• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5353 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۶ آبان

روي موج خبر

جزييات ضرب‌وجرح يك وكيل در نزديكي ساختمان كانون وكلاي مركز

۲۳ آبان‌ماه امسال اخباري مبني بر ضرب‌وجرح يك وكيل دادگستري در تهران مقابل ورودي ساختمان كانون وكلاي مركز منتشر شد. نايب‌رييس كانون وكلاي مركز درخصوص جزييات ضرب‌وجرح يك وكيل در مقابل ورودي ساختمان اين كانون گفت: اين حادثه همزمان با جلسه هيات‌مديره اتفاق افتاده بود؛ بعد از جلسه هيات‌مديره، كليات حادثه به اطلاع ما رسيد و پيگيري كرديم. او ادامه داد: ظاهرا شكايتي عليه همكار ما مطرح شده و او به دادسرا مراجعه كرده بود. در دادسرا با توافقاتي كه حاصل شده بود، اختلاف حل و صورتجلسه شده بود. اما حين خروج وكيل مذكور از كانون، در فاصله ۱۰۰ متري، مورد حمله قرار گرفت و مجروح شد. نايب‌رييس كانون وكلاي مركز افزود: وكيل مضروب در زمان حادثه متوجه نشد كه حمله از سمت چه كسي صورت گرفته اما با پيگيري‌هاي انجام‌شده به احتمال زياد همان موكل كه شاكي پرونده انتظامي بوده همراه با شخص ديگري، به او حمله كرده بود. اين وكيل دادگستري در پاسخ به خبرنگار وكلاپرس مبني بر آخرين وضعيت پرونده گفت: اداره حقوقي كانون وكلاي دادگستري مركز پرونده اين وكيل را پيگيري مي‌كند. به نظر مي‌رسد از ابتداي امسال اين دهمين سوءقصد به جان وكلاي دادگستري است كه رسانه‌اي شده است. متاسفانه سه مورد از اين سوءقصدها منجر به قتل وكلاي دادگستري شده است.
سفر مقام‌هاي آژانس به ايران فعلا در دستور كار نيست
 ايلنا| محمد اسلامي رييس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به اين سوال كه قرار است هياتي از آژانس به ايران سفر كند رايزني‌ها قرار است در چه خصوصي باشد، گفت: فعلا سفري از سوي مقام‌هاي آژانس به ايران در دستور كار نيست موضوعي كه حايز اهميت بوده و وزارت امور خارجه آن را پيگيري مي‌كند، بحث تداوم مذاكرات بوده كه به اشكال گوناگون در دست اقدام است و تاجايي كه به سازمان انرژي اتمي مربوط شده موارد ادعايي و اتهامي را پاسخ مي‌دهيم. رييس سازمان انرژي اتمي گفت: طرف مقابل اگر حسن‌نيت داشت و اگر قرار بود مذاكره را تداوم دهند پيش‌نويس قطعنامه با اين ابعاد را ارايه نمي‌كردند. محمد اسلامي رييس سازمان انرژي اتمي ايران درباره اقدام اروپا براي ارايه پيش‌نويس قطعنامه ضد ايراني به شوراي حكام عنوان كرد: سياست فشار حداكثري و اتهام‌پراكني به جمهوري اسلامي ايران توسط جريان استكباري و صهيونيستي طبيعت آنها است كه معتاد به تحريم و سياست هستند. وي افزود: قطعنامه‌اي را هم الان پيش‌نويس كرده‌اند و مطالب بسيار ناصوابي را هم در آن آورده‌اند كه خودشان مي‌دانند حقيقت ندارد. از نظر جمهوري اسلامي ايران اين پيش‌نويس مردود است و هيچ ارزشي ندارد. مهم اين است كه ايران براي پيشبرد برنامه‌هاي توسعه خود در بخش هسته‌اي برنامه مصوب‌شده و اعلام‌شده دارد و در همان چارچوب فعاليت‌هاي خود را انجام مي‌دهد.


صدور احكام اعدام براي 3نفر
 ميزان|روز گذشته رسانه‌هاي دستگاه قضا از صدور 3حكم تازه اعدام براي معترضان رخدادهاي اخير خبر دادند. احكامي كه تعداد اعدامي‌هاي برآمده از رخدادهاي اخير را به5 نفر افزايش داد. بر اساس اعلام ميزان: «متهمي كه با كشيدن سلاح سرد و حمله مسلحانه از طريق جرح عمدي با چاقو به يكي از ماموران حافظ امنيت به قصد جان وي، ايجاد رعب و وحشت براي شهروندان و ناامني در محيط و به آتش كشيدن فرمانداري شهرستان پاكدشت و تخريب اموال آن به اتهام محاربه محاكمه شده بود با حكم دادگاه به اعدام محكوم شد.» در حكم صادرشده ديگر، به موجب دادنامه دادگاه انقلاب تهران، فردي كه با حضور در محل اغتشاشات و بر اساس مستندات موجود در فيلم‌هاي بررسي‌شده از دوربين‌هاي محل اغتشاش، اقدام به بستن خيابان، جلوگيري از تردد وسايل نقليه و ايجاد رعب و وحشت و همچنين دست به آسيب زدن به اموال عمومي نموده بود و در اين زمينه‌ها نقش هدايت‌گري داشت به اتهامات محاربه به مجازات اعدام محكوم شد. در آخرين حكم نيز، فردي كه با خودروي سواري خود به سرعت به مامورين هجوم برده و در اثر برخورد با آنها يك پليس را به شهادت رسانده و تعدادي را نيز مجروح نموده بود پس از اعترافات صريح خودش مبني بر ارتكاب جرم در دادگاه و مستندات مستدل موجود در پرونده به افساد في‌الارض از طريق جنايت عليه تماميت جسماني افراد، تخريب و اقدام عليه امنيت ملي ‌كشور كه منجر به اخلال در نظم عمومي و ناامني در كشور و وارد كردن خسارت به افراد و اموال عمومي متهم و به اعدام محكوم شد.


سردار سعيد قاسمي  به ۱۳ماه حبس محكوم شد
 خبرآنلاين|رضا گلپور نويسنده كتاب «شنود اشباح»، از سعيد قاسمي شكايت كرده بود. محمدجعفر غفاري رييس شعبه ۱۰۰۵ دادگاه كيفري و دو مجتمع قضايي وليعصر تهران، در خصوص اتهام سردار بازنشسته سعيد محمد قاسمي لنگرودي داير بر توهين و تهديد به قتل موضوع شكايت رضا گلپور چمركوهي نويسنده و فعال رسانه‌اي منطبق بر مفاد كيفرخواست صادره توسط زهرا مشايخي رياست شعبه يكم دادياري دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه ۱۲ (امام خميني ره) تهران؛ وقوع دو بزه انتسابي به نامبرده را محرز تشخيص و به استناد قوانين مربوطه سعيد قاسمي را از بابت توهين به پرداخت مبلغ سيزده ميليون و يك ريال جزاي نقدي در حق دولت و از بابت تهديد به قتل و ضررهاي جسمي و حيثيتي به سيزده ماه و يك روز حبس تعزيري محكوم نمود. رضا گلپور نويسنده كتاب «شنود اشباح» پس از بيان مطالبي از سوي سردار سعيد قاسمي در سخنراني بعدازظهر دهم ارديبهشت ۱۴۰۱ در مراسم تشييع جنازه مرحوم نادر طالب‌زاده اردوبادي كه توسط رسانه‌هاي مختلف، به شكل زنده منتشر شد به اتهامات توهين به اشخاص عادي، تهديد به قتل و شكنجه، نشر اكاذيب و افترا به طرح شكايت از او پرداخته بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها