• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5348 -
  • ۱۴۰۱ شنبه ۲۱ آبان

خبرخوان

راهكار دولت و بانك مركزي براي كاهش زيان انباشته بانك‌ها
سيدعباس حسيني، معاون امور بانكي، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت اقتصاد راهكار دولت براي رسيدگي به زيان انباشته بانك‌ها را تشريح كرد.وي با تاكيد بر اينكه از ابتداي شروع كار دولت سيزدهم بحث اصلاح ساختار مالي بانك‌ها، چه بانك‌هاي دولتي و چه ساير بانك‌ها، به همراه بانك مركزي در حال پيگيري است، اظهار كرد: از جمله كارهايي كه در اين راستا در حال انجام است، پيگيري‌هاي مكرري است كه در خصوص اموال مازاد صورت گرفته تا بانك‌ها دارايي‌هاي مازاد خود را به فروش برسانند. وي ادامه داد: دومين اقدام افزايش سرمايه بانك‌هاست كه از اين طريق بتوان نسبت كفايت سرمايه آنها را افزايش داد. سومين اقدام نيز پيگيري و نظارت بيشتر در تسهيلات پرداختي است تا در جاي مناسب هزينه شود كه منجر به عدم بازپرداخت اقساط شود. در كنار همه اين اقدامات پيگير مطالبات بانك‌ها  از  دولت  نيز هستيم.


روسيه اطلاعات  ميادين  نفتي ايران را  افشا  نمي‌كند
محسن خجسته‌مهر، مديرعامل شركت ملي نفت ايران گفت: در تمام قراردادهاي نفتي و گازي با پيمانكاران، قرارداد محرمانگي نيز امضا مي‌شود و طرفين مقيد هستند كه از افشاي اطلاعات اجتناب كنند. خجسته‌مهر با اشاره به وضعيت ميزان اعتبار تزريق شده به پروژه‌هاي نفت و گاز ايران از سوي روسيه گفت: روسيه اعتباراتي تزريق كرده و پروژه‌ها بعضا تا ۳۷ درصد پيشرفت دارند.وي با اعلام اينكه تيم فني شركت‌ روسي در تهران مستقر شده است، تاكيد كرد: در نوامبر سال جاري تيم راهبري پروژه‌هاي مربوطه جهت ادامه مذاكرات فني، مخزني و زمين‌شناسي به تهران خواهند آمد.


حباب سكه خالي شد
محمد كشتي‌آراي، فعال بازار طلا و سكه گفت: روز پنجشنبه اونس جهاني طلا ۱۷۰۶ دلار شد و به‌طور ميانگين ۲۳ دلار افزايش قيمت داشت و در بازار داخل، طلا نوسان زيادي داشت و رفت و برگشت قيمت‌ها را شاهد بوديم و ركوردهاي جديدي ثبت شد. وي افزود: روز (پنجشنبه ۱۹ آبان) در آخرين روز معاملات سكه طرح قديم ۸۰۰ هزار تومان كاهش قيمت داشت و در كانال ۱۴ ميليون تومان مبادله مي‌شد. سكه طرح جديد نيز با۶۵۰ هزار تومان كاهش قيمت در كانال ۱۵ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شد و از كانال ۱۶ ميليون تومان عقبگرد داشت.يعني حباب سكه يك ميليون و ۲۵۰ هزار تومان كاهش يافت و اين امر به دليل انتشار اوراق قرضه سكه توسط بانك مركزي بود.


رونمايي از  چك  الكترونيك
بانك مركزي از رونمايي چك الكترونيك در روز جاري خبر داد. بر اين اساس در چك ديجيتال، كاغذ از موجوديت چك، حذف خواهد شد و داده‌هاي چك در سامانه مركزي چكاد نگهداري و با استفاده از امضاي ديجيتال، معتبر و مستند مي‌شود.چك الكترونيكي آخرين مرحله از اجراي اصلاح قانون چك است و با پياده‌سازي و اجراي سامانه چكاد، امكان صدور چك الكترونيكي نيز فراهم خواهد شد.
اين طرح در سه بانك تجارت، صادرات و پارسيان اجرا خواهد شد و به تدريج بانك‌هاي كشور در صورت آمادگي‌ به آن متصل مي‌شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون