• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5294 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۲ شهريور

همه ابهامات در مورد فيلم منتشر شده در يك منطقه

اين هفته فيلمي در فضاي مجازي با عنوان «پاسوربازي مديران شهرداري منطقه ۸» منتشر شد كه روابط عمومي شهرداري منطقه با صدور اطلاعيه‌اي نسبت به اين موضوع واكنش نشان داد.
اين فيلم نشان مي‌داد كه يكي از حاضران در جلسه مديران اين منطقه، در حالي كه همكارانش مشغول مطرح كردن مشكلات مردم در منطقه است، او غرق در پاسوربازي با تبلت خود است. اين كليپ همان‌طور كه پيش‌بيني مي‌شد با آنچنان سرعتي در فضاي مجازي دست به دست مي‌شد كه در كمتر از 24 ساعت شهرداري منطقه و روابط عمومي شهرداري تهران را وادار به واكنش كرد.
در بخشي از اطلاعيه شهرداري منطقه 8 آمده است: جلسه مورد اشاره در تاريخ 26 مهرماه سال 1400 ساعت 13 با محوريت و مديريت دبيران شوراياري در سالن اجتماعات معاونت فرهنگي برگزار شده است و شهرداري هيچ گونه دخل و تصرفي در برگزاري اين جلسه نداشته و هيچ يك از مديران منطقه در جلسه مذكور حاضر نبوده‌اند و اين جلسه توسط «دبيران شوراياري منطقه» براي تقدير و تشكر از كلانتري محل در هفته فراجا برگزار شده است. اما اينكه چرا يك جريان رسانه‌اي فيلم اين جلسه را بعد از گذشت يك‌سال منتشر كرده، جاي تامل دارد.
همچنين در بخش ديگري از اين اطلاعيه نيز با خط و نشان كشيدن براي منتشر‌كنندگان اين فيلم آمده است: 
نظر به اينكه هدف ناشران از انتشار و انتساب اخبار جعلي به قصد تخريب عملكرد مديريت شهري صورت پذيرفته، بدين‌وسيله پيگيري موضوع با مستندات كافي در اختيار، از طريق مراجع قضايي و حقوقي در دستور كار قرار گرفته است متعاقبا نتايج بررسي در اختيار افكار عمومي قرار خواهد گرفت. در همين زمينه خبرگزاري نزديك به زاكاني كه از همان ابتداي كرسي‌نشيني او در شهرداري، نيروهايش به صورت اتوبوسي راهي شهرداري و به خصوص روابط عمومي آن شدند و به استخدام شهرداري درآمدند در انتهاي خبر خود در اين زمينه با محكوم كردن رسانه‌هاي منتقد شهردار نوشت: رسانه‌هاي مخالف زاكاني، به‌طور ميانگين هفته‌اي يك‌بار دروغ، حاشيه يا شايعه‌اي را عليه شهرداري تهران منتشر مي‌كنند. اين ادعاها در حالي مطرح مي‌شود كه خود شهرداري منطقه 8 براي اثبات ادعاهايش فيلم كامل‌تري از اين جلسه را منتشر كرده است. حال سوال اينجاست كه اولا؛ اگر شهرداري فيلم كاملي از اين ماجرا را داشته است، چرا پيش از اين خودش نسبت به برخورد با فرد ياد شده اقدامي نكرده و بي‌تفاوت از كنار آن گذشته است؟ ثانيا؛ شهرداري مدعي شده است كه فقط سالن را در اختيار شوراياري‌ها قرار داده و براي همين مسووليتي در قبال چگونگي برگزاري آن ندارد. حال سوال اين است كه اگر در آن جلسه اتفاق خارج از عرف يا خارج از موازين قانوني و شرعي هم اتفاق مي‌افتاد، باز هم شهرداري به عنوان متولي امر و حامي شوراياري‌ها، مي‌توانست به اين سادگي از زير بار مسووليتي كه عهده‌دارش بود، شانه خالي كند؟ ثالثا؛ اگر شهرداري صادقانه به دنبال پاسخگويي شفاف در اين زمينه است چرا در فيلم منتشر شده، تصوير همه حاضران در جلسه نمايش داده مي‌شود جز همان فردي كه مشغول بازي با تبلت خود است؟! اينها سوالاتي است كه بهتر است شهرداري به جاي تهديد رسانه‌ها، به آنها پاسخي درخور دهد!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون