• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5353 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۶ آبان

خبرخوان

بانك مركزي: عرضه ارز از يك ميليارد دلار گذشت
بانك مركزي اعلام كرد: روز ۲۴ آبان از مجموع عرضه ارز معادل يك ميليارد و ۱۹۴ ميليون دلار در سامانه نيما فقط ۲۰۰ ميليون دلار مشتري داشت و معامله شد. بر اين اساس، مجموع عرضه ارز در سامانه نيما (حواله) سه‌شنبه مورخ ۲۴/۸/۱۴۰۱ معادل يك ميليارد و ۱۹۴ ميليون دلار و مجموع ارز معامله شده در اين سامانه معادل ۲۰۰ ميليون دلار بوده است. مجموع معاملات (دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه) در سامانه نيما معادل ۲۵۱ ميليون دلار بود. همچنين در بازار متشكل ارزي (اسكناس) روز سه‌شنبه مورخ ۲۴ آبان‌ماه، ۱۱.۶۱ ميليون دلار با ميانگين نرخ ۳۳ هزار و ۲۲۸ تومان و دو ميليون و ۱۱۶ هزار يورو با ميانگين نرخ ۳۳ هزار و ۳۰۵ تومان به صورت توافقي معامله انجام شد.


قيمت پياز  و  گوجه‌فرنگي  2  برابر شد
طبق روال سال‌هاي گذشته با سردترشدن هوا، قيمت برخي از محصولات كشاورزي افزايش يافت. بررسي‌ها نشان مي‌دهد قيمت پياز و گوجه‌فرنگي نسبت به مهر ماه رشد دو برابري را تجربه كرد. اين افزايش نرخ نسبت به دو هفته پيش 5 هزار تومان است. در حال حاضر قيمت پياز در بازار ميوه‌وتره‌بار در هر كيلو 15 هزار و 500 تومان است. اما خريد اينترنتي آن از كيلويي 18 هزار تا 55 هزار تومان آب مي‌خورد. قيمت هر كيلو گوجه‌فرنگي نيز در بازار ميوه و تره‌بار 21 هزار تومان است. قيمت گوجه فرنگي نيز به مانند پياز از مهرماه روند صعودي به خود گرفت. قيمت گوجه از 9هزار تومان در مهرماه امروز به 21 هزار تومان رسيده است. البته شايان ذكر است كه قيمت ميوه و سبزيجات در ميادين ميوه‌وتره‌بار با ميوه‌فروشي‌هاي سطح شهر اختلاف 30 تا 40 درصد دارد.


 رب گوجه فرنگي كمياب شد تا  گران  شود
بررسي‌هاي ميداني حاكي از آن است كه پس از كمياب شدن روغن حال نوبت به رب گوجه رسيده است و همسو با كمياب شدن آن زمزمه‌هايي در خصوص افزايش قيمت اين محصول به گوش مي‌رسد. گفته مي‌شود شركت‌هاي توزيع‌كننده اين محصول در روزهاي گذشته از توزيع رب گوجه به سوپرماركت‌ها امتناع كرده‌اند. در همين حال، معاون وزير جهادكشاورزي در نامه‌اي اعلام كرد كه با توجه به جلسات برگزارشده با توليدكنندگان عمده و سنديكاي صنايع كنسرو ايران و با در نظر گرفتن افزايش هزينه‌هاي توليد، با افزايش قيمت مصرف‌كننده رب گوجه‌فرنگي در چارچوب ضوابط و مقررات آن سازمان موافقت مي‌كند. در متن نامه عباس عسكرزاده معاون وزير جهاد كشاورزي به بيك‌زاده سرپرست سازمان حمايت آمده است:به استناد مصوبه بيست‌ونهمين جلسه ستاد تنظيم بازار كشور و همچنين با توجه به جلسات برگزار شده با توليد‌كنندگان عمده و سنديكاي صنايع كنسرو ايران، با در نظر گرفتن افزايش هزينه‌هاي توليد، با افزايش قيمت مصرف‌كننده رب گوجه‌فرنگي در چارچوب ضوابط و مقررات آن سازمان موافقت مي‌كند؛ لذا ضمن ارسال نامه شماره س/۴۶۵۳ تاريخ ۱۴/۰۴/1401 سنديكاي صنايع كنسرو ايران در خصوص قيمت مصرف‌كننده (۴۵۰هزار ريال)، خواهشمند است در راستاي حفظ آرامش بازار و تداوم عرضه كالا مقرر فرماييد با قيد فوريت اقدامات لازم مبذول گردد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها