• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5327 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۶ مهر

روي خط خبر

مجموع فوتي‌هاي اوين به ۸ نفر رسيد
ميزان| مركز رسانه قوه قضاييه اعلام كرد: ۴ نفر از زندانيان زندان اوين كه در پي درگيري بين زندانيان و آتش‌سوزي روز شنبه، آسيب ديده بودند و حال‌شان وخيم بود، عصر گذشته به‌رغم رسيدگي‌هاي پزشكي در گذشتند تا مجموع فوتي‌ها به ۸ نفر برسد. هويت تمامي فوت‌شدگان به اطلاع خانواده آنها رسيده و متعاقب دستور قضايي، اسامي آنها به صورت عمومي نيز منتشر خواهد شد. مركز رسانه قوه قضاييه اعلام كرد: با احتساب فوت اين ۴ نفر كه متاسفانه به دليل شدت وخامت حال‌شان در بيمارستان از دنيا رفتند، مجموع فوتي‌هاي حادثه درگيري زندانيان با يكديگر و آتش‌سوزي شنبه شب گذشته در زندان اوين به ۸ نفر رسيد. بر اساس اين گزارش، تمامي ۸ فرد فوت‌شده از زندانيان بند جرايم مربوط به سرقت بوده‌اند. گزارش مركز رسانه قوه قضاييه در ادامه تاكيد مي‌كند ۶ نفر از مجروحين اين حادثه همچنان در بيمارستان و تحت درمان و رسيدگي‌هاي پزشكي هستند و حال عمومي آنها مساعد و رو به بهبود است. اين گزارش حاكي است شامگاه شنبه پس از ورود به موقع دادستان تهران و رييس سازمان زندان‌ها به محل زندان اوين و با همكاري مسوولان زندان، نيروهاي انتظامي، آتش‌نشاني و اورژانس بيش از ۷۰ زنداني كه در معرض خطر آسيب‌ديدگي جدي بودند، نجات پيدا كردند. در پايان گزارش مركز رسانه تصريح شده هويت تمامي فوت‌شدگان به اطلاع خانواده آنها رسيده و متعاقب دستور قضايي، اسامي آنها به صورت عمومي نيز منتشر خواهد شد.


نماينده مجلس: تمام دوربين‌هاي زندان اوين بازبيني خواهد شد
ايلنا| نايب‌رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس گفت: يقينا تمام دوربين‌هاي زندان اوين بازبيني خواهد شد و مجلس تمام آنچه براي تكميل اطلاعات و واقعيت حادثه لازم است را پيگيري مي‌كند. محمدتقي نقدعلي، درباره بررسي چگونگي حادثه زندان اوين در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس و همچنين بازبيني دوربين‌هاي اين زندان از سوي اعضاي اين كميسيون گفت: روز گذشته خدمت رياست محترم مجلس آقاي قاليباف رسيدم؛ از ايشان سوال كردم آيا ماموريتي به كميسيون قضايي در اين رابطه مي‌دهند؟ ايشان گفتند در شوراي عالي امنيت ملي جلسه داريم و اگر لازم شد و ضرورتي بر رسيدگي مفصل‌تر قضيه باشد، ماموريت به كميسيون قضايي خواهيم داد.  با رياست كميسيون هم صحبت كردم ايشان هم همين مطلب را ابراز داشتند و گفتند باتوجه به اينكه در اوج بحث جمع‌آوري بخش‌هاي آسيب‌ديده هستند و فضا، فضاي آرامي نبوده كه ما بخواهيم برويم مساله را دقيقا بررسي كنيم، اين كار را انجام نداديم، اما ايشان گفتند در ادامه كار ما قطعا يك بررسي خواهيم كرد.


هشدار بي‌سابقه فرمانده كل سپاه به «رژيم‌آل‌سعود» درباره ايران‌اينترنشنال
ايرنا| سردار سلامي، فرمانده كل سپاه در رزمايش اقتدار نيروي زميني سپاه گفت: به رژيم آل سعود هشدار مي‌دهم كه رسانه‌هاي خود را كنترل كنيد وگرنه دود آن در چشم شما خواهد رفت. سردار حسين سلامي، گفت: اصل مشي ما با همسايگان خود بر اساس دوستي و حسن همجواري و تعامل صحيح سياسي است، اما اگر از طريق اين همسايگان امنيت ملت ايران به خطر بيفتد و كشورمان تهديد شود آنگاه مشي ما هم تغيير خواهد كرد. او ادامه داد: توصيه‌اي هم به عربستان دارم كه با حمايت از برخي رسانه‌ها به‌دنبال فريب جوانان ما هستند، به رژيم آل‌سعود هشدار مي‌دهم كه مراقب رفتارتان باشيد و اين رسانه‌ها را كنترل كنيد وگرنه دود آن به چشم خودتان خواهد رفت؛ ما اتمام حجت مي‌كنيم زيرا شما از طريق اين رسانه‌ها در امور داخلي ما دخالت مي‌كنيد، ما به شما گفتيم، مراقب باشيد.


مجازات بي‌حجابي ۷۴ضربه شلاق و دو ماه زندان است
عصر ايران| در شرايطي كه حتي اصولگرايان ميانه‌رو نيز در خصوص بي‌اثر بودن گشت ارشاد صحبت مي‌كنند، مجتبي ذوالنوري، عضو كميسيون امنيت ملي مي‌گويد: انتقادات نمايندگان اگر در رابطه با اينكه چرا گشت ارشاد فلان جا فلان برخورد را كرده است مطرح شود ايرادي ندارد ولي اگر صرف اينكه گشت ارشاد است و ديگران معترض هستند و من نماينده هم خوشم نمي‌آيد كه نمي‌توانم يك كار رسمي قانوني را زير سوال ببرم. ذوالنوري در پاسخ به اين سوال كه برخي نمايندگان كه از آنها شكايت شده است در مورد رفتار گشت ارشاد نقدهايي داشتند آيا در همين حد هم نمي‌توانسته‌اند انتقادي مطرح كنند، گفت: اگر خود مجلس كه قانونگذار است، قرار است به هيچ هنجار و قانوني پايبند نباشد كه نمي‌شود. بند ۸ماده ۴قانون نيروي انتظامي مي‌گويد برخورد با فساد و جرم وظيفه نيروي انتظامي است. ماده ۶۳۸قانون مجازات اسلامي نيز گفته است عدم رعايت حجاب جرم است و جرم‌انگاري كرده و گفته است مجازات خاطيان ۷۴ضربه شلاق و دو ماه زندان يا جزاي نقدي بدل‌الحبس است.


۸۸۰ نفر در گيلان دستگير شدند
جانشين فرمانده انتظامي گيلان از شناسايي و دستگيري ۸۸۰ نفر از عاملان اغتشاش خبر داد و گفت: يك باند توليد مواد اشتعالزا كه قصد خرابكاري و تخريب اموال عمومي در استان را داشتند نيز دستگير شدند. سرهنگ حسين حسن‌پور در گفت وگو با خبرنگاران، از تحويل تعدادي از اين افراد با تشكيل پرونده به مرجع قضايي خبر داد و افزود: تعدادي از اين افراد فريب‌خورده كه فاقد سابقه بودند پس از تحقيقات تكميلي پليس با اخذ تعهد آزاد شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون