• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5415 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۰ بهمن

«كروز»، پيشتاز اشتغال نخبگان و زنان

پنجمين نمايشگاه كار ايران طي روز‌هاي ۵ تا ۷ بهمن‌ماه سال جاري در مركز نمايشگاهي برج ميلاد برگزار شد. غرفه كروز در اين سه روز مورد استقبال تعداد زيادي از جويندگان كار قرار گرفت. شركت صنايع توليدي كروز در پنجمين نمايشگاه كار ايران با هدف رويارويي مستقيم كارجو و كارفرما و تسهيل فرآيند جذب و استخدام نيروي كار در اين نمايشگاه حضور يافت. معرفي فرصت‌هاي شغلي موجود در شركت صنايع توليدي كروز، جذب نيرو‌هاي مناسب با انتظارات و مهارت‌هاي مورد نياز آشنايي با انتظارات و مهارت‌هاي مورد نياز شركت، از جمله اهداف حضور شركت كروز در پنجمين نمايشگاه كار ايران بود كه حدود 2 هزار نفر كارجو به اين غرفه مراجعه كردند و بيشترين تعداد مراجعه‌كنندگان در رشته الكترونيك، صنايع، مكانيك و شيمي بود.
 
كروز امنيت شغلي دختران را تامين مي‌كند
در حاشيه برگزاري اين رويداد با تعدادي از كارجويان خانم از مسائل پيش روي اشتغال زنان در حوزه صنعت گفتند. اين دسته از كارجويان مي‌گفتند از دوستان خود كه در اين شركت مشغول به كار هستند، اطمينان پيدا كرده‌اند كه شركت كروز نسبت به تامين امنيت نيروي انساني خود، به ويژه نيروي انساني خانم شاغل در اين شركت حساس است و با جديت خواسته‌هاي آنها را دنبال مي‌كند. يكي از اين مراجعان در همين رابطه گفت: مديران اين شركت در گفت‌وگويي كه در نمايشگاه با آنها داشته‌اند، اطمينان دادند كه سرويس‌هاي رفت و برگشت در تمامي شيفت‌هاي كاري براي نيرو وجود دارد. اين كارجوي خانم در همين رابطه گفت: اين مساله براي من به عنوان يك كارجوي خانم اهميت ويژه‌اي دارد. به ويژه براي خانواده بسياري از دختران نيز امنيت رفت و آمد مهم است. بنابراين كروز با اين تمهيدات شرايط را براي كسب درآمد بسياري از دختران فراهم كرده است. مديران اين شركت نيز يادآور شدند، شركت كروز براي تامين امنيت نيروي انساني خود سرويس رفت و برگشت در تمامي شيفت‌هاي كاري خود در نظر گرفته است. از نظر مديران اين شركت نيروي انساني نبايد نگران امنيت آمد و شد خود باشد و آسايش رواني او گرفته شود.

كروز به نخبگان ايراني بها مي‌دهد
چند تن از فارغ‌التحصيلان دكتراي دانشگاه شريف در حاشيه اين نشست گفتند: در اين نمايشگاه و در گفت‌وگو با مديران كروز با واحد «تحقيقات و نوآوري» كروز آشنا شدند. آنها در همين رابطه گفتند: راه‌اندازي مراكز دانش‌بنيان در كروز بسيار از ارزشمند است و منجر به جذب نخبگان دانشگاهي مي‌شود. اين گروه از فارغ‌التحصيلان در ادامه يادآور شدند: مراكز دانش‌بنيان حلقه وصل دانش جوانان با مراكز صنعتي هستند. هيچ‌چيز براي يك دانشجوي تازه فارغ‌التحصيل شده نيست كه بتواند دانش را كاربردي كنند. آنها در همين رابطه گفتند: اين بسيار هيجان‌انگيز است كه يك جوان بتواند ايده‌هاي نوآورانه خود را در مركز نوآوري شركت بزرگي چون كروز به كار بگيرد و آنها را به محك آزمايش بگذارد. گفتني است شركت كروز با طراحي مركز «تحقيقات و نوآوري» اقدام به جذب نخبگان دانشگاه‌ها در قالب نيروهاي دانش بنيان كرده است.
 
فرصت‌هاي شغلي متنوع كروز را جذاب كرده است
كارجويان حاضر در غرفه كروز، تنوع فرصت‌هاي شغلي در اين شركت را يك امتياز دانستند. از نظر آنها اينكه شركت كروز مي‌تواند از فارغ‌التحصيلان ديپلم تا متخصصان ايراني خارج را كه به كشور بازگشته‌اند جذب كند، يك امتياز كم‌نظير براي اين شركت است. يكي از مراجعان با مدرك ديپلم گفت: خيلي از جوان‌ها به دليل مشكلات مالي نتوانسته‌اند به دانشگاه بروند و درس خود را ادامه دهند. وي در همين رابطه گفت: بسياري از مراكز صنعتي به نيروهاي ديپلمه بها نمي‌دهند اما شركت كروز براي دختران و پسران ديپلمه در خط توليد فرصت شغلي دارد. اينكه يك جوان ديپلمه بتواند درآمدي كسب كند، مي‌تواند انگيزه براي ادامه تحصيل هم پيدا كند.

اشتغال در كروز، يك پرسونال برندينگ است/ اشتغال در 50 شركت برتر كشور هيجان دارد
يكي از مراجعان در غرفه كروز كه سعي در پيدا كردن فرصت شغلي براي خود بود، در پاسخ به اين سوال كه چه چيزي از كروز به نظرش جذاب است، گفت: اشتغال در كروز برند شخصي هركسي را ارتقا مي‌دهد. اين شركت در ايران و خارج از كشور شناخته شده است و به قدري اعتبار دارد كه مي‌تواند رزومه هركسي را قوي كند؛ اشتغال در 50 شركت برتر كشور هيجان دارد.
وي در همين رابطه گفت: علاوه بر مسائل مربوط به پرسونال برندينگ، حضور در اين شركت مي‌تواند فرصت‌هاي جديدي پيش روي فرد در داخل كروز ايجاد كند كه پيش از اين تصوري از آن نداشتند.

پرداخت منظم حقوق و امنيت شغلي  مهم‌ترين نگراني كارجويان
بر اساس گفته‌هاي كارجويان، پرداخت منظم حقوق و امنيت شغلي مهم‌ترين معيار انتخاب شغل براي آنها است. به‌طوركلي آنها معتقد بودند شركت‌هاي كوچك و نوپا نمي‌توانند كارجو را نسبت به تداوم فعاليت مطمئن كنند و آنها دايم نگران تعطيلي يا ورشكستگي يا سقوط شركت هستند اما در مجموعه‌هاي بزرگ و با سابقه‌اي همچون كروز خيال كارجو از اين مسائل راحت است.


 نمايشگاه كار فرصت آشنايي كروز و كارجويان بود
در اين دوره از حضور شركت صنايع توليدي كروز فرصتي فراهم شد تا متقاضيان كار به صورت مستقيم و بدون واسطه، با مديران و كارشناسان جذب و استخدام شركت ديدار و گفت‌وگو كنند. حضور در اين نمايشگاه براي كارجويان رايگان بود و متقاضيان توانستند در روز‌هاي چهارشنبه ۵ بهمن تا جمعه ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ عصر در مركز نمايشگاهي برج ميلاد با مديران سازمان‌ها ملاقات كنند. در تازه‌ترين ارزيابي پانصد شركت برتر ايران، شركت صنايع توليدي كروز در بخش قطعات خودرو رتبه اول را بين شركت‌هاي سازنده قطعات خودرويي از آن خود كرده است. اين شركت در بين وسايل نقليه و قطعات خودرو، پس از ايران‌خودرو، سايپا و گروه بهمن، رتبه چهارم را به خود اختصاص داد. نقش‌آفريني در داخلي‌سازي قطعات، توسعه كارآفريني و اشتغال‌زايي براي ۱۲هزار و ۸۰۰ نفر، اثرگذاري در افزايش توليد داخل، سودآوري، ايفاي نقش مسووليت‌هاي اجتماعي، صادرات‌گرا بودن، مشتري‌محوري، استفاده از فناوري و نوآوري در كسب‌وكار و توسعه بهره‌وري، دلايل كسب اين رتبه براي كروز بوده است. در اين ارزيابي شركت‌هاي برتر بر اساس ۳۳ شاخص همچون «بيشترين فروش»، «بيشترين سودآوري»، «بالاترين ارزش بازار»، «بالاترين ارزش افزوده»، «بيشترين دارايي»، «بالاترين اشتغال‌زايي»، «بهره‌وري كل عوامل» و... معرفي مي‌شوند كه هرساله اين ارزيابي بين ۵۰۰ شركت برتر انجام مي‌شود. شركت صنايع توليدي كروز با داشتن بيش از 13 هزار پرسنل كه حدود 70درصد آن را بانوان تشكيل مي‌دهند، توانسته نقشي اثرگذار در ايجاد اشتغال كشور ايفا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون