• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5225 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ خرداد

پيش‌بيني فريدون عباسي از قطعنامه در راه عليه ايران:

بي‌اثر است!

فريدون عباسي با اشاره به ارايه پيش‌نويس قطعنامه‌اي عليه ايران در شوراي حكام با مرور سابقه پرونده هسته‌اي ايران، گفت: زماني كه آقاي روحاني دبير شوراي عالي امنيت ملي بود بحث هسته‌اي ايران با سه كشور اروپايي در جريان بود و در جريان مذاكرات هر وقت كه نتيجه‌اي مي‌گرفتيم و موردي را قبول كرده و با آنها راه مي‌آمديم، اروپايي‌ها پيش‌نويس قطعنامه‌اي را آماده و به شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ارايه مي‌كردند.
نماينده مردم كازرون در مجلس با بيان اينكه تا سال 86، 7 قطعنامه عليه ايران صادر شده بود، ادامه داد: در اين روند پيش‌نويس قطعنامه‌ها را به شوراي حكام مي‌بردند، چين و روسيه قطعنامه‌ها را تلطيف مي‌كردند چرا كه منافع اين دو كشور اقتضا مي‌كرد با شوراي حكام همراهي كنند اما تلاش مي‌كردند از اثرات قطعنامه‌ها بكاهند. وي بيان كرد: بعد از 7 قطعنامه، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پرونده هسته‌اي ايران را به شوراي امنيت سازمان ملل برد و در زمان رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد قطعنامه سازمان ملل عليه ايران صادر شد. بنابراين ارايه پيش‌نويس قطعنامه عليه ايران موضوع جديدي نيست، مديركل آژانس وقتي با ما به نتيجه نرسد موظف است موضوع را در شوراي حكام مطرح كند. رييس اسبق سازمان انرژي اتمي كشور اظهار داشت: احتمالا در نشست پيش روي شوراي حكام پيش‌نويس ارايه شود اما چين و روسيه از شدت قطعنامه مي‌كاهند با اين حال از آنجايي كه اكثريت شوراي حكام با كشورهاي غربي است مطلبي را عليه ايران خواهند داشت كه نه تاثيري در روند مذاكرات دارد و نه در اقتصاد كشور اثري دارد. بنابراين قيمت دلار و سكه را جابه‌جا نمي‌كند و قطعنامه شوراي حكام صرفا شكل و شمايل هشدار خواهد داشت.
عباسي تاكيد كرد: دولت بايد به مفاد قانون اقدام راهبردي عمل و در برابر زياده‌خواهي‌هاي غرب اقدام كند يا در همين زمان غني‌سازي را به درجات بالاتر برسانيم. بايد روي اين كار تحليل داشته باشيم و بررسي كنيم با طي اين مسير قدرت كشور را نشان دهيم، چرا كه دشمن دست به ترور و خرابكاري زده و ايران نبايد دست رو دست بگذارد. عضو كميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينكه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي 20 سال است كه كشور را درگير موضوع واهي كرده است، گفت: بايد نشان دهيم كه مسيرمان مشخص است و براساس قانون راهبردي مسير پيشرفت‌مان را طي مي‌كنيم تا اقدامات مقطعي و ايذايي دشمن بر تصميم راهبردي ما تاثيرگذار نباشد. آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كه قرار است به ما خدمات دهد و در زمينه هسته‌اي به ايران كمك كند بلاي جان پيشرفت توانمندي صلح‌آميز هسته‌اي ايران شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون