مدارس و والدين دهه شصتي
اين شكافها آسيبهاي متعددي را در ابعاد مختلف بر كودكان و نوجوانان وارد نموده و خواهد نمود.
مدارس وظيفه دارند پيوند اوليا و مربيان را بهطور معنادار برقرار كنند، پيوندي كه در واقع هدفش كاهش اين شكاف است و اين پيوند با تشكيل انجمنهاي صوري و ابزاري برقرار نخواهد شد اگر باور عميق به نقش مكمل و اگر التزام عملي به نقش موثر وجود نداشته باشد شاهد مدارسي نخواهيم بود كه به نيازهاي نسل جديد پاسخ بدهد و نسلي كه صدايش در مدرسه شنيده نشود و مطالبه او توسط والدين مورد توجه قرار نگيرد بيگانه با نظام ارزشي و ساختارهاي اجتماعي آبستن هنجارشكنيهاي خواهد بود كه همهچيز و همه كس حتي خود را تهديد خواهد كرد.