• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5230 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۳ خرداد

خبرخوان

قطعي برق و توقف 1.5 ماهه  توليد فولاد
رضا شهرستاني، عضو هيات‌مديره انجمن توليدكنندگان فولاد ايران اظهار داشت: صحبت‌ها مبني بر آن است كه قطعي برق در دو ماه از تابستان حدود 50 درصد و يك ماه آن نيز 90درصد باشد. اين قطعي‌ها باعث مي‌شود تا يك و نيم ماه توليد فولاد كشور متوقف شود. شهرستاني اظهار كرد: بين 50 تا 90 درصد قطعي برق براي صنايع وجود دارد. صحبت‌ها مبني بر آن است كه قطعي برق در دو ماه از تابستان حدود 50 درصد و يك ماه آن نيز 90 درصد باشد. اين قطعي‌ها باعث مي‌شود تا يك ماه و نيم توليد فولاد كشور متوقف شود. وي افزود: توليد فولاد ماهانه دو و نيم ميليون تن برآورد شده است حال با وضعيت موجود سه و نيم تا چهار ميليون تن از توليد كم خواهد شد. نياز داخلي كشور از صنعت فولاد 15 ميليون تن است البته اين مقدار جدا از پروژه‌هاي جانبي مانند توليد مسكن يك ميليوني است. براي توليد هر يك ميليون مسكن 7 تا 8 ميليون تن فولاد نياز است.


چرا آفريقايي‌ها  كالاي ايراني نمي‌خرند؟
عباس آرگون، عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران مي‌گويد: ريشه عدم حضور قدرتمند ايران در بازارهايي مانند آفريقا را بايد در نگاه كلان اقتصادي و وابستگي به نفت جست‌وجو كرد. آرگون با بيان اينكه بحث حضور در آفريقا نبايد به عنوان يك طرح كوتاه‌مدت در نظر گرفته شود، توضيح داد: ما اساسا در صادرات نمي‌توانيم نگاه كوتاه‌مدت داشته باشيم. كالاهاي ما بايد چه در حوزه كيفيت و ارزش افزوده، چه در حوزه قيمت‌گذاري و چه در بخش‌هايي مانند برندسازي و عرضه پيشرفت كند. اگر به اين موضوع تعامل سازنده با اقتصاد جهان را نيز اضافه كنيم، مي‌توان انتظار داشت كه صادرات ايران چه در آفريقا و چه در ساير نقاط جهان افزايش پيدا كند.وي خاطرنشان كرد: امروز تعامل با جهان، مقدمه افزايش امنيت چه در سطح ملي و چه در سطح اقتصادي است.


ثبت‌نام ۱۷۰ هزار نفر براي وام اجاره تاكنون
از زمان آغاز ثبت‌نام دريافت تسهيلات كمك وديعه مسكن در روز ۱۲ خردادماه تاكنون بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند و اين وام به مستاجراني تعلق مي‌گيرد كه كد رهگيري قرارداد آنها مربوط به سال ۱۴۰۱ باشد. اجاره‌نشين‌ها براي ثبت‌نام به سامانه saman.mrud.ir مراجعه كنند. وزارت راه و شهرسازي شرايط متقاضيان را ظرف ۲۴ ساعت بررسي كرده و در صورت تاييد به كارتابل سيستم بانكي معرفي مي‌كند. كساني كه سال گذشته اين وام را دريافت كرده‌اند، امسال در اولويت دريافت وام قرار ندارند. از روز ۱۲ خردادماه كه ثبت‌نام آغاز شده تاكنون بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر براي دريافت وام اجاره سال ۱۴۰۱ثبت‌نام كرده‌اند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون