• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5229 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ خرداد

نماينده روسيه:

متن توافق احياي برجام اسفند 1400 آماده بود

«ميخاييل اوليانوف» نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي مستقر در وين مي‌گويد با وجود صدور قطعنامه عليه ايران در شوراي حكام، همچنان مي‌توان مذاكرات هسته‌اي با ايران را به نتيجه رساند.
به نوشته وبگاه خبري ايتاليايي «كانكويسته دلاورو»، اوليانوف در مصاحبه با شبكه «روسيا ۲۴» گفت: «اكنون بايد به نحوي سعي كنيم مذاكرات را از سر بگيريم. البته انجام تمام اينها كار آساني نيست، به‌خصوص بعد از اينكه قطعنامه صادر شد اوضاع تغيير كرده است. اما بايد اين كار (توافق) را انجام دهيم زيرا هنوز امكان آن وجود دارد و در عين حال دبيركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ايران بايد ترغيب به تداوم گفت‌وگو بر سر مسائلي شوند كه تا به حال حل نشده‌اند.» خبرگزاري روسي «تاس» نيز نوشت، اوليانوف در مصاحبه با روسيا ۲۴ بابت وقفه ايجاد شده در مذاكرات هسته‌اي با ايران در وين گلايه كرد. نماينده روسيه در سازمان‌هاي بين‌المللي مستقر در وين گفت: «با رسيدن دهم ژوئن (۲۰ خرداد) دقيقا سه ماه از ايجاد وقفه در مذاكرات وين مي‌گذرد. معتقدم اين تصميمي اشتباه از سوي هماهنگ‌كننده اتحاديه اروپا و هيات‌هاي غربي بود. نيازي نبود انگيزه موجود تضعيف شود.»
اوليانوف در ادامه اين مصاحبه گفت: «در تاريخ دهم مارس (۱۹ اسفند) متن توافق احياي برجام تكميل شده بود و در بحث برداشتن تحريم‌ها، بيش از ۹۹درصد توافق حاصل شده و چيزهاي كوچكي باقي مانده بودند كه مي‌شد ظرف يكي، دو روز بر سر آنها توافق كرد.»
«ميخاييل اوليانوف» همچنين در توييتي به سوال خبرنگار حوزه خاورميانه روزنامه انگليسي «تلگراف» درباره ارزيابي وي از احتمال احياي برجام در زمان كنوني پاسخ داد. ديپلمات روس در توييتي نوشت: اين شانس هميشه وجود دارد. قطعا زود است كه بگوييم اين توافق مرده است. در وضعيت بن‌بست قرار دارد كه به احتمال زياد پس از تصويب قطعنامه نابخردانه و غيرسازنده در ارتباط با ايران توسط شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، اين وضعيت تا مدتي مشخص ادامه خواهد يافت. او همچنين در توييتي ديگر نوشت: چهارمين ماه وقفه در مذاكرات وين درباره برجام از امروز آغاز شد. زماني طولاني.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون