• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5248 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۳ تير

روي خط سياست

آيين‌نامه اجرايي قانون رتبه‌بندي معلمان ابلاغ شد
اعتماد|سرانجام بعد از كش و قوس‌هاي فراوان و انتقادات دامنه‌دار نمايندگان مجلس و فرهنگيان، سخنگوي دولت روز گذشته از ابلاغ آيين‌نامه اجرايي رتبه‌بندي معلمان خبر داد. هرچند علي بهادري‌جهرمي از ابلاغ آيين‌نامه اجرايي قانون رتبه‌بندي معلمان خبر داد، اما هنوز نگراني‌هاي فراواني در خصوص اجراي كامل رتبه‌بندي ميان فرهنگيان و معلمان وجود دارد. معلمان و فعالان حوزه فرهنگي با اشاره به اين واقعيت كه دولت پس از گذشت بيش از 5ماه از مصوبه مجلس نسبت به تدوين ابلاغيه اجرايي اين قانون همت گماشته، چشم‌انداز پيش روي اجراي اين قانون را همچنان مبهم ارزيابي مي‌كنند. بر اساس نظام رتبه‌بندي، سنجش صلاحيت معلمان طبق شايستگي‌هاي عمومي، تخصصي و حرفه‌اي در 5سطح انجام مي‌شود.آن دسته از معلماني كه بتوانند صلاحيت‌هاي لازم ذيل اين قانون را كسب كنند، مي‌توانند به رتبه‌هاي بالاتر دست پيدا كرده و از مواهب درآمدي آن نيز بهره‌مند شوند.بايد ديد اين‌بار دولت موفق به اجراي اين قانون و پاسخگويي به مطالبات آن قشر فرهيخته خواهد شد يا باز هم اين مطالبه را بايد در زمره وعده‌هاي بر زمين مانده دولت فرض كرد.


كيفرخواست فائزه هاشمي صادر شد

ايسنا|دادستان عمومي و انقلاب تهران از صدور كيفرخواست در خصوص پرونده فائزه هاشمي خبر داد. به گزارش ايلنا، علي صالحي در رابطه با آخرين وضعيت پرونده فائزه هاشمي گفت: «در رابطه با اين پرونده، قرار مجرميت صادر شده است.پس از طي روال قانوني، كيفرخواست پرونده اين فرد به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران و توهين به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است.» بيستم ارديبهشت بود كه سخنگوي قوه قضاييه از ورود دستگاه قضا به اظهارات فائزه هاشمي خبر داد و گفت: اين شخص توسط دادستان تهران تحت تعقيب قرار گرفته و پرونده‌اي در دادسراي عمومي و انقلاب تهران تشكيل شده و دادستان به عنوان مدعي‌العموم پرونده را پيگيري كرده و پرونده در جريان است.


قاليباف آيين‌نامه را زيرپا گذاشت
ايلنا|عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: من پاي هيچ‌ كدام از استيضاح‌هاي اين مجلس را امضا نكردم در صورتي كه در مجالس هشتم، نهم و دهم تقريبا اكثر استيضاح‌ها را امضا مي‌كردم. علت عدم امضاي من اين است كه واقعا يك انسجام در استيضاح وجود ندارد و شما مشاهده كرديد كه در استيضاح وزير صمت آقاي قاليباف عملا آيين‌نامه را زيرپا گذاشت. جبار كوچكي‌نژاد افزود: ماده ۲۲۲ آيين‌نامه مي‌گويد وقتي استيضاح به سمت كميسيون تخصصي رفت و از كميسيون به صحن آمد اين بايد اعلام وصول شود، ديگر در صحن لابي‌گري معنا ندارد. يعني مجلس اين حق را به هيات رييسه نمي‌دهد كه دست به اين كار بزند و بگويد كه «ما با آقاي رييس‌جمهور و آقاي مخبر صحبت كرديم، ۲ ماه فرصت بدهيم» اين زماني است كه اصلا استيضاح وارد صحن نشده است. وقتي كه صبح اعلام مي‌كنند كه امروز قرار است اعلام وصول شود و رييس مجلس مي‌آيد چنين اقدامي انجام مي‌دهد، دارد به نمايندگان و دولت ياد مي‌دهد كه لابي‌گري‌ها را تشديد كنند. اصولا در لابي‌گري‌ها بده‌بستان است و اين بده‌بستان به نفع مجلس انقلابي نيست.


مرزهاي كردستان  امنيت فوق‌العاده خوبي دارند

رييس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: در مرزهاي كردستان مشكلي نداريم، بعضا شرارت‌هاي بسيار پراكنده‌اي وجود دارد كه نيروهاي مسلح هم از زمين و هم از هوا مشغول فعاليت هستند و امنيت پايداري در منطقه حاكم است. سرلشكر محمد باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ديروز در بدو ورود به فرودگاه سنندج هدف از اين سفر را سركشي به نيروهاي مسلح، بررسي موضوعات مربوط به نيروهاي مسلح، امنيت منطقه و به خصوص مرزهاي كردستان و فعاليت‌هاي نيروهاي مسلح در همكاري با دولت و كمك به مردم عنوان كرد. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح ايران ابراز اميدواري كرد: طي جلسات يك ماه بررسي‌هاي كامل اركان گوناگون ستاد كل در نيروهاي مسلح كردستان بوده است تا بتوانيم تصميمات لازم را بگيريم.


جلوگيري از حركت انبوه اتباع افغانستاني به سمت مرزهاي كشور

وزير كشور در نشست كميسيون ساماندهي اتباع و مهاجران خارجي با بيان اينكه بايد محل زندگي و فعاليت اقتصادي اتباع خارجي مشخص باشد تا سياست‌گذاري دقيقي در حوزه‌هاي مختلف انجام شود، تكميل فرآيند ثبت‌نام اتباع خارجي در طرح سرشماري را ضروري دانست و گفت: با هماهنگي دستگاه قضايي با اتباعي كه در طرح سرشماري شركت نكرده‌اند، برخورد قانوني مي‌شود. دبيركل كانون كشوري دفاتر پيشخوان دولت گفته كه در مجموع ۵۸۰ هزار خانوار افغانستاني در طرح سرشماري اتباع خارجي در دفاتر پيشخوان دولت ثبت‌نام كردند. بنابر آماري كه مركز آمار ايران منتشر كرده، مهاجران افغانستاني بيشتر در استان‌هاي تهران، خراسان رضوي، اصفهان و كرمان زندگي مي‌كنند و طبق آنچه حسين اميرعبداللهيان وزيرخارجه كشورمان، در آخرين نشست همسايگان افغانستان گفت، هم‌اكنون پنج ميليون پناهنده افغاني در ايران زندگي مي‌كنند. احمد وحيدي همچنين با تاكيد بر اينكه بايد جلوي حركت انبوه اتباع افغانستاني به سمت مرزهاي كشور با هماهنگي مسوولان افغانستاني گرفته شود، گفت: در اين خصوص مذاكرات و پيگيري‌هاي لازم در حال انجام است و درحال حاضر از ديد دولت ايران، حضور آنهايي كه در طرح سرشماري ثبت‌نام نكرده‌اند، غيرقانوني است و آنهايي كه در اين طرح شركت كرده‌اند، از خدماتي چون امور بانكي بهره‌مند مي‌شوند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون