توضيحات تكميلي يك گفتوگو
گروه هنر و ادبيات: روز شنبه 12 آذر گفتوگويي با محسن محسنينسب، فيلمساز درباره جايگاه ژانر ورزشي در سينماي ايران منتشر شد و او در آن گفتوگو علاوه بر مباحث فني درخصوص مسائل ساختاري سينماي ايران هم نكاتي را بيان كرد. آنچه در ادامه ميآيد، يادداشت كوتاهي است كه اين فيلمساز لازم ديده براي تكميل گفتههاي خود دراختيار «اعتماد» قرار دهد.
محسن محسني نسب : جهت رفع سوءتفاهم به وجود آمده درخصوص معضلات امروز سينماي ايران، در تكميل آنچه در گفتوگو با روزنامه «اعتماد» گفتم، لازم دانستم مطالبي را اضافه كنم؛ طي صحبتي كه با آقاي خزايي رييس محترم سازمان سينمايي داشتم، ديدم ايشان به عنوان يك فيلمساز باتجربه با دردهاي سينما آشناست. من مشكلات امروز سينماي ايران را ميراث مديران گذشته ميدانم. به همين جهت آقاي خزايي براي تغييراتي كه در دستور كار دارند، بايد راه دشواري را بپيمايند تا اصلاحات سينماي ايران
به زودي اجرا شود. به نظر من اين معضلات از زمان مديريت سيفالله داد آغاز شد و در زمان مديران سينمايي بعد از او ادامه پيدا كرد. قبل از آن نحوه و زمان اكران فيلمهاي توليدي سينماي ايران توسط مديريت سينمايي وزارت ارشاد برنامهريزي ميشد و شرط اكران فقط دريافت پروانه نمايش بود. بنابراين لزومي به حضور سلبريتي در فيلمها نبود. بازيگر براساس لياقت و متناسب با نقش انتخاب ميشد. آقاي داد مديريت اكران فيلمها را از وزارت ارشاد سلب و به مالكان سينماها واگذار كرد. باز هم تاكيد ميكنم كه آقاي خزايي براي حل مشكلات، راه درازي در پيش دارد. درد امروز سينماي ايران، گلوگاه اكران است. بايد تصميمگيرنده اكران فيلمها يك كميته عالي از افراد مدير در سازمان سينمايي باشند، نه سينماداران.