• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5466 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۴ ارديبهشت

عليرضا نورمحمدي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

حالا انگيزه پرسپوليسي‌ها وحشتناك بالا رفته است!

روزبه‌ دلاور

به گزارش «اعتماد» تيم فوتبال پرسپوليس با برتري در مقابل استقلال با يك بازي بيشتر نسبت به سپاهان به صدر جدول رفت . شاگردان يحيي گل‌محمدي با انجام يك بازي منطقي و حساب‌شده توانستند رقيب سنتي را به زير بكشند و حالا چشم‌انتظار لغزش سپاهان هستند. اگرچه پيروزي در دربي براي بعضي از هواداران پرسپوليس از بردن جام قهرماني هم شيرين‌تر است با اين حال، هنوز كار اين تيم تمام نشده و با توجه به شرايط جدول و رقابت نزديك سه تيم بالاي جدول هر اتفاقي ممكن است رخ دهد. چه بسا همين استقلال در پايان بازي‌هاي ليگ بالاتر از پرسپوليس قرار بگيرد. اما نكته‌اي كه نبايد آن را ناديده گرفت، مسائل روحي - رواني است كه قرمزپوشان را در اوج قرار داده و آبي‌پوشان را به شرايط بدي فرو خواهد برد. براي بررسي بيشتر بازي و نكات فني دربي ۱۰۰ سراغ عليرضا نورمحمدي، كاپيتان سابق پرسپوليس رفتيم. نورمحمدي كه از برد تيمش حسابي سرحال بود درخصوص بازي به خبرنگار اعتماد گفت: «پرسپوليس خيلي خوب بازي كرد و به استقلال كه مهره‌هاي هجومي ارزشمندي دارد هيچ موقعيت گلي نداد و حفظ نتيجه يك گل نشان از عملكرد فوق‌العاده خط دفاعي اين تيم دارد. به نظر من هر چهار بازيكن خط دفاعي پرسپوليس روز فوق‌العاده‌اي را پشت سر گذاشتند همچنين نبايد فراموش كرد كه نعمتي هم خيلي خوب كار كرد.»

كاپيتان بااخلاق سابق سرخ‌ها درباره فشار آوردن استقلال در دقايق آخر بازي به خبرنگار اعتماد گفت: «بله اما با حضور گلر بزرگي مثل عليرضا بيرانوند پرسپوليس توانست اين بازي را به نفع خودش دربياورد. اين تيم خيلي با برنامه كار كرد. يحيي با چند تغيير در خط هافبك و دفاع وضعيت دفاعي پرسپوليس را بهتر كرد و دنبال بازي ريسكي نبود. بايد در نظر داشته باشيد كه شرايط جدول طوري است كه از دست دادن يك امتياز مي‌تواند سرنوشت قهرماني را تغيير دهد.»
نورمحمدي با اشاره به ديگر تعويض‌هاي پرسپوليس در نيمه دوم ادامه داد: «فرستادن عيسي به زمين و گل برتري او نشان مي‌دهد كه يحيي چند پلن داشت و تعويض‌هاي يحيي به‌ موقع بود و عيسي هم از تك موقعيت كه برايش ايجاد شد نهايت استفاده را كرد و خيلي با اعتماد به نفس بالا سرتوپ زد و توپ را گل كرد. در خصوص ورود عمري به زمين هم به نظرم هنوز آن شرايط صد درصدي را پيدا نكرده است.»
نورمحمدي در خصوص مهار مهدي قايدي توسط مدافعان پرسپوليس گفت: «قايدي در اول بازي يكي، دو صحنه آمد اما بعدش به او اجازه ندادند حتي به ۱۸ قدم پرسپوليس نزديك شود، چون اين بازيكن سرعتي است و توانايي گرفتن پنالتي را دارد به نظرم پرسپوليس با برنامه كار كرد و استقلال مرتكب اشتباه شد كه رو به بازي هوايي آورد چون مدافعان پرسپوليس راحت توپ‌هاي ارسالي را قطع مي‌كنند و اين موضوع به نفع اين تيم شد.» در ادامه از او پرسيديم نتيجه بازي عادلانه بود كه در جواب گفت: «بازي‌اي بود كه مي‌شد حدس زد يا مساوي مي‌شود يا كم‌گل، چون دو تيم بدون ريسك بازي مي‌كردند و ديديد كه موقعيت گل زيادي ايجاد نشد و بايد از تك‌موقعيت‌ها استفاده مي‌كردند كه پرسپوليس توانست.»
نورمحمدي درباره اينكه اين برد مي‌تواند به پرسپوليس كمك كند تا قهرمان شود يا خير به «اعتماد» گفت: «خيلي كمك مي‌كند. از نظر روحي برد در دربي كه به صدر برسد وحشتناك به تيم كمك مي‌كند و حالا پرسپوليس مي‌رود كه بقيه بازي‌هايش را هم ببرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون