• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5301 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۰ شهريور

خبرخوان

بسياري ‌از كارگران ‌در طرح دريافت ‌يارانه حذف شدند
نماينده كارگران در شوراي‌عالي كار گفت: در بحث هدفمندي يارانه‌ها اطلاعات تعداد زيادي از كارگران به‌روز نيست و در طرح دريافت يارانه حذف شدند. محمدرضا تاجيك، نماينده كارگران در شوراي‌عالي كار درباره مشكلات كارگران گفت: يكي از مشكلات كارگران ناقص بودن سامانه وزارت كار در بحث هدفمندي يارانه‌ها است. اطلاعات تعداد زيادي از كارگران به‌روز نيست و ناقصي دارد و اين مساله باعث اجحاف در حق آنها شده است. وي با اشاره به اينكه تعدادي از كارگران به دليل نقص در اطلاعات در طرح دريافت يارانه حذف شدند، گفت: كارگران در بحث معيشت و مسكن هم مشكلات زيادي دارند. تاجيك با اشاره به تبصره دو ماده ۴۱ قانون كار كه مرتبط با سبد معيشت خانوار كارگري است، بيان كرد: با استخراج و به دست آوردن سبد معيشت كارگران از سوي كارشناسان وزارت بهداشت و انيسيتو تغذيه ميزان كالري لازم و حداقل‌هاي مصرفي و اقلام لازم خوراكي و غيرخوراكي، را براي تداوم فعاليت‌هاي روزمره محاسبه مي‌كنيم.


احداث يك كارخانه فولاد در حريم ميراث فرهنگي!
در راستاي توسعه صنعتي اردبيل قرار است در شهر نمين، علاوه بر كارخانه پتروشيمي، يك كارخانه فولاد هم احداث شود. اما بررسي‌ها نشان مي‌دهد اين كارخانجات علاوه بر پيامدهاي مخرب انساني، آب و هوايي و زيست‌محيطي، از لحاظ موقعيت جغرافيايي حيات منطقه باستاني قره‌حسنلو با قدمت ۲۳۰۰ ساله به خطر انداخته‌اند. رضا شهرستاني، عضو هيات‌مديره انجمن توليدكنندگان فولاد، گفت: احداث اين كارخانه به نوع آن بستگي دارد. اگر كارخانه‌اي باشد كه فولاد آن معمولي و از جنس طويل يا گندله باشد در بازار با مازاد آن مواجه هستيم، پس نيازي به احداث و هزينه مجدد در چنين صنعتي نيست. او ادامه داد: آنچه صنعت فولاد نياز دارد، در زمينه كنسانتره تامين مي‌شود كه در بخش بالادستي معادن جاي دارد. بعيد است اين كارخانه از آن دسته باشد. در بخش ذوب، كشور ۳۸ ميليون تن ظرفيت دارد كه در سال ۱۳۹۹، ۳۰ ميليون تن توليد داشتيم. بنابراين هشت ميليون تن در اين زمينه مازاد وجود دارد. لذا با آنچه ذكر شد و شرايط حاكم بر كشور از جهت كمبود تامين انرژي (گاز و برق) احداث اين كارخانه توجيه اقتصادي ندارد، مخصوصا كه در منطقه‌اي باستاني احداث‌شده و آثار زيست محيطي جبران‌ناپذيري دارد.


فعال‌سازي واحدهاي ناتمام مسكن مهر در نهضت مسكن
عليرضا جعفري، معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در مرحله اول طرح نهضت ملي مسكن در شهرهاي جديد ساخت ۱۰۰ هزار واحد را آغاز كرديم كه بخشي از آن فعال‌سازي مسكن مهر نيمه‌كاره به عنوان سرمايه‌هاي ملي است؛ بسته ۱۰۰ هزار واحدي دوم را نيز تا پايان شهريور ماه آغاز مي‌كنيم. جعفري تاكيد كرد: براساس متقاضياني كه در نهضت ملي ثبت‌نام كردند، واحدهاي مسكن مهر را به عنوان سرمايه‌هاي ملي، بهينه‌سازي و بهره‌برداري مي‌كنيم. در اين زمينه بازطراحي، مقاوم‌سازي و فعاليت عمراني انجام مي‌شود. در اين بخش بيش از ۱۲درصد پيشرفت فيزيكي داريم. معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه درخصوص عمليات اجرايي ۱۰۰ هزار واحد اوليه طرح نهضت ملي مسكن در شهرهاي جديد دو رويكرد را دنبال مي‌كنيم، افزود: يك نگاه مربوط به تكميل پروژه‌هاي مسكن مهر فاقد متقاضي است كه عمدتا در شهرهاي جنوبي قرار دارد. اينها نيمه كاره بودند كه آنها را فعال كرديم.


پيش‌بيني صادرات كمتر از  ۲۰ هزار دستگاه خودرو!
سيدرضا فاطمي‌امين، وزير صمت با بيان اينكه امسال صادرات خودرو كمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود، گفت: امسال بر بازار داخل تمركز كرده‌ايم و برنامه صادرات خودرو از سال آينده اجرايي مي‌شود. ما يك برنامه ۴ ساله براي صنعت خودرو طراحي كرديم كه براساس اين برنامه تدوين شده، از سال ۱۴۰۲ اقدامات لازم را براي صادرات خودرو آغاز مي‌كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون