• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5300 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۱۹ شهريور

«اعتماد» حاشيه‌هاي مرتبط با حضور فرزندان مقامات دولتي در خارج را بررسي مي‌كند

تكذيبيه‌اي كه حذف شد

گروه سياسي| حضور فرزندان و نزديكان مسوولان ارشد دولت در ساير كشورها، يك‌بار ديگر باعث شكل‌گيري مناقشه دامنه‌داري در كشور شد. ماجرا از جايي آغاز شد كه روز چهارشنبه خبر رسيد سفر فرزند معاون يكي از وزارتخانه‌ها با واكنش شخص رييس‌جمهوري مواجه شده و ابراهيم رييسي در واكنش به سفر اين مسوول دولتي اعلام كرده: «اگر فرزند رفت پدر هم برود.» خبري كه مهدي عرفاتي، دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت با آب و تاب آن را در توييتر نقل كرد و نوشت: اخيرا فرزند يك معاون وزير براي ادامه تحصيل در يك كشور خارجي ويزا گرفته بود و قصد خروج داشت كه به محض اطلاع رييس‌جمهور، دستور صادر شد؛ «اگر فرزند رفت، پدر هم برود.» عرفاتي در ادامه با زبان كنايه اين‌گونه مي‌نويسد: «گذشت آن دوران كه افتخار مقامات عالي دولت، اقامت فرزندان‌شان در خارج از كشور باشد.» اما اين پروژه تبليغاتي دولت نيز مانند بسياري از رفتارهاي مشابه قبلي به ضد خود بدل و تبديل به عاملي براي انتقادات دامنه‌دار كاربران و تحليلگران از دولت شد. هنوز ساعاتي از توييت دبير شوراي اطلاع‌رساني دولت نگذشته بود كه برخي منابع از مهاجرت حميدرضا رضازاده، فرزند انسيه خزعلي، معاون امور زنان و خانواده رييس‌جمهور به كانادا خبر دادند. خبري كه به سرعت برق و باد شبكه‌هاي اجتماعي را درنورديد و وايرال شد. اما نكته جالب توجه خبر استعفاي خزلي بود كه بلافاصله از سوي او تكذيب شد، اما تكذيبيه منتشر شده نيز ساعاتي بعد حذف شد، جرح و تعديلي كه برخي آن را به معناي خروج قريب‌الوقوع خزلي از قطار كابينه فرض كردند.

سفرهايي براي 
افزايش ظرفيت‌هاي دانش‌بنياني كشور!
انسيه خزعلي كه موضع‌گيري‌هايش در خصوص مواردي چون كودك همسري، حجاب، گشت ارشاد، لايحه منع خشونت عليه زنان و... انتقادات زيادي را ايجاد كرده بود، اين‌بار هر چند سفر پسرش به كانادا را تاييد كرد، اما اين سفر را در راستاي افزايش ظرفيت‌هاي دانش‌بنياني كشور دانست! و با انتشار توييتي اعلام كرد: «گذشت آن دوران كه مسوولاني مثل كوه پشت فرزندان خويش مي‌ايستادند و صراحتا از مهاجرت و زندگي آنها در خارج از كشور دفاع مي‌كردند. اما امروز... برخي با ذوق‌زدگي از مهاجرت فرزند اينجانب گفتند؛ در حالي كه سفر موقت كاري ايشان جهت توسعه و پشتيباني مجموعه دانش‌بنياني است كه در ايران با تعداد زيادي از دانشجويان كامپيوتر فعال است و خوشبختانه اين پروژه كاري رو به اتمام بوده و وي در ماه‌هاي آينده به كشور بازمي‌گردد. اگرچه ايشان متاهل و مستقل است، ولي هرگز قصد مهاجرت نداشته‌اند. بي‌شك... بسترسازي براي تقويت فعاليت‌هاي دانش‌بنيان جاري در كشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسووليت‌پذيري است. اعضاي دولت مردمي و انقلابي به آرمان‌هاي انقلاب و سياست‌هاي دولت وفادار بوده و خواهند بود.» اين توييت نه تنها غائله را ختم نكرد بلكه باعث افزايش انتقادها از رويكرد رياكارانه برخي مقامات دولتي شد. عباس عبدي، فعال سياسي اصلاح‌طلب از جمله اين تحليلگران بود كه در توييتي به سخنان انسيه خزعلي درباره مهاجرت فرزندش واكنش نشان داد و نوشت: «چرا برخي انتظار دارند كه ادعاهاي آنان در مورد خود و خانواده‌هاي‌شان را مردم بايد باور كنند؟ در حالي كه تجربه قبلي خلاف صداقت را نشان داده. به علاوه چرا خودشان ادعاهاي فرزندان‌شان را مي‌پذيرند؟ در حالي كه فرزندان مي‌دانند در فضاي رياكاري والدين‌شان طاقت شنيدن حرف درست را ندارند.»

استعفا؛ تكذيب؛ حذف تكذيب
افزايش دامنه انتقادات از دولت به اندازه‌اي شدت پيدا كرد كه ناگهان خبر رسيد انسيه خزعلي استعفا داده است. برخي كاربران توييتر به استقبال اين خبر رفتند و برخي ديگر نيز آن را نمايش تازه تبليغاتي دانستند. ساعاتي بعد اما مشخص شد كه خبر استعفا از سوي يك كاربر جعلي منتشر شده است و اين خبر ريشه در واقعيت ندارد. در واكنش به خبر استعفا، ظهر ديروز (جمعه) خزعلي اخبار منتشره در مورد استعفايش در پي حضور فرزندش در كانادا را تكذيب كرد و در توييتي نوشت: «اين قبيل اكانت‌ها جعلي است و متعلق به اينجانب نيست.» اما نكته جالب توجه اين است كه اين توييت تكذيبيه خزعلي نيز مدتي بعد حذف شد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون