• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5292 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۹ شهريور

بليت سينماها شناور مي‌شود

آغاز رسمي اكران خارجي در سينماها با فيلم هندي

گروه هنر و ادبيات

«كريس راك» اجراي اسكار ۲۰۲۳ را رد كرد

«كريس راك»، كمدين امريكايي اعلام كرد كه پيشنهاد آكادمي اسكار را براي حضور به عنوان مجري در مراسم ۲۰۲۳ نپذيرفته است.به گزارش ايسنا و به نقل از سي‌نت، «كريس راك» در جريان برگزاري يك اجراي استندآپ در آريزونا مدعي شد كه پيشنهاد آكادمي اسكار را براي حضور به عنوان مجري در مراسم نود و پنجمين دوره اين جوايز سينمايي نپذيرفته است و اجراي مراسم اسكار را به بازگشت به صحنه جرم تشبيه كرد.پنج ماه پيش بود كه «ويل اسميت» در جريان برگزاري مراسم اسكار ۲۰۲۲ به دليل شوخي «كريس راك» كمدين امريكايي با ظاهر همسرش به روي صحنه رفت و به او سيلي زد تا يكي از خجالت‌آورترين صحنه‌ها در تاريخ جوايز اسكار رقم بخورد. «اسميت» گرچه به صورت رسمي نسبت به رفتار خود عذرخواهي كرد و از عضويت در آكادمي استعفا داد، اما آكادمي در نهايت او را به مدت ۱۰ سال از حضور در اين رويداد محروم كرد.
«كريگ ارويچ»، رييس بخش سرگرمي شبكه ABC در ماه مه ‌گفت كه آماده است «كريس راك» به عنوان مجري اسكار ۲۰۲۳ حضور يابد. اين كمدين پيش از اين در سال‌هاي ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶ مجري مراسم اسكار بوده است.«ارويچ» همچنين گفته: «ارزيابي من از اسكار اين بود كه واقعا سال موفقي براي مراسم بود. بديهي است كه جنجال‌هاي زيادي وجود داشت كه بسياري از نكات مثبت را تحت‌الشعاع قرار داد، اما من واقعا از اين برنامه راضي بودم. حتي قبل از آن لحظه بسيار ناگوار، مراسم موفقي بود و ما بازگشت بزرگي داشتيم.»

قيمت بليت سينماها براي سه ماه شناور شد
بنا بر پيشنهاد شوراي صنفي نمايش و تاييد شوراي راهبردي اكران، مجوز شناور كردن قيمت بليت سينماها با هدف كمك به رونق بيشتر و تقويت اقتصاد سينماها به مدت ۳ ماه صادر شد. بديهي است سينماها و دفاتر پخش فيلم بر حسب هماهنگي مي‌توانند نسبت به شناور كردن قيمت بليت سينما با توجه به موقعيت جغرافيايي و رعايت سقف قيمت بليت اعلام شده، اقدام كنند.

سه فيلم جديد از امروز اكران مي‌شوند
از امروز چهارشنبه نهم شهريورماه سه فيلم جديد «پسر دلفيني»، «بانك زده‌ها» و فيلم هندي «خيزش، غرش، آتش» اكران مي‌شوند. انيميشن سينمايي «پسر دلفيني» به كارگرداني محمد همداني است كه از سوي دفتر پخش فيلميران به سرگروهي پرديس ايران‌مال اكران مي‌شود. فيلم سينمايي «بانك زده‌ها» نيز به كارگرداني جواد اردكاني به سرگروهي سينما ماندانا و توسط دفتر پخش نمايش گستران و فيلم سينمايي هندي «خيزش، غرش، آتش» از سوي دفتر پخش خانه فيلم روي پرده خواهد آمد. فيلم سينمايي «آر.آر.آر» يا همان «خيزش، غرش، آتش» محصول موفق سينماي هند است با پرداخت حق كپي در سينماهاي سراسر كشور روي پرده خواهد رفت.
اين فيلم در سال 2018 جلوي دوربين رفت كه به دليل همه‌گيري ويروس كرونا، فيلمبرداري آن تا سال 2021 طول كشيد و امسال همزمان در سينماهاي هند و سراسر دنيا اكران و با استقبال خوبي هم مواجه شد كه از امروز هم به صورت قانوني در سينماهاي ايران اكران خواهد شد.
«آر.آر.آر» يا همان «خيزش، غرش، آتش» فيلم اكشن درام حماسي هندي به زبان تلوگو محصول ۲۰۲۲ به كارگرداني س. س. راجامولي است كه فيلم را با ويجايندرا پراساد نوشته و توسط دي‌وي‌وي انترتينمنت توليد شده است. در اين فيلم ان.تي راما رائو جونيور، رام چاران، اجي ديوگن، آليا بات، شريا سارن، ساموتيراكاني، ري استيونسون، آليسون دودي و اوليويا موريس ايفاي نقش مي‌كنند. اين يك داستان تخيلي در مورد دو انقلابي واقعي از كشور هند با نام‌هاي آلوري سيتاراما راجو (چاران) و كومارام بهيم (راما رائو) است و مبارزه آنها با راج بريتانيا را به تصوير مي‌كشد. داستان در سال ۱۹۲۰ اتفاق مي‌افتد، اين طرح به بررسي دوره غيرمستند زندگي آنها مي‌پردازد، زماني كه هر دو انقلابي تصميم گرفتند پيش از شروع مبارزه براي كشورشان، به فراموشي سپرده شوند.

بليت‌ ۳ دلاري براي تقويت علاقه مردم به سينماها
سينماداران امريكا با تعيين ۳ سپتامبر به عنوان روز ملي سينما قصد دارند با فروش بليت‌هاي ۳ دلاري مردم را به سينماها بكشانند.به گزارش مهر و به نقل از ورايتي، در حالي كه هيجان فصل تابستان به پايان رسيده و اين آخر هفته (پنجشنبه تا يكشنبه) پايين‌ترين آمار فروش بليت در سينماهاي امريكا رقم خورد، شماري از سينماداران امريكا به فكر افتادند تا با برگزاري يك رويداد يك روزه، علاقه به سينما را در دل مردم تقويت كنند.
از همين‌رو ۳ سپتامبر (شنبه آينده) به عنوان روز ملي سينما تعيين شده و سالن‌هايي كه اين رويداد را پذيرفته‌اند با فروش بليت‌هايي به قيمت ۳ دلار ميزبان مردم خواهند شد. بنياد سينمايي امريكا كه يك سازمان غيرانتفاعي متشكل از گروهي از انجمن سينماداران امريكاست، اين روز را انتخاب كرده تا روز شنبه -۳ سپتامبر- بيش از ۳ هزار سالن سينما در سراسر امريكا در اين برنامه سهيم شوند. اين برنامه شامل ۳۰ هزار اكران مي‌شود. اين در حالي است كه در امريكا حدود ۴۰ هزار و ۷۰۰ پرده سينما وجود دارد.
رييس اين بنياد سينمايي گفت: غرض از برگزاري اين رويداد اين است كه پس از ركوردشكني‌هاي بزرگي كه تابستان امسال رخ داد، با اين كار از مردم و سينماگران تشكر شود و آنهايي كه هنوز به سينما برنگشته‌اند، براي اين كار وسوسه شوند. روز ملي سينما درست زماني تعيين شده كه شتاب گيشه‌هاي فروش تابستاني به‌طور كامل از بين رفته و مجموع فروش در سينماهاي امريكا در اين آخر هفته تنها ۵۲.۷ ميليون دلار و پايين‌ترين آمار فروش از آغاز سال ۲۰۲۲ بود.سينماهاي بريتانيا نيز قصد دارند روز ملي سينما را ۳ سپتامبر برگزار كنند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون