• ۱۴۰۳ دوشنبه ۷ آبان
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5400 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۲ دي

پرسپوليس، درويش و يك سال گذشته

استقلالي‌ها حتما در زدن بانك تخصص دارند

درويش به مناسبت يك‌سالگي حضور خود در باشگاه پرسپوليس در يك نشست خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ داد تا ابهاماتي كه در باشگاه وجود دارد را براي هواداران پرسپوليس شفاف كند. او در بخشي از صحبت‌هاي خود گفت: «در ابتداي حضور خود در باشگاه، يك گروه اقتصادي شكل دادم كه در عرصه اقتصاد، تجربه زيادي داشتند. بورس الزاماتي دارد كه بايد در هيات‌مديره، حدود ۳ نفر اعضاي اقتصادي حضور داشته باشند. اين مساله الزامي است. چند طرح اقتصادي در كارگروه آمده كه بايد به هيات‌مديره برود. ركود اقتصادي، شايد باعث محدوديت شد اما دنبال طرح‌هاي رويايي نيستيم و سعي مي‌كنيم طرح‌ها، عملياتي باشند.»
صحبت از طرح‌هاي اقتصادي در باشگاه پرسپوليس براي هواداران اين باشگاه امري خوشايند است، اما نكته مهم اين است كه در يك‌سال اخير كه كميته اقتصادي پرسپوليس تشكيل شده، هيچ اقدام عملي براي تامين منابع مالي پرسپوليس انجام نشده است. درويش البته از منابع خارج از درآمد باشگاه مبالغي بدهي پرداخت كرده است. او مي‌گويد: «اگر من از برخي مشكلات آگاه بودم، شايد به باشگاه نمي‌آمدم اما همكاران به ما كمك كردند تا بتوانيم مشكلات را برطرف كنيم. از همكارانم در باشگاه تشكر مي‌كنم. ما طلبكاران حقيقي و حقوقي زيادي داشتيم. ما از ۲۵ سال پيش طلبكار داشتيم و پس از رفتن باشگاه به بورس، آنها آمدند و طلب خود را خواستند. پول سهام، مال مردم است و ما بايد حافظ آن باشيم و طلب‌ها را پرداخت كنيم. شايد نزديك به ۱۲۰ ميليارد تومان، بدهي از گذشته بود كه آنها را پرداخت كرديم و حدود ۹۰۰ هزار دلار بدهي خارجي از قبل داشتيم كه پرداخت كرديم.»
مديرعامل باشگاه پرسپوليس گريزي هم به مشكلات صدور مجوز حرفه‌اي اين باشگاه زد و گفت: «ما جلسات مختلفي داريم و اميدوارم دغدغه مردم و مشكلاتي كه براي‌شان سال پيش به وجود آمد، تكرار نشود. باشگاه كارهاي مربوطه را انجام داده است. ما دو هفته يك بار، جلسه‌اي با وزير ورزش داشتيم تا موانع برطرف شود و تقريبا اكثر مشكلات برطرف شده است و اميدوارم بتوانيم حضور مجدد خود را در آسيا داشته باشيم و با يك تيم قدرتمند به ميدان برويم.»
او درباره كارگزار باشگاه پرسپوليس گفت: «يك كارگزار قبلا در اينجا بوده است. كارگزار سابق پول خود را مي‌خواست و ما هم گزارشي داشتيم و آن كارگزار زير ۲۰ ميليارد به ما داد. موادي در قرارداد بود كه آن كارگزار موظف به پول اصلي نبوده است. موادي در قرارداد وجود داشت كه به ضرر باشگاه بوده است. مجموع قرارداد ايراداتي داشت و مجمع ما را مكلف كرد كه با كارگزار سابق فسخ كنيم. در مجامع حقوقي، پرونده اين كارگزار در حال بررسي است.»
مديرعامل باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه اين باشگاه در رشته‌هاي ديگر ورزشي فعاليت خواهد داشت؟ گفت: «از روزي كه آمدم، سعي كردم هزينه مازاد براي باشگاه نداشته باشم. اضافه كردن رشته ورزشي، سخت نيست اما عملي كردن تعهدات سخت است. ما ورزشكاران طلبكار داريم كه پول خود را نگرفته‌اند. ابتدا بايد منابع را تامين كنيم. ما بايد براي سال آينده، يك تيم بانوان داشته باشيم كه جزو الزامات AFC است. در پي اين هستيم كه ورزش چوگان را هم داشته باشيم و اگر بتوانيم هزينه‌هاي اين رشته را تامين كنيم، آن رشته را به وجود مي‌آوريم.»
درويش درباره احتمال واگذاري ورزشگاه درفشي‌فر و فعاليت‌ مدارس فوتبال با نام باشگاه پرسپوليس گفت: «درفشي‌فر دراختيار باشگاه پرسپوليس قرار گرفته است و هر ساعتي كه بود را دراختيار باشگاه قرار داديم و بقيه ساعات را دراختيار بقيه قرار خواهيم داد. ما يك كارگروه براي مدارس فوتبال درنظر گرفتيم كه مديريت آن با آقاي پنجعلي است. بايد استانداردهاي لازم مورد توجه قرار بگيرد تا مدارس فوتبال را در مناطق مختلف داشته باشيم.»
درويش درباره مطالبات باشگاه پرسپوليس از فيفا گفت: «ما نامه موردنظر را براي گرفتن اين طلب ارسال كرديم. ما با آقاي تاج هم اين مساله را مطرح كرديم. با فيفا مكاتبه شده و بايد مبلغ آن هم مشخص شود. تا ۱۵ روز آينده اين مساله مشخص خواهد شد. ۳ ميليون و ۴۰۰ هزار دلار هم طلب ما از AFC است. جلساتي هم در اين زمينه برگزار شد تا بتوانيم پول خود را دريافت كنيم.»
مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره مطالبات رادوشوويچ و وضعيت شيخ دياباته گفت: «يك پولي فدراسيون داشت اما جاي ديگري قرار است طلب رادوشوويچ را فراهم كنيم. اميدوارم در زمان مقرر اين كار را انجام دهيم. در قرارداد دياباته، يك قرارداد ثابت وجود دارد و يك قرارداد هم براي بازي‌هاي اين بازيكن درنظر گرفته شده است.»
درويش در پاسخ به اين سوال كه باشگاه پرسپوليس درنظر دارد مانند آنچه مديرعامل باشگاه استقلال گفته، بانك پرسپوليس را تاسيس كند؟ گفت: «آنها توانايي‌شان زياد است و ما در كاري كه تخصص نداشته باشيم وارد نمي‌شويم. زدن بانك، معيارهايي مي‌خواهد و اگر شوراي اقتصادي ما تصميم بگيرد، پيگيري مي‌كنيم.»
مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره پرداختي‌هايي كه در مديريت سابق وجود داشته و به مشاوران، پول‌هايي پرداخت شده است، خاطرنشان كرد: اين براي دوره مديريت ما نيست. من اين را به مسوول حقوقي باشگاه گفتم. شايد يكي از دلايلي كه با ما خوب نبودند، به خاطر اين بود كه با دلال تعامل نداشتيم. از دوره‌اي كه آمديم، ما چنين مسائلي نداشتيم. ما مدارك و شكايت‌هاي زيادي داريم كه اساسش بي‌مورد است، چون پرونده‌ها باز است‌، من چيزي نمي‌گويم. بچه‌هاي حقوقي ما خيلي زحمت كشيدند. اين حكم حاصل چندين جلسه حقوقي مختلف با مسوولان قضايي مختلف شكل گرفته است. اين افراد وقت مي‌گذارند و دنبال اين هستيم كه اين حق از دست رفته را برگردانيم. ما داشتيم پيگيري مي‌كرديم كه اين پرونده‌ها را به حصول برسانيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون