• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5259 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۹ تير

خبرخوان

خودروي ۳۰۰ ميليون توماني ديگر لوكس حساب نمي‌شود

محمد صفايي عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به تعريف خودروي نامتعارف در قانون بيمه با تاكيد بر اينكه بايد حتماً قيمت خودرو و تعرفه بيمه اصلاح شود، اظهار كرد: امروز خودروي ۳۰۰ ميليون توماني ديگر خودروي لوكس حساب نمي‌شود؛ بر همين اساس حتما بايد هم قيمت خودرو‌ها و هم تعرفه‌هاي بيمه اصلاح شود. وي با بيان اينكه «معمولا در اين زمينه دولت بايد لايحه ارايه دهد»، خاطرنشان كرد: اگر دولت براي تغيير تعريف خودروي نامتعارف در قانون بيمه به مجلس لايحه ندهد، خودمان در مجلس مجبور به ارايه طرحي در اين زمينه هستيم.

يك بسته چيپس ۸۰ هزار تومان شد!

همشهري آنلاين نوشت: چيپس سيب‌زميني از محبوب‌ترين تنقلات در ميان كودكان و بزرگسالان و به‌گفته سوپرماركت‌داران يكي از پرفروش‌هاي سوپرماركت‌هاست كه صرف‌نظر از قيمت آن هميشه مشتري و خريدار خود را دارد، اما در يك سال اخير قيمت اين محصول افزايش زيادي داشته و بيش از دوبرابر شده است. پاكت‌هاي ۶۰گرمي كه كوچك‌ترين بسته‌بندي چيپس است از ۶هزار تومان در سال گذشته به ۱۲هزار تومان رسيده و قيمت بسته‌هاي ۴۰۰گرمي تا ۸۰هزار تومان بالا رفته است.

۳ميليون راس دام كشور  ضعيف شدند

منصور پوريان، رييس شوراي تامين دام كشور با بيان اينكه ميزان جمعيت دام ضعيف‌ شده حدود 3 ميليون راس دام است، ادامه داد: ضريب گوشت دام ضعيف به 28 درصد رسيده است كه بايد اين دام ضريب گوشتش به 43 درصد برسد. فقر مرتع، گرما، بي‌آبي و گران بودن خوراك دام سبب اين وضع شده است. پوريان تهيه گوشت براي بازار را وظيفه مهم وزارت كشاورزي معرفي كرد و افزود: سياست‌هاي محدودكننده و عدم صدور مجوز صادرات باعث شده است كه دامداران انگيزه و رغبتي براي توليد نداشته باشند و ميزان توليدشان را كم كنند در حالي كه در بخش توليد گوشت ظرفيت بالايي براي تامين بازار داخلي وجود دارد.


افت شاخص بورس از شتاب افتاد

شاخص كل بورس تهران روز (سه شنبه، ٢٨ تيرماه) با ٨٨٩ واحد كاهش در ارتفاع يك ‌ميليون و ٤٦٨ هزار واحدي قرار گرفت.شاخص هم‌وزن با ٧٥٠واحد كاهش به ٤٠١ هزار و ٦٨٣ واحد و شاخص قيمت با ٤٥٣ واحد افت به ٢٤٢ هزار و ٥٥٢ واحد رسيد.شاخص بازار اول، ٢ هزار و ٢٧٣ واحد كاهش و شاخص بازار دوم، سه هزار و ٦٣٩ واحد افزايش را ثبت كرد.در اين روز در معاملات بورس تهران، بيش از سه ميليارد و ٥١٥ ميليون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ٢٣ هزار و ٦٧٠ ميليارد ريال معامله شد. همچنين نفت و گاز پتروشيمي تامين (تاپيكو) با ٦٤٨ واحد، صناي پتروشيمي خليج فارس (فارس) با ٢٥١ واحد، بانك خاورميانه (وخاور) با ١٦٠ واحد و نفت سپاهان (شسپا) با ١٥٩ واحد با تاثير مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

چرا اعتبارسنجي چك اجرا نشد؟

علي‌رغم پايان يافتن موعدهاي مقرر قانوني، هنوز سازوكار اعتبارسنجي چك به‌طور كامل در سيستم بانكي اجرا نشده است. طبق مقررات، شوراي پول و اعتبار موظف است، دستورالعمل شيوه اعتبارسنجي چك و اجراي آن در شعب بانكي را در دستور كار خود قرار دهد اما با اين وجود بعد از 2سال از مهلت پايان اجراي مفاد قانون جديد چك، هنوز اين شورا اقدام موثري در زمينه شيوه اعتبارسنجي چك در بانك‌ها انجام نداده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون