• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5348 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۱ آبان

درباره پلتفرم روبيكا، سوپراپليكيشني كه بايد بيشتر بشناسيد

روبيكا، يك سوپراپليكيشن با مجموعه‌اي از خدمات گسترده است. يك پلتفرم با زيرساختي امن و بزرگ كه توانايي ارايه خدمات به بخش زيادي از كاربران، با حفظ كيفيت شبكه، پايداري و سرعت بالا را داراست. سهامداران روبيكا را دو اپراتور همراه اول و ايرانسل تشكيل مي‌دهند كه هر كدام ۴۰ درصد سهم داشته و ۲۰ درصد باقيمانده نيز در اختيار سازندگان اين پلتفرم است. روبيكا، بسيار فراتر از يك اپليكيشن براي سرگرمي، پلتفرمي جامع و امن براي پاسخ به تمام نياز‌هاي كاربران ايراني در فضاي مجازي، از جمله پيام‌رساني، شبكه اجتماعي، فروشگاه و پخش فيلم و سريال است. هر چند اين پلتفرم، در يك‌سال گذشته با مشكلاتي از جمله حذف از استور‌هاي بين‌المللي به خاطر تحريم‌هاي امريكا يا اخطار گوگل‌پلي پروتكت در آبان ۱۴۰۱ (كه طي يك روز مرتفع شد) مواجه بود، اما هم‌اكنون با داشتن بيش از ۵۰ ميليون نصب، ۳۵ ميليون كاربر فعال و ۱۷ ميليون كاربر روزانه، به عنوان پرمخاطب‌ترين پيام‌رسان بومي در حال فعاليت است. همچنين پيام‌رسان روبيكا، با استفاده از سيستم end to end encrypt در ارسال پيام‌هاي صوتي و تصويري، يكي از امن‌ترين پيام‌رسان‌هاست و حفاظت از حريم خصوصي و امنيت كاربران را تضمين مي‌كند. همان‌طور كه اشاره شد، با توجه به ارتباط اين روبيكا به دو اپراتور بزرگ كشور، مي‌توان گفت كه بالاترين سرعت و كيفيت ارتباطي را نيز در ميان ساير پيام‌رسان‌ها داراست. در ادامه تعدادي از بخش‌ها و امكانات مختلف اين سوپراپليكيشن به استحضار مي‌رسد: 

پيام‌رسان
پيام‌رسان روبيكا، قابليت ارسال محتواي متني، تصويري، ويديو، فايل، ويس، ساخت كانال و گروه، آمار كانال‌ها، پخش زنده، ساخت نظرسنجي و آزمون، اتاق گفت‌وگوي صوتي، تماس صوتي و تصويري و ارسال موقعيت مكاني را دارد. 

شبكه اجتماعي روبينو
 از طريق شبكه اجتماعي روبينو مي‌توانيد عكس‌ها و ويديو‌هاي خود را به اشتراك بگذاريد. رويداد‌هاي جذاب روزانه را مي‌توان از طريق بخش استوري دنبال كرد. امكان پخش زنده و تعامل با مخاطبين. بخش ويترين از پرطرفدارترين و پربازديدترين بخش‌هاي روبينو است. پست‌ها بر اساس معيار‌هاي متنوعي در ويترين قرار مي‌گيرند و به صورت چرخشي چندين مرتبه در روز تغيير مي‌كنند. در مورد ورود پست‌ها به بخش ويترين بر اساس الگوريتمي پيچيده و خودكار، تصميم‌گيري مي‌شود اما به زبان ساده، در صورتي كه يك پست تعداد لايك، بازديد، كامنت و... بالايي داشته باشد و اين اعداد با هم متناسب باشند، به بخش ويترين وارد مي‌شود. هزينه اينترنت براي استفاده از روبينو به صورت تمام‌بها محاسبه مي‌شود.

بخش فيلم و سريال
 مي‌توانيد فيلم و سريال‌هاي محبوب‌تان را بدون نياز به خريد اشتراك در روبيكا تماشا كنيد. بيش از 60 هزار عنوان فيلم و سريال و انيميشن در حال حاضر در اين بخش وجود دارد. همراه اول و ايرانسل دو سهامدار اصلي روبيكا هستند و فقط تماشاي فيلم و سريال با اينترنت اين دو اپراتور امكان‌پذير  است. 

كسب درآمد
فقط با داشتن كانال يا صفحه روبينو مي‌توانيد با توليد و انتشار محتوا كسب درآمد كنيد. تمام سازندگان كانال در پيام‌رسان و صفحات روبينو، عضو سيستم كسب درآمد هستند و  مي‌توانند  از  اين قابليت روبيكا  استفاده كنند.
كسب درآمد در روبيكا به اين شكل است كه كاربران مي‌توانند از طريق كاربر فعال و مصرف ترافيك اعضاي كانال يا دنبال‌كنندگانش، درآمد كسب كنند. 
در بالاي بخش سرويس‌ها، آيكون كسب درآمد را مي‌توانيد ببينيد و جزييات پنل درآمدتان (قوانين- احراز هويت-تسويه‌ها  - جريمه‌ها) را  مشاهده  كنيد.

فروشگاه
فروشگاه، جديدترين سرويس روبيكاست كه با هدف آسان كردن فرآيند خريد و فروش راه‌اندازي شده است. با افتتاح اين سرويس، كاربران روبيكا  قادر خواهند بود كالا‌هاي مورد نظرشان را آسان‌تر بخرند و بفروشند. 

امكانات ويژه  سرويس فروشگاه
   امكان تعريف و  افزودن كالا به فروشگاه
   اتصال مستقيم پست روبينو به بخش خريد كالا در فروشگاه (اين يعني شما مي‌توانيد كاربر را مستقيما  از  پست روبينويي كه در آن كالا را تبليغ كرده‌ايد، به صفحه خريد همان كالا در فروشگاه‌تان هدايت كنيد.) 
   امكان درخواست خريد و ثبت سفارش كالا‌ها توسط كاربران
   امكان پروموشن  و درخواست تبليغات  رسمي  در  صفحه اصلي و  ويترين.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون