• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5329 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۸ مهر

نگاهي به مسابقات كشتي قهرماني اميدهاي جهان

دو طلا و يك برنز در 5 وزن اول

نمايندگان كشورمان در مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌هاي كشتي فرنگي زير 23 سال قهرماني جهان به 2 مدال طلا و يك مدال برنز دست يافتند. به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، مسابقات پنج وزن اول رقابت‌هاي كشتي فرنگي زير 23 سال قهرماني جهان روزهاي 25 و 26 مهرماه در شهر پونت ودركشور اسپانيا برگزار شد و در پايان تيم ايران توسط پويا دادمرز در وزن 55 كيلوگرم، ايمان محمدي در وزن 63 كيلوگرم به مدال طلا و علي‌اكبر يوسفي در وزن 130 كيلوگرم به مدال برنز دست يافت.

نتايج نمايندگان كشورمان به شرح زير است: 
در وزن 55 كيلوگرم پويا دادمرز در دور نخست با نتيجه 3 بر 1 احمت تاشكين اوغلو از تركيه را مغلوب كرد. وي در دور بعد و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه 8 بر 1 نورزات كابديرآخيموف از قزاقستان را از پيش رو برداشت و راهي مرحله نيمه‌نهايي شد. دادمرز در اين مرحله با نتيجه 9 بر 4 از سد دنيس ميهاي از روماني گذشت و به ديدار فينال راه يافت. وي در اين ديدار با نتيجه 5 بر 1 از سد نيهاد قلي‌زاده قهرمان جوانان جهان از آذربايجان گذشت و به مدال طلا دست يافت. در وزن 63 كيلوگرم ايمان محمدي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 6 بر 1 احمد باقدودا از مصر را شكست داد و راهي مرحله يك‌چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله مقابل ريوتو ايكيدا از ژاپن با نتيجه 7 بر 1 پيروز شد و به مرحله نيمه‌نهايي راه يافت. محمدي در اين مرحله توانست با نتيجه 5 بر 1 ضيا باباشوف از آذربايجان را مغلوب كند و به ديدار فينال راه يابد. وي در ديدار فينال با نتيجه 8 بر صفر گئورگي شوتادزه از گرجستان را از پيش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 77 كيلوگرم محمدرضا مختاري در دور نخست با نتيجه 1 بر 1 مغلوب مالخاز آمويان دارنده مدال‌هاي طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به حضور اين كشتي‌گير در ديدار فينال، مختاري به گروه بازنده‌ها رفت. وي در اين گروه با نتيجه 11 بر صفر امانوئل بنيتز از مكزيك را مغلوب كرد. وي در دور بعد با نتيجه 8 بر صفر آكيلبك تالانتبكوف از قرقيزستان را مغلوب كرد و به ديدار رده‌بندي راه يافت. وي در اين ديدار مقابل نائو كوساكا از ژاپن با نتيجه 3 بر 1 مغلوب و پنجم شد. در وزن 130 كيلوگرم علي‌اكبر يوسفي در دور اول با نتيجه 6 بر صفر پائول مورالس از مكزيك را مغلوب كرد. وي در دور دوم و در مرحله يك‌چهارم نهايي با نتيجه 7 بر 1 مغلوب ميخايلو ويشنيوتسكي قهرمان جوانان جهان از اوكراين شد و با توجه به حضور اين حريف در ديدار فينال، يوسفي به گروه بازنده‌ها رفت. وي در اين گروه با نتيجه 4 بر صفر و ضربه فني مارين نيشيمورا از ژاپن را مغلوب كرد و به ديدار رده‌بندي راه يافت. يوسفي در اين ديدار با نتيجه 10 بر 1 مقابل سارخان ممدوف از آذربايجان به برتري رسيد و صاحب مدال برنز شد.

رده‌بندي انفرادي پنج وزن نخست به شرح زير است: 
55 كيلوگرم: 1- پويا دادمرز (ايران) 2- نيهاد قلي‌زاده (آذربايجان) 3- احمت تاشكين اوغلو (تركيه) و گئورگي توخادزه (گرجستان) 
63 كيلوگرم: 1- ايمان محمدي (ايران) 2- گئورگي شوتادزه (گرجستان) 3- ريوتو ايكيدا (ژاپن) و هراچيا پوقوسيان (ارمنستان) 
77 كيلوگرم: 1- مالخاز آمويان (ارمنستان) 2- الكساندرين گوتو (مولداوي) 3- ساجان (هند) و نائو كوساكا (ژاپن) 5- محمدرضا مختاري (ايران) 
87 كيلوگرم: 1- ايستوان تاكاس (مجارستان) 2- گئورگ تاديووسيان (ارمنستان) 3- سيمون سيمونوويچ (لهستان) و مارسل استركنبورگ (هلند) ... 7- ابوالفضل چوباني (ايران) 
130 كيلوگرم: 1- فاتح بوزكورت (تركيه) 2- ميخايلو ويشنيوسكي (اوكراين) 3- علي‌اكبر يوسفي (ايران) و داريوز ويتك (مجارستان) 
در پايان مسابقات پنج وزن نخست ايران با 83 امتياز در جايگاه نخست قرار دارد و تيم‌هاي ارمنستان و تركيه به ترتيب با 60 و 52 امتياز در جايگاه‌هاي دوم و سوم قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون