• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5333 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ آبان

روي خط خبر

دادگاه‌هاي عوامل رخدادهاي اخير از همين هفته آغاز مي‌شود
مركز رسانه‌اي دستگاه قضا| محسني‌اژه‌اي، رييس قوه قضاييه تاكيد كرد: محاكمه كساني كه در قضاياي اخير مرتكب جنايت شدند و با عناصر ضدانقلاب در داخل و خارج و بيگانگان مرتبط بودند با دقت و طبق قانون انجام و اين افراد وفق قانون مجازات خواهند شد و اين مجازات بازدارنده خواهد بود. رييس قوه قضاييه گفت: همكاران قضايي با التزام به موارد قانوني، تلاش كردند تا در حدود كمتر از يك‌ ماه كيفرخواست بسياري از عناصر اغتشاشات و قضاياي اخير را صادر و به دادگاه ارسال كنند و رسيدگي به اين پرونده‌ها در هفته جاري شروع مي‌شود. طبق گزارش مركز رسانه قوه قضاييه، حجت‌الاسلام‌والمسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌اي ديروز در نشست شوراي عالي قوه قضاييه اظهار داشت: در قضاياي اخير تلاش شد افراد و عناصر كم گناه و نادم و پشيمان با لحاظ ترتيبات قانوني زودتر آزاد شوند. محسني‌اژه‌اي اضافه كرد: همچنين با وصف اينكه الزاماتي قانوني براي مقامات قضايي از حيث رسيدگي‌ها، ابلاغ‌ها، فاصله بين كيفرخواست و ارايه آن به دادگاه و تعيين وقت دادگاه وجود دارد، همكاران قضايي ضمن التزام به موارد قانوني، تلاش كردند تا در حدود كمتر از يك‌ ماه كيفرخواست بسياري از عناصر اغتشاشات و قضاياي اخير را صادر و به دادگاه ارسال كنند؛ اين پرونده‌ها در دادگاه تعيين وقت شده و رسيدگي به برخي از آنها نيز شروع شده است؛ در هفته جاري نيز در محاكم تهران و برخي استان‌ها نيز رسيدگي به پرونده برخي ديگر از عناصر اغتشاشات اخير شروع مي‌شود. رييس قوه قضاييه تاكيد كرد: محاكمه كساني كه در قضاياي اخير مرتكب جنايت شدند و با عناصر ضدانقلاب در داخل و خارج و بيگانگان مرتبط بودند با دقت و طبق قانون انجام و اين افراد وفق قانون مجازات خواهند شد و اين مجازات بازدارنده خواهد بود.


آرنيكا قائم‌مقامي از پنجره اتاق خواب خود به پايين پرتاب شده است
تسنيم| بر اساس اعلام خبرگزاري تسنيم، پدر مرحومه «آرنيكا قائم‌مقامي» با مراجعه به دادسراي امور جنايي با بيان اينكه فوت دخترش ارتباطي با اغتشاشات اخير نداشته است، جزيياتي از نحوه فوت دخترش را بيان كرد. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد، دختر جوان ۱۰ روز قبل از پنجره اتاق خواب خود به پايين پرتاب و به بيمارستان گلستان منتقل شده كه پس از ۱۰ روز اقدامات درماني، روي تخت اين بيمارستان فوت كرده است. در ادامه اين گزارش آمده است: يكشنبه اول آبان ماه سال 1401 مرگ دختر جواني روي تخت بيمارستان گلستان، توسط پدرش به كلانتري 102 پاسداران گزارش داده شد كه با اعلام اين خبر، تيمي از ماموران كلانتري 102 پاسداران با دستور ميثم حسين‌پور؛ بازپرس ويژه قتل شعبه چهارم دادسراي امور جنايي راهي بيمارستان شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند.بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد، دختر جوان 10 روز قبل از پنجره اتاق‌ خواب خود به پايين پرتاب و به بيمارستان گلستان منتقل شده كه پس از 10 روز اقدامات درماني، روي تخت اين بيمارستان فوت كرده است.روز گذشته پدر مرحومه نيز هنگام مراجعه به كلانتري 102 پاسداران اعلام كرده از هيچ كس در رابطه با فوت دخترش شكايتي ندارد و دخترش از پنجره اتاق‌ خواب خود سقوط كرده است. تحقيقات تكميلي بازپرس پرونده نيز صحت گفته‌هاي پدر آرنيكا را تاييد كرد مبني بر اينكه وي در جريان اغتشاشات اخير تهران، حضور نداشته و بنا بر گفته‌هاي پدر متوفي، هنگامي كه اين دختر جوان از پنجره اتاق خود به پايين سقوط كرده با توجه به جراحتي كه داشته با پدرش حرف مي‌زده است همچنين وي هيچ‌گونه مصرف قرص يا دارويي نداشته است. روز گذشته پدر مرحومه در شعبه چهارم دادسراي ناحيه 27 (امور جرايم جنايي) براي سير مراحل قانوني مراجعه كرده؛ پدر مرحومه روز گذشته به بازپرس پرونده گفته است كه در رابطه با مرگ دخترش شكايتي ندارد و دخترش هدف هيچ ضرب و جرحي در جريان اغتشاشات قرار نگرفته و بر اثر سقوط فوت كرده است، همچنين وي در رابطه فوت فرزندش گفته هنگامي كه وارد اتاق آرنيكا شده، پي‌ برده دخترش به پايين پرتاب شده و پس از حضور ماموران اورژانس در محل حادثه، آرنيكا به نزديك‌ترين بيمارستان منتقل شده است. در ادامه تحقيقات، پدر «آرنيكا قائم‌مقامي» گفته كه با هك شدن آي‌پي‌ تلفن همراه، عكس‌هاي دخترش به عنوان ضرب و جرح در جريان اغتشاشات توسط ماموران پليس در فضاي‌ مجازي منتشر شده است كه بابت اين موضوع از عاملان اين اتفاق شكايت دارد. ميثم حسين‌پور؛ بازپرس ويژه قتل شعبه چهارم دادسراي امور جرايم جنايي تهران با تاييد اين جزييات در اين باره گفت: خبر منتشر شده در فضاي ‌مجازي مبني بر ضرب و جرح مرحومه «آرنيكا قائم‌مقامي» در جريان اغتشاشات توسط ماموران پليس كذب محض است و مرحومه بر اثر سقوط از پنجره خانه خود فوت كرده است. همچنين تحقيقات در رابطه با اين پرونده ادامه دارد.

 

امام جمعه هشتگرد: نبايد با دانش‌آموز با خشونت برخورد كند

خبرآنلاين| ايران‌تايمز فيلمي از حجت‌الاسلام‌ والمسلمين مختاري منتشر كرد كه وي در مدرسه تاكيد مي‌كند: اينجا جاي محبت مادرانه و پدرانه است. بايد دست نوازش به سرش بكشيد و به درد و دل‌هايش گوش بديد. حجت‌الاسلام‌والمسلمين روح‌الله مختاري، امام جمعه هشتگرد گفت: ممكن است دانش‌آموز پسر يا دختري تحت تاثير هيجانات و فضاي رسانه‌اي يك كاري انجام بدهد. اينجا بايد مراقب باشيم، معلم و مدير و مسوول آموزش و پرورش نبايد كار هيجاني انجام بدهد. نشود با دانش‌آموز بخواهند با خشونت برخورد كنند. اينجا جاي محبت مادرانه و پدرانه است. بايد دست نوازش به سرش بكشيد و به درددل‌هايش گوش بديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون