• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5312 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۶ مهر

خبرخوان

خبر رويترز درباره فروش  3 ميليون بشكه نفت به ونزوئلا
رويترز اعلام كرد؛ نفتكش‌هاي حامل 1.22 ميليون بشكه نفت خام و 2 ميليون بشكه ميعانات گازي ايران قرار است طي روزهاي آينده محموله خود را در پايانه خوزه در ونزوئلا تحويل دهند. ونزوئلا براي تامين بخش بزرگي از رقيق‌كننده‌هايي كه جهت تبديل نفت سنگين خود به درجات نفتي قابل صادرات لازم دارد، وابسته به ايران است. نفت خام ايران هم در پالايشگاه‌هاي اين كشور امريكاي جنوبي براي توليد سوخت پالايش مي‌شود. مدارك شركت نفت ملي ونزوئلا نشان مي‌دهد يكي از نفتكش‌هايي كه در اين ماه به آب‌هاي ونزوئلا مي‌رسد نفتكشي با نام هيوج با پرچم ايران است كه تحت مالكيت شركت ملي نفتكش ايران قرار دارد.


سيگار در ايران گران‌تر از خيلي كشورهاي بزرگ است
رييس انجمن توليدكنندگان، واركنندگان و صادركنندگان محصولات دخاني با اشاره به مصرف ۷۵ تا۸۰ ميليارد نخ سيگار در كشور گفت كه اين رقم حدود ۲.۵ درصد سيگاري است كه در دنيا مصرف مي‌شود و سيگار در ايران نسبت به سرانه درآمد در مقايسه با بسياري از كشورهاي آسيايي اروپايي، امريكايي و حتي منطقه اقيانوسيه گران‌تر است. محمدرضا تاجدار، با بيان اينكه ۴۷ درصد قيمت خرده‌فروشي سيگار به عنوان ماليات ارزش افزوده پرداخت مي‌شود، تصريح كرد: اگر ماليات و عوارض مواد اوليه و ماليات عملكرد پايان سال به اين مبالغ اضافه شود، مي‌توان گفت توليدكنندگان كالاي دخاني بابت توليد و فروش، بيش از ۶۰ درصد ماليات پرداخت مي‌كنند. بنابراين اين ادعا كه رقم ماليات دخانيات كم است، حرف درستي نيست. اخيرا رييس دبيرخانه ستاد كشوري كنترل دخانيات وزارت بهداشت، ايران را به دليل «قيمت بسيار پايين محصولات دخاني»، بهشت صنايع دخانياتي خوانده بود و گفته بود كه سال قبل ماليات به غير از ۵ واحد درصد در ماليات ارزش افزوده، افزايش نيافت ولي چون پايه محاسبه ماليات بر ارزش افزوده، قيمت درب كارخانه است، عملا اين قانون هيچ تاثيري براي كاهش مصرف دخانيات ندارد.


افزايش توليد ۱۳ محصول صنعتي در ۵  ماهه امسال
واكاوي آمارهاي رسمي منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاكي از توليد 369 هزار و 600 دستگاه خودروي سواري از ابتداي امسال تا پايان مردادماه و رشد 5.7درصدي آن است. توليد ۱۳ محصول از ميان ۱۹ محصول صنعتي مورد بررسي در ۵ ماهه امسال افزايش يافته است. در اين مدت 40 هزار و 324 دستگاه وانت توليد شد كه رشد 48.8 درصدي داشته است.همچنين توليد اتوبوس، ميني‌بوس و ون با رشد 147.1 درصدي به يك هزار و 885 دستگاه رسيد كه بيشترين رشد ثبت شده بين محصولات صنعتي بود.توليد 12هزار و 892 دستگاه تراكتور (رشد 53.4 درصدي)، 106 هزار و 100 تن تاير خودرو (رشد نيم درصدي)، 486 هزار و 900 تن انواع كاغذ (رشد 6.8 درصدي)، 12 هزار و 400 تن سموم دفع آفات نباتي (رشد 10.6 درصدي) و 69 هزار و 700 تن دوده (رشد 5.3 درصدي) در اين مدت به ثبت رسيد.


پاسخگويي مسوولان درباره قاچاق محرمانه شد!
موج انتقادات نسبت به عملكرد ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز از بدو تاسيس اين ارگان در دو دهه گذشته همواره وجود داشته است؛ اما متاسفانه مطابق شواهد، تاكنون كارنامه قابل دفاعي در زمينه ميزان پيشگيري و مقابله با قاچاق در كشور ارايه نشده است. به گفته پرهام‌فر، مديركل دفتر پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، رسانه‌ها بيشتر اوقات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز را مورد هجمه قرار مي‌دهند، با اين وجود گزارشات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز درباره عملكرد دستگاه‌هاي متولي حوزه برخورد با قاچاق و نيز تخلفات و كم‌كاري آنان در اين زمينه محرمانه است اما اين گزارش‌ها به‌طور مرتب به مجلس و نهادهاي بالادستي ارايه مي‌شود. مديركل دفتر پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: آمار كشفيات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز به‌طور مرتب منتشر مي‌شود و در دسترس بوده و به‌طوركلي خيلي از فعاليت‌ها و نامه‌نگاري‌هاي ستاد با ارگان‌هاي متولي مبارزه با قاچاق محرمانه و غيرقابل‌انتشار است.


حمايت تكنيكالي با كمك حقوقي‌ها بورس را سبز كرد
روز دوشنبه 4 مهر ماه بورس سبز شد و كارشناسان اين حوزه بر اين باورند حمايت تكنيكالي با كمك حقوقي‌ها بورس را سبز كرده است و در معاملات روز دوشنبه 57نماد صف خريد داشتند و 69 نماد با صف فروش مواجه بودند. در پايان معاملات روز دوشنبه، شاخص كل بورس، نسبت به روز كاري قبل 6 هزار و 260واحد رشد كرد و به رقم يك ميليون و 334 هزار و 448 واحد رسيد. بازدهي اين شاخص مثبت 47 صدم درصد بوده است.


چاره حل مشكل كيفيت پايين آنتن تلفن همراه
حسين صميمي، معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرد: مشتركان براي حل مشكل ضعيف بودن سيگنال يا كيفيت پايين دريافت سرويس از اپراتورهاي تلفن همراه بايد به سايت اپراتور خود مراجعه كنند و درصورت حل نشدن مشكل، شكايت خود را در سامانه ثبت و پاسخگويي به شكايات رگولاتوي (۱۹۵) درج كنند تا شكايت آنها در سريع‌ترين زمان بررسي و رسيدگي شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون