• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5394 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱۵ دي

اخبار

كلاهبرداري ۱۰ ميلياردي با ترفند خريد ارز ديجيتال
مرد شياد در شبكه‌هاي اجتماعي خود را كارشناس ارز ديجيتال معرفي مي‌كرد و سرمايه‌گذاران را فريب مي‌داد. فردي كه با ترفند خريد ارز ديجيتال اقدام به كلاهبرداري از تعدادي از شهروندان كرده بود، شناسايي و دستگير شد.به دنبال شكايت يكي از شهروندان به پليس فتا تهران و اعلام وقوع كلاهبرداري از او تحت عنوان خريد ارز ديجيتال رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.شاكي گفت: «چند وقت پيش در شبكه‌هاي اجتماعي با فردي كه مدعي بود در زمينه ارز‌هاي ديجيتال فعاليت مي‌كند آشنا شدم و اين فرد پس از جلب اعتمادم مبلغ يك ميليارد ريال را براي سرمايه‌گذاري در زمينه ارز‌هاي ديجيتال از من دريافت كرد اما بعد از واريز وجه ديگر پاسخي از وي دريافت نكردم و متوجه كلاهبرداري شدم.»ماموران پس از بررسي‌هاي همه‌جانبه و با انجام اقدامات تخصصي و پليسي متهم را شناسايي كردند. با به دست آمدن هويت متهم و پس از تشريفات قضايي، تيم عمليات پليس فتا مجرم را در حالي كه قصد خروج از كشور داشت دستگير و به پليس فتا منتقل كردند.در ادامه هشت نفر ديگر به شكات پرونده اضافه شدند و متهم پس از مواجهه با شاكيان به جرم خود اقرار كرد و گفت كه با هويتي جعلي و جلب اعتماد شكات با وعده واهي سود بسيار بالا حدود ۱۰ميليارد ريال كلاهبرداري كرده است.


دزدي مي‌كردم چون راحت‌تر بود

پسر جوان كه به اتهام سرقت گوشي‌هاي موبايل دستگير شده، مي‌گويد دزدي برايش از كار كردن راحت‌تر و پردرآمدتر بود
اعتماد آنلاين| كامران متهم است گوشي‌هاي گرانقيمت‌ سرقت كرده است. او بازداشت شده و پرونده‌اش آماده رسيدگي است. او از زندگي خصوصي و دليل سرقت‌هايش مي‌گويد.
درباره علت اقدام به سرقت گفت: «من خرج خانواده‌ام را با همين شغل مي‌دهم. دو خواهر و مادر دارم كه بايد خرج آنها را بدهم، مگر با كارهاي ساده مي‌شود خرجي آنها را داد؟ تازه بايد اجاره خانه  هم  بدهم.»
مشروح گفت‌وگو با كامران به شرح زير است.

   چرا سرقت مي‌كني؟
براي اينكه پول دربياورم.
   چرا كار نمي‌كني؟
چون با كار كردن نمي‌توانم پول دربياورم. وقتي سرقت مي‌كنم مي‌توانم خيلي از مايحتاجم را برآورده كنم ولي با كار كردن نمي‌توانم.
  گوشي موبايل سرقت مي‌كني، چقدر براي باز كردن قفل و... وقت مي‌گذاري؟
خيلي زود مي‌توانم گوشي را باز كنم. البته من تنها نيستم ما چند نفر هستيم. من در همه سرقت‌ها نبودم و فقط در دو يا  سه سرقت  بودم.
  تو و دوستانت كه تا اين حد در كار با موبايل حرفه‌اي هستيد چرا در تعميرگاه يا فروشگاه موبايل كار نمي‌كنيد؟
سرقت پولش بيشتر است. راحت‌تر هم هست، به همين خاطر اين كار را مي‌كنيم.
  خانواده‌ات در جريان كارهايت هستند؟
من خرج خانواده‌ام را با همين شغل مي‌دهم. دو خواهر و مادر دارم كه بايد خرج آنها را بدهم، مگر با كارهاي ساده مي‌شود خرجي آنها را داد؟ تازه بايد اجاره خانه هم بدهم.
  پدرت كجاست؟
پدرم وقتي من بچه بودم ما را ترك كرد. اصلا مادرم را هم طلاق نداد، يك روز رفت و ديگر برنگشت.
  مشكلي با  مادرت  داشت؟
او هميشه با مادرم مشكل داشت. كلا مرد بداخلاقي بود. وقتي رفت ما  هم  ديگر  دنبالش   نرفتيم.
   مادر يا خواهرهايت كار نمي‌كنند؟
مادرم كار نمي‌كند، اما خواهرهايم فروشنده هستند. آنها هر دو در فروشگاه كار مي‌كنند؛ ولي پولي كه مي‌گيرند خيلي كم  است.
  تو خلاف كرده‌اي حالا هم احتمالا بايد چند سال زندان باشي، فكر مي‌كني ارزشش را داشت؟
من با خلاف كردن و دزدي بي‌پولي‌هايم را جبران كردم. موقعيتم آنقدر بد است كه اگر پول به دست نمي‌آوردم، نمي‌توانستم آينده‌اي داشته باشم. هنوز نتوانسته‌ام زن بگيرم. دختري را دوست داشتم ولي چون پول نداشتم با يكي ديگر ازدواج كرد. خواهرهايم حالا در خانه هستند. نتوانستند شوهر كنند. كسي به داد من نرسيد.
   اين چه ربطي به مردمي دارد كه از آنها دزدي كردي؟
من هم بايد يك‌طوري پول جور مي‌كردم.
  پشيمان  نيستي؟
پشيمان كه هستم. تلاش هم مي‌كنم رضايت بگيرم ولي كاش شاكيان درك كنند كه من واقعا چاره‌اي نداشتم.

 

جزييات واژگوني مرگبار اتوبوس در مسير سفيدآبه به زاهدان
مديرعامل‌ جمعيت‌هلال‌احمر سيستان‌وبلوچستان گفت: «واژگوني يك دستگاه اتوبوس در مسير سفيدآبه به زاهدان ۱۶ مصدوم و يك فوتي بر جا گذاشت.» عليرضا ميربهاءالدين گفت: «بامداد روز گذشته گزارشي مبني بر واژگوني يك دستگاه اتوبوس در كيلومتر ۱۰۰ مسير سفيدآبه به زاهدان به جمعيت هلال احمر اعلام شد.» او گفت: «درمان ۱۶ نفر از مصدومان اين حادثه به صورت سرپايي انجام شد و براي ادامه مراحل درمان تحويل نيروهاي اورژانس شدند.» مديرعامل جمعيت هلال احمر سيستان‌وبلوچستان گفت: «متاسفانه يك نفر در اين حادثه فوت شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون