• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5333 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ آبان

اخبار ايران و جهان

بحران سيل در استراليا
شهرهاي سيل‌زده در سراسر استراليا، روز گذشته بالاترين سطح هشدار براي بارندگي‌هاي شديد، طغيان رودخانه‌ها و وقوع مجدد سيل را دريافت كرده‌اند. در نيو ساوت ولز و ويكتوريا كه پرجمعيت‌ترين ايالت‌هاي استراليا محسوب مي‌شوند، هزاران خانه دچار آب‌گرفتگي شده‌اند و پنج نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند. در اين دو ايالت در مجموع ۲۰۰ هشدار سيل صادر شده كه ۱۳۲ مورد مربوط به ايالت نيو ساوت ولز است. همچنين بسياري از مناطق كشاورزي در سراسر استراليا دچار آسيب شده‌اند و گزارش‌ها از وقوع خسارت‌هاي گسترده به كشاورزان حكايت دارد.


سقوط مرگبار از طبقه 12 در ميرداماد
مرد جواني كه پس از مشاهده توفان عصر يكشنبه در تهران به قصد گرفتن سلفي به سمت پنجره رفته بود، از طبقه ۱۲ خانه خود سقوط كرد و به كام مرگ فرو رفت. يكشنبه اول آبان ماه، سقوط هولناك يك مرد جوان در خيابان ميرداماد به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد كه با اعلام خبر، امدادگران اورژانس و تيمي از ماموران كلانتري 103 گاندي با دستور ميثم حسين‌پور؛ بازپرس ويژه قتل شعبه چهارم دادسراي امور جنايي راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. ماموران كلانتري با پيكر خونين مرد جواني مواجه شدند كه بر اثر سقوط از طبقه دوازدهم ساختماني، دست راست او قطع شده بود. همچنين امدادگران اورژانس كه همزمان با تيم پليسي در محل حادثه حضور داشتند مرد جوان را به بيمارستان منتقل كردند، اما اقدامات درماني فايده‌اي نداشت و مجروح حادثه روي تخت اورژانس فوت كرد. بدين‌ترتيب تحقيقات با دستور بازپرس كشيك قتل كليد زده شد و بررسي‌هاي ماموران كلانتري 103 گاندي مشخص كرد پسر جوان كه در خانه حضور داشته پس از مشاهده توفان به قصد سلفي گرفتن سمت پنجره رفته و به دليل وزش ‌باد از طبقه 12 به سمت خيابان سقوط كرده است. با دستور ميثم حسين‌پور؛ بازپرس ويژه قتل شعبه چهارم دادسراي امور جنايي جسد متوفي براي بررسي بيشتر به پزشكي قانوني منتقل شد و تحقيقات در رابطه با اين حادثه ادامه دارد.


دو كشته بر اثر توفاني در مكزيك
توفان روزلين در سواحل اقيانوس آرام مكزيك منجر به وقوع سيل و وزش بادهاي شديد شده و تاكنون دو قرباني گرفته است. به گفته مقامات مكزيك در پي وقوع اين توفان يك مرد ۷۴ ساله و يك زن ۳۹ ساله روز يكشنبه بر اثر حوادث مرتبط با آن جان خود را از دست دادند. مركز ملي توفان ايالات متحده (NHC) به خبرگزاري رويترز اعلام كرده كه اين توفان با حركت در غرب مركزي مكزيك در حال ضعيف شدن است. بر اساس گزارش‌ها، اين توفان منجر به گير افتادن ماشين‌ها در سيلاب شده و به منازل مسكوني نيز خساراتي وارد شده است. همچنين نيروهاي امدادي به مناطق درگير با سيل اعزام شده‌اند. مقامات مكزيك اعلام كردند افرادي كه به منظور جلوگيري از تلفات جاني از خانه‌هاي خود تخليه شده بودند به منازل بازگشته‌اند و نيروهاي امدادي نيز در تلاش براي برقراري اتصال برق در مناطق توفان‌زده هستند. همچنين رانش زمين يك بزرگراه محلي را در اين كشور مسدود كرد كه نيروهاي امدادي به محل اعزام شده و اقدام به پاكسازي منطقه كردند.


تصادف مرگبار در جاده خاوران
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران از جان باختن يك نفر در پي وقوع تصادف در جاده خاوران خبر  داد. جلال ملكي درباره عمليات آتش‌نشانان تهران در پي وقوع حادثه تصادف در جاده خاوران گفت: «در ساعت ۱۱و 53 دقيقه يكشنبه يكم آبان ماه، برخورد دو دستگاه خودرو در مسير غرب به شرق جاده خاوران، بعد از شهرك صنعتي خاوران به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران اطلاع داده شد كه درپي آن به سرعت دو ايستگاه به همراه تجهيزات كامل به محل اعزام شدند.» او با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشاني در محل گفت: «آتش‌نشانان با حضور در محل مشاهده كردند كه تصادف شديدي ميان يك دستگاه پيكان وانت و يك دستگاه سواري پژو پارس رخ داده است كه در همين راستا بلافاصله عمليات خود را آغاز كرده و براي نجات سرنشينان خودرو‌ها وارد عمل شدند.» سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران با بيان اينكه بررسي‌هاي اوليه نشان داد كه خودرو‌ها در ابتدا به ‌شدت با يكديگر و پس از آن با بلوك‌هاي نيوجرسي وسط جاده و تيربرق برخورد كرده‌اند، گفت: «آتش‌نشانان با استفاده از تجهيزات مخصوص اقدام به برش كابين خودرو كرده و سرنشين خودرو پيكان وانت را از خودرو خارج كرده و به عوامل اورژانس تحويل دادند. در ادامه نيز آنها پس از خارج كردن راننده سواري پژوپارس، او را كه مردي حدودا ۳۳ ساله بود به تكنيسين‌هاي اورژانس حاضر در محل تحويل دادند كه متاسفانه مشخص شد او جان خود را از دست داده است.»


مردي در كرج همسر و فرزند خود را به قتل رساند
رييس پليس آگاهي البرز گفت: «شخصي كه در يك اقدام جنون‌آميز اقدام به قتل همسر و كودك خردسالش كرده بود، توسط پليس آگاهي شناسايي و دستگير شد.» سرهنگ محمد نادربيگي در خصوص اين خبر گفت: «پانزدهم مهرماه سال جاري مردي با مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ تماس و خبر از قتل خواهر و فرزند او داد كه بلافاصله كارآگاهان جنايي پليس آگاهي براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.» او گفت: «بررسي‌هاي اوليه كارآگاهان حاكي از آن بود كه مقتول يك خانم ۲۸ ساله بوده كه به همراه فرزند خردسالش با شيوه خفگي به قتل رسيده بودند.» اين مقام انتظامي با بيان اينكه با انجام اقدامات پليسي، عامل قتل كه همسر مقتول بوده شناسايي و ارتكاب جرم توسط او براي كارآگاهان محرز شده بود، بلافاصله تحقيقات در زمينه شناسايي مخفيگاه قاتل، آغاز و در نهايت در اطراف محل وقوع قتل شناسايي و دستگير شد. سرهنگ نادربيگي در پايان با اشاره به اعتراف متهم به قتل رساندن همسر و فرزندش، علت انجام اين جنايت را اختلاف خانوادگي بيان كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون