• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5251 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۶ تير

خبرخوان

مردم  متضرر  در  انتظار  جبران خسارت  هستند
پس از يك هفته كش و قوس در اين زمينه، بالاخره تصميم جديد براي نرخ‌گذاري ارزي بليت هواپيما براي مسافران خارجي لغو شد و به حالت سابق بازگشت اما به نظر مي‌رسد ايرلاين‌ها از اين تصميم رضايت ندارند و همچنان در حال چانه‌زني براي اجراي تصميم‌شان هستند و بايد ببينيم آيا قيمت بليت هواپيما براي مسافران خارجي دوباره ارزي مي‌شود يا اين تصميم براي هميشه به دست فراموشي سپرده خواهد شد. رييس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران گفت: فروش دلاري بليت هواپيما زياده‌خواهي ايرلاين‌ها بود. در هيچ جاي دنيا چنين اتفاقي نيفتاده بود و در جهان در حوزه گردشگري چنين مصوبه‌اي وجود نداشت. حرمت‌الله رفيعي ادامه داد: ايرلاين‌ها خودسرانه مبادرت به تباني با يكديگر و تنظيم آيين‌نامه‌اي بين خود كرده بودند و نرخ‌هايي را براي بليت اتباع خارجي در سفر‌هاي داخلي تعيين كردند. رييس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران گفت: در حال حاضر توقع و انتظار مردم اين است كه نهاد‌هاي نظارتي برخورد لازم را با ايرلاين‌هاي متخلف داشته باشند كه چرا ۱۰ روز جامعه را ملتهب كردند و در اين مدت فروش دلاري داشتند؟ حالا بايد متخلفان را بازخواست كنند و برخورد لازم را داشته باشند كه چه كساني باني اين كار بودند و آنهايي كه مبادرت به فروش زيادي كرده و شرايطي را مهيا كردند كه مردم مجبور باشند نرخ‌هاي بالايي را پرداخت كنند، بايد ضرر و زيان مردم را پرداخت كنند.


خاندوزي: دهه 90 ضعيف‌ترين دهه انباشت سرمايه در اقتصاد بود
سيد احسان خاندوزي، وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: دهه ۱۳۹۰ به جهت ايجاد انباشت سرمايه يكي از ضعيف‌ترين دهه‌هاي اقتصادي است به‌طوري كه بعد از جنگ تحميلي در كمتر دوره‌اي تا اين حد با چالش سرمايه‌گذاري مواجه بوده‌ايم. وي با بيان اينكه در حوزه سرمايه‌گذاري، نقدينگي و سرمايه‌هاي اقتصادي به سمت پروژه‌هاي مولد ‌و پيشران جاري نمي‌شود، افزود: بايد مسيرهاي انحرافي در سرمايه‌گذاري مولد بسته و براي اينكه حجم نقدينگي در اختيار توليد قرار گيرد بايد جذابيت بخش‌هاي غيرمولد كاسته شود. وي تاكيد كرد: بايد سرمايه‌گذار عقلايي تصميم بگيرد تا وارد پروژه‌هاي توليدي شود و نبايد سرمايه‌گذار را در نظامات مجوزدهي و پايبندي به تعهدها دلزده كنيم و بازارهاي توليدكننده را با قوانين دست و پاگير از او نگيريم.


توسعه ميدان آزادگان ۱۱۵ ميليارد دلار درآمدزايي خواهد داشت
جواد اوجي، وزير نفت گفت: توسعه ميدان مشترك نفتي آزادگان بالغ بر ۱۱۵ ميليارد دلار عايدي و درآمدزايي براي كشور ايجاد مي‌كند و ۲۴ هزار نفر اشتغالزايي به همراه دارد. اوجي در خصوص امضاي تفاهمنامه توسعه يكپارچه ميدان مشترك نفتي آزادگان بين شركت ملي نفت ايران، بانك‌ها و شركت‌هاي اكتشاف و توليد گفت: ميدان نفتي آزادگان يك ميدان مشترك ميان ايران و عراق است، مدل‌هاي توسعه ميدان نفتي مشترك آزادگان با برنامه‌ريزي و مطالعات انجام شده در شركت ملي نفت طي ماه‌هاي اخير طراحي شده، اما تامين مالي، يكي از بحث‌هاي مهم درباره اين ميدان بود كه امروز با استفاده از ظرفيت بانك‌ها و هلدينگ‌هاي بزرگ اقتصادي، اين موضوع  نيز  محقق  شد.
بازگشايي سامانه ثبت‌نام  نهضت ملي مسكن در ۴  استان و ۴۰ شهر
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي در حاشيه جلسه ستاد تنظيم بازار اجاره‌بهاي مسكن كه در وزارت راه و شهرسازي برگزار شد از باز شدن ثبت‌نام طرح نهضت ملي مسكن براي ۴۰ شهر خبر داد. وزير راه و شهرسازي در خصوص ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملي مسكن و جزييات آن اعلام كرد: در برخي از شهرهايي كه زمين و متقاضي داريم اساسا برنامه داريم تا مردم را صاحب خانه كنيم.


ورود  بويينگ  قطري  جاي  افتخار  دارد؟
روزنامه جمهوري اسلامي نوشت: خبرگزاري ايرنا در بخش استان‌هاي خود خبري را با اين عنوان روي خروجي خود گذاشت «جديدترين جت شركت بويينگ در مشهد به زمين نشست.» خواننده خبر در وهله اول فكر مي‌كند اين جت مربوط به ايران است، ولي در متن خبر مشخص مي‌شود اين هواپيماي پيشرفته مربوط به قطر است كه مسافران خود را به مشهد آورده است. زماني كه برجام امضا شد دولت گذشته قراردادي را با شركت بويينگ امضا كرد تا ناوگان هوايي نوسازي شود كه در آن زمان جناح مقابل به اين امر حمله كرد و تا توانست مانند ساير موارد سنگ‌اندازي كرد، ولي امروز به ورود يك هواپيماي پيشرفته مربوط به  يك كشور  ديگر  افتخار  مي‌كنيم!


بسته اينترنت رايگان براي  سه دهك پايين جامعه
 عيسي زارع‌پور، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از اختصاص بسته اينترنتي چهارماهه و دايمي رايگان از امروز براي سه دهك پايين جامعه خبر داد. زارع‌پور گفت: كساني كه يارانه ۴۰۰ توماني دريافت مي‌كنند، مي‌توانند از طريق درگاه ملي خدمات دولت اين اينترنت را دريافت كنند. وزير ارتباطات درباره كندي اينترنت در روز‌هاي اخير نيز تصريح كرد: اگر كندي وجود داشته باشد، مي‌توانند با سامانه ۱۹۵ تماس بگيرند و گزارش كنند و ما حتما آن را بررسي مي‌كنيم. وي افزود: اخيرا يك كندي در شب‌هاي اخير بوده كه البته برطرف شد، اما ما آماده هستيم گزارش‌ها را دريافت و  به آن  رسيدگي كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون