• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5422 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۹ بهمن

جوابيه وزارت آموزش و پرورش به گزارش «محروميت‌هاي دستوري براي معلمان معترض»

مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد 
با سلام و احترام؛ 
در پاسخ به مطلب مندرج در آن روزنامه به تاريخ 08/11/1401 با عنوان «محروميت‌هاي دستوري براي معلمان معترض» پاسخ معاونت حقوقي و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش را به استحضار مي‌رساند: 
1- قانون نظام رتبه‌بندي معلمان با اهتمام دولت و مجلس شوراي اسلامي و با تصويب آيين‌نامه اجرايي آن در هيات وزيران و تامين اعتبارات مورد نياز، توسط وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست و فرآيند رتبه‌بندي براي كليه معلمان، در يكي از رتبه‌هاي ماده (3) آن قانون و مطابق آيين‌نامه اجرايي آن، بر مبناي امتيازات ناشي از شايستگي عمومي، شايستگي تخصصي، شايسته حرفه‌اي و تجربه، با اولويت و به ترتيب انجام و پس از تعيين رتبه مشمولان توسط هيات‌هاي مميزه ذيربط، احكام كارگزيني مربوط، صادر مي‌شود و سپس همكار مشمول به نحو قطعي، از مزاياي ريالي فوق‌العاده رتبه‌بندي، برخوردار خواهد شد.
2- از طرفي بر اساس بند ۱-۳ ماده ۲ قانون مذكور شايستگي عمومي به مجموعه‌اي از صفات و ويژگي‌هاي شخصيتي فرد، شامل باورها، نگرش‌ها، اعتقادات و رفتار مبتني بر نظام ارزشي، فرهنگي و اخلاقي جامعه اسلامي و نظام آموزش و پرورش كشور اطلاق مي‌شود كه زمينه را براي انجام كار متعهدانه آماده مي‌كند و پايبندي فرد را به ارزش‌هاي اسلامي و انقلاب اسلامي، قوانين و مقررات آشكار مي‌سازد. اين دسته از شايستگي‌ها در طول خدمت مشمولين مورد بررسي و تاييد قرار مي‌گيرد. در اين راستا طبق تبصره ۴ ماده ۴ اصلاحيه آيين‌نامه اجرايي قانون، هيات‌هاي مميزه جهت احراز شايستگي‌هاي عمومي، مكلف به استعلام از مراجع ذيصلاح قانوني هستند و مراجع مزبور مكلفند ظرف ۲۰ روز تقويمي پاسخ لازم را ارسال نمايند. در غير اين صورت هيات‌هاي مميزه از طرق قانوني مجاز به ارزيابي خواهند بود.
3- به موجب تبصره ۱ ماده ۵ آيين‌نامه اجرايي قانون مذكور، شرط برقراري فوق‌العاده رتبه‌بندي براي هريك از رتبه‌ها و همچنين شرط احراز هر يك از آنها، كسب حداقل امتياز مربوط به شايستگي‌هاي عمومي همان رتبه مندرج در جدول شماره ۳ آيين‌نامه ياد شده است. لذا چنانچه مشمولان حداقل امتيازات شايستگي‌ها (از جمله شايستگي عمومي) را كسب ننمايند از رتبه‌بندي معلمان برخوردار نخواهند شد. بنا بر مراتب فوق، حذف برخي از معلمان به موجب آنچه آن روزنامه تحت عنوان «محروميت‌هاي دستوري براي معلمان معترض» ادعا نموده است، مادام كه مشمول قوانين نظام رتبه‌بندي معلمان محسوب مي‌شوند، بدون در نظر گرفتن امتيازات ناشي از ارزيابي شايستگي‌هاي مندرج در قانون و خارج از ترتيبات ياد شده، صحيح به نظر نمي‌رسد.
خواهشمند است دستور فرماييد طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابيه اين مركز در همان صفحه و با همان قلم اقدام لازم صورت گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون