• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5333 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ آبان

اطلاعيه تند دانشگاه شريف درباره حوادث اول آبان

معرفي دانشجويان منتقد به كميته انضباطي

گروه سياسي| هيات رييسه دانشگاه شريف در واكنش به رخدادهاي روزهاي اول و دوم آبان ماه اطلاعيه‌اي صادر كرد. اطلاعيه‌اي كه در آن نه تنها نشانه‌اي از تلاش براي حل بحران و تنش مشاهده نمي‌شود، بلكه بر اساس اظهارنظر برخي اساتيد اين دانشگاه باعث تداوم بحران در روزهاي آينده نيز خواهد شد. اين در حالي است كه رويكردهاي رييس و هيات رييسه دانشگاه‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه باعث كاهش تنش و سوق داده شدن دانشجويان به فضاي گفت‌وگو و تعامل شود. در اين اطلاعيه با اشاره به اينكه دانشجوياني كه نقش كليدي در ناآرامي داشته‌اند تا اطلاع ثانوي اجازه ورود ندارند و اين دانشجويان در اولين فرصت به كميته انضباطي معرفي مي‌شوند، آمده است: كميته انضباطي از تمام ظرفيت‌هاي قانوني همچون تعليق و اخراج استفاده كند. 
در اطلاعيه دانشگاه شريف تاكيد شده است: همچنين چنانچه مشخص شود افرادي به ضرب و شتم يا فحاشي پرداخته و موجب جراحت ديگران شده‌اند، به صورت موقت ورود آنها به دانشگاه ممنوع شده و در اولين فرصت به كميته انضباطي معرفي مي‌شوند. براي ايجاد و حفظ آرامش در دانشگاه، دانشجوياني كه در ارزيابي اوليه انجام شده، نقش كليدي در ايجاد ناآرامي داشته‌اند تا اطلاع ثانوي اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت. اطلاعيه دانشگاه شريف درباره حوادث اول آبان حاكي از اين بود: دانشجوياني كه نقش كليدي در ناآرامي داشته‌اند تا اطلاع ثانوي اجازه ورود ندارند؛ اين دانشجويان در اولين فرصت به كميته انضباطي معرفي مي‌شوند/ كميته انضباطي از تمام ظرفيت‌هاي قانوني همچون تعليق و اخراج استفاده كند.
هيات ‌رييسه دانشگاه صنعتي شريف با انتشار اطلاعيه‌اي در مورد اتفاقات روز يكشنبه اول آبان اين دانشگاه اعلام كرد: دانشجوياني كه در ارزيابي اوليه، نقش كليدي در ايجاد ناآرامي داشتند تا اطلاع ثانوي اجازه ورود به دانشگاه را ندارند و كميته انضباطي با آنها برخورد مي‌كند. به نقل از روابط عمومي دانشگاه شريف در اين بيانيه آمده است: ضمن تشكر از دانشجويان فهيم دانشگاه كه همراهي و همياري خوبي در حفظ نظم و امنيت دانشگاه دارند، با توجه به اتفاقات ناشايست رخ داده در روز يكشنبه (اول آبان ۱۴۰۱) در دانشگاه صنعتي شريف كه عده‌اي دانشجوي قانون‌شكن به تخريب و هنجارشكني در دانشگاه پرداختند، هيات رييسه دانشگاه رفتارهاي دور از شأن محيط دانشگاه را به‌ شدت محكوم و براي استمرار فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي اعلام مي‌كند؛ با توجه به صدمات وارده به سالن غذاخوري البرز امكان صرف غذا در داخل سالن وجود ندارد و تا زمان انجام و پايان تعميرات و اطمينان از فراهم شدن فضاي آرامش، غذا به‌ صورت بسته‌بندي شده در ضلع جنوبي سلف تحويل دانشجويان خواهد شد. در ادامه اين اطلاعيه تاكيد شده است: همچنين چنانچه مشخص شود افرادي به ضرب و شتم يا فحاشي پرداخته و موجب جراحت ديگران شده‌اند، به صورت موقت ورود آنها به دانشگاه ممنوع شده و در اولين فرصت به كميته انضباطي معرفي مي‌شوند. براي ايجاد و حفظ آرامش در دانشگاه، دانشجوياني كه در ارزيابي اوليه انجام شده، نقش كليدي در ايجاد ناآرامي داشته‌اند تا اطلاع ثانوي اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت.
هيات رييسه دانشگاه صنعتي شريف در اين اطلاعيه ضمن تاكيد بر حفظ آرامش و استقبال از فعاليت‌هاي قانونمند و برگزاري برنامه‌هاي داراي مجوز، تكرار هرگونه رفتارهاي دور از شأن دانشگاه را مردود دانست و از كميته انضباطي خواست كه از تمام ظرفيت‌هاي قانوني خود همچون تعليق، اخراج و غيره براي برخورد با اين موارد استفاده كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون