• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5239 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲ تير

وزير اقتصاد:

طرح «واريز يارانه بنزين به حساب هر ايراني» از دستور كار خارج شد

وزير امور اقتصادي و دارايي اعلام كرد: طرح «واريز يارانه بنزين به حساب هر ايراني» از اولويت خارج شده است. با اجراي حذف ترجيحي و واريز مابه‌التفاوت آن به حساب سرپرستان خانوار، برخي رسانه‌ها و كاربران فضاي مجازي احتمال اجراي طرح بازتوزيع يارانه بنزين در سراسر كشور را مطرح كرده بودند. طرحي كه اسفند ماه سال گذشته در جزيره قشم و كيش اجرايي شد و در آن به هر شهروند اين جزيره ماهانه ۲۰ ليتر سهميه بنزين ۱۵۰۰ توماني تعلق گرفت. در اين ميان معاونت اقتصادي رييس‌جمهور نيز به عنوان متولي طرح موضع‌گيري مشخصي ندارد. البته به جاي محسن رضايي، احسان خاندوزي تكليف طرح جنجالي بازتوزيع يارانه بنزين در سراسر كشور را مشخص كرده است.
 سيد احسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي در رابطه با آخرين وضعيت اجراي طرح واريز يارانه بنزين به حساب هر ايراني گفت: به جهت اينكه در دولت چند موضوع تصميم‌گيري اقتصادي ديگر مدنظر بود اين طرح فعلا از اولويت خارج شده است تا دولت در مورد سياست‌هاي اولويت‌دار تصميم‌گيري كند و بعد پرونده جديد باز شود؛ بنابراين فعلا اولويت تصميم‌گيري و سياستگذاري براي اين طرح وجود ندارد. وي با اشاره به اجراي طرح يارانه بنزين به صورت پايلوت در كيش و قشم تصريح كرد: طرح پرداخت يارانه بنزين به صورت پايلوت در كيش و قشم انجام شده و اجراي اين طرح در آن مناطق متوقف نمي‌شود. وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه اجراي پايلوت طرح يارانه بنزين در كيش و قشم از آن جهت بود كه مشكلات فني اين طرح احصا شوند، گفت: در حال حاضر مشكلات فني اين طرح كاملا شناسايي و مرتفع شدند. خاندوزي در پايان گفت: بازپرداخت يارانه بنزين به بخش‌هاي فاقد خودرو در جزيره كيش هم انجام شده است، اما به دليل اينكه اين طرح فعلا در دستور كار توسعه نيست اجازه دهيد هر زماني كه در مورد اين موضوع تصميم‌گيري شد، جزييات آن مطرح شود.
 طرح يارانه بنزين براي همه از اول اسفند در جزيره كيش آغاز شد و همه شهروندان داراي كارت كيشوندي اعم از مالكان خودرو و افراد بدون خودرو، واجد دريافت سهميه بنزين ۲۰ ليتري بنزين شدند. در اين طرح، يارانه بنزين به‌ جاي تخصيص به ‌خودروها، به كد ملي افراد تعلق مي‌گرفت و سهميه بنزين تمامي اعضاي خانوار به‌ حساب سرپرست آن خانوار اختصاص داده مي‌شود. البته در جريان اجراي مقدماتي اين طرح در جزيره كيش، فقط خانوارهاي فاقد خودرو يا خانوارهايي كه تعداد اعضاي آنها بيش از سه برابر تعداد خودروهاي خانوار است، مشمول دريافت يارانه بنزين روي كد ملي بوده و سهميه بنزين مابقي خانوارها طبق روال معمول به ميزان ۶۰ ليتر در كارت سوخت خودروهاي آنها شارژ شد. در اين طرح، خودروهاي حمل ‌و نقل عمومي مستثنا شد و يارانه شخصي خانوارهاي داراي خودروي عمومي نيز به ميزان ۲۰ ليتر به كد ملي آنها اختصاص داده مي‌شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون