• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5219 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۸ خرداد

پيشخوان

پيام تسليت آيت‌الله جوادي‌آملي درباره متروپل

جماران: آيت‌الله جوادي‌آملي در پيامي رخداد تلخ و سانحه سنگين و غمبار آبادان را تسليت گفت. در بخشي از پيام ايشان آمده است: «اين‌گونه از حوادث تلخ ناشي از لرزان بودن بنيان فكري مسوولان و همچنين مردم است. جامعه اعم از مسوول و مردم عادي موظفند يعني همه ما موظفيم كه اساس فكر، عقل، درايت، انديشه و انگيزه را بر اعتقاد صائب و عمل صالح بنيانگذاري كنيم. اين‌گونه از رخدادهاي تلخ در اثر نبود عقيده صائب و ايمان سالم است.» ايشان در ادامه نوشتند: «كسي كه لرزان مي‌انديشد و مضطرب فكر مي‌كند، مضطرب مي‌سازد. آنكه انگيزه اختلاسي و انديشه نجومي دارد، فكرش را فطرتش را بر لبه لرزان سقوط، بنيانگذاري كرده است - خواه از مسوولان خواه از مردم- و كسي كه باور صحيح، اعتقاد صائب و ايمان سالم داشت، او در زمين مستحكم خانه مي‌سازد.» ايشان تاكيد كردند: «اگر نظام، نظام اسلامي است يعني اين؛ اگر مسوول آن نباشد اگر مردم اين نباشند، اين عمل به بيان پيغمبر و اسلام نيست؛ اين اسلام مالي است نه اسلامي! فرمود: «و لكنّ‌الله يحِبُّ عبْداً إِذا عمِل عملًا أحْكمه... مجددا اين سانحه تلخ را تسليت عرض مي‌كنيم و اميدواريم هم مسوولان عاقل باشند هم مردم متدين باشند تا هيچ كسي حادثه تلخ نبيند.»

انتقاد امام جمعه اهواز: 

مي‌گويند فلان فرد را گرفتيم  بعد مي‌گويند مرده است

ايسنا: امام جمعه اهواز با انتقاد از برخي تناقض‌گويي‌ها درباره حادثه متروپل آبادان، بر وجود يك سخنگوي واحد در اين موضوع تاكيد كرد. وي گفت: موضوع ديگر اين است كه مسوولان وقتي زبان باز مي‌كنند، چالش درست نكنند؛ مثلا مي‌گويند فلان فرد را گرفتيم و بعد مي‌گويند كه فلان فرد مرده است. اين تناقض‌ها چيست؟ من خبر قطعي نمي‌توانم بدهم. حجت‌الاسلام والمسلمين سيد عبدالنبي موسوي‌فرد، نماينده ولي فقيه در خوزستان در خطبه‌هاي نماز جمعه گفت: يك سخنگوي واحد در اين حادثه بايد باشد كه خبر بدهد. آنجا خواستند با من مصاحبه كنند، من حاضر به مصاحبه نشدم. برخي مي‌گويند مديريت واحد آنجا نيست‌. مديريت واحد هست. وزير آنجا است. شما نمي‌گذاريد.»

اطلاعيه وزارت اطلاعات درباره كشف ۷ هزار ميليارد تومان كالاهاي استراتژيك قاچاق

وزارت اطلاعات در اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه مشخص شده بيش از ۶۰درصد روغن خوراكي ۳ استان شرقي توسط شبكه سازمان يافته قاچاق به خارج كشور انتقال مي‌يابد.
متن اطلاعيه وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران به اين شرح است: همزمان با اجراي طرح «مردمي‌سازي و توزيع عادلانه يارانه‌ها» و ضرورت مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبكه كالاهاي اساسي و استراتژيك كشور براي برقراري آرامش در فضاي اقتصادي، سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات موفق به كشف ۸۰۰ هزار تن از اين دست كالاها از جمله نهاده‌هاي دامي به ارزش بيش از ۷ هزار ميليارد تومان در تعدادي از استان‌هاي كشور شدند. در راستاي برخورد با اين تخلفات،
 ۷۵ نفر تاكنون دستگير و تحويل قوه قضاييه شده‌اند. تعدادي از افراد دستگير شده با جعل اسناد دولتي و در پوشش وارد كردن كالاهاي اساسي، اقدام به وارد كردن بيش از ۳۶۵ تن غذاي سگ و... با ارز ترجيحي نموده بودند. همچنين در پي دريافت گزارش‌هايي مبني بر قاچاق روغن خوراكي تزريق شده به بازار براي مصرف مردم در ۳ استان شرقي به كشورهاي همسايه، اقدامات كنترلي انجام و مشخص شد بيش از ۶۰درصد روغن اين استان‌ها توسط شبكه 
سازمان يافته قاچاق به خارج كشور انتقال مي‌يابد. لذا پس از انجام اقدامات اطلاعاتي، اعضاي اين شبكه شناسايي شده و ۶۵ نفر از اعضاي آن با تشكيل پرونده به دستگاه قضايي معرفي شدند.»

دستور رييس‌جمهور براي تشكيل كميته بررسي مسائل دوران پساكرونا

ايرنا: رييس‌جمهور با قدرداني از مردم در رعايت ضوابط بهداشتي، ضرورت به‌روزرساني اين ضوابط را متناسب با وضعيت جديد مورد تاكيد قرار داد و خواستار تشكيل كميته اجتماعي ستاد ملي مقابله با كرونا براي بررسي مسائل دوران پسا كرونا شد. آيت‌الله «سيد ابراهيم رييسي» در جلسه روز شنبه ستاد ملي مقابله با كرونا تاكيد كرد: اعمال محدوديت‌هاي كرونايي و شرايط اجتماعات در وضعيت فعلي، به شكل دقيق و شفاف براي مردم تبيين شود تا تزلزلي در اجراي پروتكل‌هاي بهداشتي به وجود نيايد و از شيوع سويه‌هاي جديد كرونا نيز پيشگيري شود. رييس‌جمهور در ادامه از اقدامات و زحمات شركت‌هاي توليدكننده واكسن در داخل كشور قدرداني و از تلاش‌هاي آنها به عنوان افتخار ملي ياد كرد و خواستار تداوم حمايت از اين شركت‌ها و حل مشكلات‌شان براي فعاليت آنها در عرصه‌هاي جديد توليد شد. آيت‌الله رييسي همچنين بر لزوم تشكيل كميته اجتماعي ستاد ملي مقابله با كرونا به‌ منظور بررسي مسائل و مشكلات اجتماعي، اقتصادي و رواني دوران پساكرونا و اتخاذ تمهيدات لازم براي حل و فصل اين مشكلات تاكيد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون