با عبور از درياي مديترانه خود را به ايتاليا برسانند. چند روز پيش هم يك قايق حامل ۱۶ پناهجو از شمال آفريقا به سمت جزاير بالئاراسپانيا در حركت بود كه در آب‌هاي سواحل الجزاير غرق شد و ۱۱ نفر فوت كردند در حالي كه دو نفر از نجات يافتگان اين قايق، كودك بودند. اوايل ارديبهشت هم، 4 قايق حامل 120 پناهجوي آفريقايي به مقصد ايتاليا، در آب‌هاي ساحلي تونس غرق شده بود كه ۱۷ نفر از مسافران جان باختند. بنا بر آمار آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، در سال 2021، ۳۰۷۷ پناهجو (۱۹۲۴ نفر در مسيرهاي غرب و مركز مديترانه و ۱۱۵۳ نفر در مسيرهاي دريايي از شمال غرب آفريقا به جزاير قناري) هنگام تلاش براي رسيدن به اروپا جان خود را از دست داده يا مفقود شده‌اند. تعداد پناهجويان جان باخته براي رسيدن به مرزهاي اسپانيا در همين سال، بيش از ۴۴۰۰ نفر بوده كه بدترين آمار مرگ از سال ۲۰۱۵ ميلادي به اين سو محسوب مي‌شود.به گزارش يورونيوز، در سال ۲۰۲۲ حداقل ۴۷۸ پناهجو در تلاش براي رسيدن به اروپا جان خود را از دست داده يا مفقود شده‌اند.
   دبير كارگروه ملي مخاطرات طبيعي درباره احتمال وقوع زمين لغزش در جاده‌هايي مانند چالوس و هراز و منتهي به شمال كشور و افزايش فروريزش و فرونشست زمين در فصل گرما هشدار داد. 
    دبير اجرايي خانه كارگر شهرستان ري از افزايش تعديل نيروي كار در مشاغل خدماتي، توليدي و خانگي و تعطيلي واحدهاي شغلي كوچك به دليل گراني‌هاي اخير، افزايش نرخ ارز، عدم تامين نقدينگي ريالي مورد نياز، گراني مواد اوليه، كاهش قدرت خريد مردم و ركود بازار خبر داد. اين هشدار درحالي بود كه معاون وزارت تعاون گفته بود در سال 1401 يك ميليون فرصت شغلي ايجاد مي‌شود و در 6 ماه گذشته بيش از ۶۰۰ جواز كارگاهي صادر شده است.
    به دنبال تشكيل دوباره توده گرد و خاك در كشور عراق، كيفيت هوا در استان‌هاي شمال غرب، غرب، جنوب غرب و به تدريج مناطق جنوب، مركز و استان‌هاي واقع در دامنه‌هاي جنوبي البرز مركزي كاهش يافت و تا دوشنبه هم ادامه دارد. در استان خوزستان هم به دنبال پيش‌بيني گرد و خاك محلي، هشدار سطح زرد صادر شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون