• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5219 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۸ خرداد

بازگشت قوي سپيد به آشيانه

ميعاد نيك

سوت پايان 90 دقيقه وقت قانوني بازي با ماشين‌سازي تبريز كه در ورزشگاه سيروس قايقران بندرانزلي طنين‌انداز شد، قطعا بخش بزرگي از سواحل درياي خزر به هوا پريدند و شايد براي چند ميلي‌ثانيه هم كه شده، فشار بزرگي از روي زمين استان گيلان برداشته شد و به آسمان رسيد؛ فشاري به قدمت بيش از 6 سال دوري از خانه هميشگي. پرافتخارترين باشگاه فوتبال شمال ايران كه سابقه 3 قهرماني در جام حذفي را هم در كارنامه‌اش داشته، اگر چه با كوله‌باري از سوءمديريت و اشتباهات فني ليگ برتر را به مقصد ناهموار و ناهمگون ليگ دسته يك ترك كرد، اما قوي سپيد مقابل بي‌مهري‌ها سر خم نكرد و به سرمايه‌هاي بومي‌اش اعتماد داشت تا بالاخره شب‌هاي تيره و تار بندر هميشه متلاطم انزلي به پايان برسد.
فوتبال ايران در سال‌هايي كه باشگاه‌هاي پرهوادار و اجتماعي‌اش را در سطح برتر نداشت، به جولانگاهي براي تيم‌هاي بي‌هوادار و بي‌ريشه و كم‌قدمت تبديل شده بود كه هر آن از كيفيت فني و رواني ليگ مي‌كاستند، اما با برگشت شكوهمندانه ملواني‌ها به سطح يك فوتبال ايران، مي‌توان قوهاي سپيد را سردمدار بازگشت به اصل انگاشت. البته كه در اين بين باشگاه‌هاي قديمي و ريشه‌داري مثل فجرسپاسي باز هم به نقش آسانسوري‌شان ادامه دادند و به ليگ برتر نيامده، راهي ليگ يك شدند اما توازن قدرت فني و مديريتي در باشگاه ملوان از يك سو و همراهي اين موضوعات مهم با ديسيپلين بالا و امكانات مالي مناسب، مقدمات پرواز به سمت آسمان را براي جوانان انزلي‌چي فراهم كرد.
شمال ايران با فوتبال پيوندي ناگسستني و قديمي داشته؛ از شموشك و نساجي گرفته تا سپيدرود، چوكا و ملواني كه حالا دو تا از اين تيم‌ها در ليگ برتر فوتبال ايران حضور خواهند داشت. حضور ملوانان درياي شمال با نساج‌هاي شهر خسته به‌طور حتم به جذابيت‌هاي بصري و حتي فني ليگ برتر فوتبال اضافه خواهد كرد و فريادهاي عاشقانه با لهجه‌ها شيرين شمالي را به گوشه و كنار ورزشگاه‌هاي سراسر ايران خواهد پاشيد. پرواز طاقت‌فرسا و سخت قوي سپيد حالا به مقصد رسيده و پرنده مغروري كه هرگز سر خم نكرد، به آشيانه هميشگي‌اش رسيده. با تركيب پژمان نوري، مازيار زارع و جوانان بومي گيلان، انزلي بي‌قرار ركوردها و حمله‌هاست؛ حملاتي به قدرت موج‌هاي سهمگين درياي آبي‌تر از آسمان خزر.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون