• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5288 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۵ شهريور

خبرخوان

كاهش ۱۰۰ درصدي مصرف گوشت قرمز در يك‌سال!
 مهدي ميرزا امين، عضو هيات رييسه اتحاديه تهيه و توزيع گوشت گاوي كاهش قدرت خريد مصرف‌كنندگان را عامل اصلي كساد در اين بازار معرفي و خاطرنشان كرد: مردم در خريد انواع پروتيين‌ها مراعات مي‌كنند و تقاضا براي خريد گوشت مرغ باوجود اينكه زير نرخ مصوب عرضه مي‌شود، كاهش پيدا كرده است. وي گفت: ميزان خريد گوشت از سوي مصرف‌كنندگان قابل توجه نيست و خريد‌ها نسبت به ماه گذشته حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد كاهشي شده است و اين كاهش مصرف نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ درصد ريزش كرد.


حقوق‌تان را هم اعلام مي‌كنيد؟

 روزنامه جمهوري اسلامي خطاب به وزير اقتصاد نوشت: گفته‌ايد از دولت قبل تورم 60درصدي تحويل گرفته‌ايد و الان به 40درصد رسانده‌ايد. اجازه بدهيد براي‌تان هورا بكشم و عرض كنم شما تورم 100درصد را به 40درصد در دولت سيزدهم رسانده‌ايد. بيش از اين كه ادعا نداريد. حالا هر زمان كه شما خواستيد و هر مكاني كه برگزيديد (اعم از تهران يا هر شهر و حتي روستا) به اتفاق برويم و قيمت كالاهاي زير را از مردم بپرسيم: مسكن، لبنيات، مرغ و تخم‌مرغ، گوشت قرمز، خودرو، ماكاروني، روغن و اجاره‌خانه در دولت روحاني و در دولت رييسي. بعد شما در حضور مردم بگوييد تورم كم شده و واكنش مردم را ببينيد.تورم آن است كه در سفره مردم است نه آنچه روي كاغذ مي‌نويسند و به دست شما مي‌دهند و شما هم اعلام مي‌كنيد. در پايان از يك تورم ديگر مي‌خواهم از شما سوال كنم. حقوق وزرا در دولت روحاني - حقوق وزرا در دولت رييسي. حاضريد اين تفاوت را بگوييد؟


دست رد سفره‌هاي كوچك شده بر سينه ادعاهاي دولت
 بيش از ۵۰ وعده ابراهيم رييسي در زمان انتخابات ۱۴۰۰ با محوريت اقتصاد، حالا در معرض قضاوت عمومي قرار گرفته است. برخلاف تبليغات رسانه‌هاي دولتي، مردم كوچه و خيابان از كوچك‌تر شدن سفره خود در اين مدت ناراضي هستند. شعار رفع فقر تا پايان سال ۱۴۰۰ از سوي ابراهيم رييسي نه تنها محقق نشد، بلكه سفره مردم متاثر از اصلاحات اقتصادي كوچك‌تر شد. رييسي از وعده جلوگيري از گراني هم عبور كرد و با امضاي خود در نامه‌اي از مجلس خواست قيمت كالاهاي اساسي را افزايش دهد. موضوعي كه با واكنش غالب نمايندگان مجلس مواجه شد و حتي مداحان و روحانيون سرشناس هم به فقيرتر شدن مردم اعتراض كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون