• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5333 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ آبان

برگزاري اختتاميه نخستين كارسوق فراگير برنامه‌نويسي با همكاري آكادمي همراه اول

اختتاميه نخستين كارسوق فراگير برنامه‌نويسي با حمايت و مشاركت همراه اول برگزار و جوايز برگزيدگان آن اهدا شد.  به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، مراسم اختتاميه نخستين «كارسوق فراگير برنامه‌نويسي يادواره شهيد علم و فناوري مصطفي احمدي روشن» در يزد و با حضور جمعي از مسوولان آموزش و پرورش اين استان، آكادمي همراه اول، مسوولان استاني، خانواده‌ها و دانش‌آموزان متوسطه اول مدارس استان يزد برگزار و برگزيدگان آن معرفي شدند. 
اين رويداد كه در ابتداي تابستان 1401 با آزمون ورودي بين علاقه‌مندان برنامه‌نويسي آغاز شده بود، در طول دوره برگزاري توانست 100 نفر از دانش‌آموزان را با استفاده از دوره آموزش مقدماتي پايتون و برگزاري كارگاه و وبينارهاي متنوع، در حوزه برنامه‌نويسي توانمند كند.
قبل از برگزاري اختتاميه اين رويداد كه 29 مهر 1401 برگزار شد، دانش‌آموزان بازي‌هاي ساخته شده خود را در نمايشگاه دستاوردهاي دانش‌آموزي به معرض ديد عموم قرار دادند و همچنين در اين مرحله، داوري مردمي بازي‌ها هم انجام گرفت.
همچنين همزمان با نمايشگاه، پنل تخصصي بازي‌سازي با موضوع زيست بوم بازي‌هاي ديجيتال در ايران و نشر بين‌المللي بازي با حضور سيدصالح اعرابي، مدير پروژه انتشار بين‌المللي بازي همراه اول و حسين بيطرف، مدير ماركتينگ پروژه انتشار بين‌المللي بازي همراه اول براي دانش‌آموزان علاقه‌مند برگزار شد.
در بخشي ديگر از نمايشگاه، مسابقه نهايي كدنويسي با عنوان «كدبخير» بين 10 نفر از دانش‌آموزان كدنويس برتر دوره انجام شد.
در مراسم اختتاميه رسمي اين رويداد كه با محوريت استعداديابي و مهارت‌آموزي در رشته تخصصي پايتون و با محوريت بازي‌سازي و با همكاري آكادمي همراه اول و سمپاد استان يزد برگزار شد، سيدحسين رضوي، مدير استعدادهاي درخشان استان يزد از آكادمي همراه اول كه شرايط برگزاري اين رويداد بزرگ برنامه‌نويسي را براي دانش‌آموزان يزدي فراهم كرد، تشكر و قدرداني كرد.همچنين در اين رويداد علي‌اكبر حكمتي‌كيا، مدير آكادمي همراه اول ضمن تقدير و تشكر از تيم اجرايي و علمي بابت برگزاري اين رويداد، از دانش‌آموزان مستعد درخواست كرد كه با تلاش و پشتكار فراوان، باعث سربلندي نام ايران در عرصه‌هاي جهاني مربوط به حوزه فناوري‌هاي ديجيتال شوند.
الهه نخعي، دبير اجرايي نيز با بيان اينكه در مرحله اول آزمون ورودي تعداد 100 نفر از شركت‌كنندگان پذيرفته شده و به كارسوق راه پيدا كردند، گفت: تعداد 22 بازي در اين كارسوق توسط گروه‌هاي دانش‌آموزي ساخته شد كه درنهايت 16 گروه در داوري اوليه حاضر شدند و 11 بازي به بخش رقابت اصلي راه يافتند و در حضور داوران به ارايه نسخه‌هاي نهايي بازي خود پرداختند.
ميثم شوقي، مدير دپارتمان دانش‌آموزي آكادمي همراه اول نيز ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع دانش‌آموزان يزدي، گفت: آكادمي همراه اول، استعدادهاي دانش‌آموزي سراسر كشور را جدي گرفته و حمايت‌هاي خود را از مستعدين برنامه‌نويس يزدي ادامه خواهد داد.
گفتني است در ادامه برنامه، جوايز مربوط به بخش‌هاي جانبي رويداد مانند چالش‌هاي متنوع برنامه‌نويسي، چالش عكس روز برنامه‌نويس، چالش كد بخير، جايزه اثر برتر از نگاه مردم به برندگان اهدا و از منتورهاي برنامه نيز تقدير شد.
در بخش اصلي اختتاميه، لوح تقدير و تنديس و جوايز مقام سوم مشترك به سازندگان بازي «زباله‌چي» و بازي «nature savior»، لوح تقدير و تنديس و جوايز مقام دوم به سازندگان بازي 
«snake recycle» و لوح تقدير و تنديس و جوايز مقام اول به سازندگان بازي كتاب خور تعلق گرفت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون