• ۱۴۰۳ جمعه ۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5466 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۴ ارديبهشت

اعضاي تيم قهرمان ليگ دسته يك در گفت‌وگو با «اعتماد»:

مديران دولتي براي حفظ ميزشان از تركاندن مي‌گويند

به گزارش «اعتماد»، تيم شمس آذر قزوين در يك هفته مانده به پايان ليگ يك، صعود به ليگ برتر را جشن گرفت تا فوتبال شهر قزوين براي نخستين‌بار يك تيم ليگ برتري داشته باشد. شمس آذر با خريد امتياز تيم فوتبال بادران مجوز حضور در ليگ يك را به دست آورد و و در دومين سال به عنوان قهرماني اين مسابقات رسيد تا اتفاقي كم‌نظير در فوتبال كشورمان رقم بخورد. نكته ديگر اينكه اگر به ليست بازيكنان اين تيم نگاهي بيندازيد هيچ بازيكن بزرگ يا ستاره‌اي در بين آن وجود ندارد و همه بازيكنان گمنام هستند! در ادامه گفت‌وگوي خبرنگار «اعتماد» با نصرالله خواجه‌گيري، قائم‌مقام باشگاه شمس آذر را بخوانيد تا بيشتر با شگفتي‌ساز ليگ يك آشنا شويد.

  تبريك بابت صعود تاريخي. براي شروع، كمي از تيم شگفتي‌ساز خود بگوييد. 
اول اينكه ممنونم از شما كه تماس گرفتيد. درباره تيم شمس آذر بايد بگويم بعد از دو سال حضور در ليگ يك توانستيم به ليگ برتر صعود كنيم‌ و از اين نظر فكر مي‌كنم ‌اتقاقي كم‌سابقه در فوتبال ما بود. يك باشگاه كاملا خصوصي هستيم كه آقايان پوراسماعيل و نجفيان مالك آن هستند و با حمايت شركت ماكاراني آذر شمس يا شمس آذر شكل گرفته است. نسبت به ديگر تيم‌ها بودجه بسيار كمتري داشتيم و چهار، پنج هفته مانده به پايان ليگ صعودمان تقريبا مسجل شده بود.
  بازيكناني كه جذب كرديد از روي شناخت قبلي بوده يا فقط تيمي كه هزينه بستيد كه در ليگ يك بماند؟ 
بازيكنان همگي از روي استعداديابي در ليگ‌هاي پايين‌تر به تيم جذب شدند. ميانگين سني تيم ما ۲۵ سال بود، شايد باور نكنيد اما ما از روز اول كه كارمان را شروع كرديم قول داديم كه تيم صعود مي‌كند و براي خيلي‌ها خنده‌دار بود اما ما شناخت داشتيم هم از تيم خودمان و هم تيم‌هاي ديگر.
  چقدر بودجه براي صعود در نظر گرفته بوديد؟ 
بين ۱۷ تيم ديگر از وسط به پايين بوديم!
  شما به سعيد دقيقي اعتماد كرديد كه او هم مربي جواني است. 
بله، پارسال تيم را از آخر جدول به اواسط جدول رساند و به كارش ايمان و اعتماد داشتيم و خواستيم با او ادامه دهيم.
  هدف مالكان باشگاه تيم‌داري است يا واگذاري امتياز آن به شهري ديگر؟ 
جلسه‌اي كه در روز شنبه داشتيم بودجه سال بعد تيم را هم مشخص كرديم و مي‌خواهيم خيلي قوي شروع كنيم. استان قزوين براي اولين‌بار است كه در اين سطح تيم‌داري مي‌كند اميدواريم نماينده خوبي براي اين استان باشيم و نمي‌خواهيم آسانسور ليگ باشيم! شك نكنيد امتياز تيم ما در همين شهر مي‌ماند و به هيچ شهري فروخته نخواهد شد.
  برنامه شمس آذر براي حضور در ليگ برتر چيست؟ 
هدف‌گذاري در سال اول، حفظ تيم است. ما مثل بعضي‌ها نمي‌گوييم فصل بعد بايد در آسيا باشيم! سياست باشگاه برنامه‌ريزي شده و طبق برنامه پيش مي‌رويم. فقط از مسوولان استاني مي‌خواهيم پاي كار بيايند. تا اين لحظه تمام هزينه‌ها را بخش خصوصي داده است اما به لحاظ امكانات مقامات ورزشي استان كمك كردند، با اين حال منتظريم وعده‌هاي مسوولان استاني هم عملي شود.
  ورزشگاه شما شرايط ميزباني در ليگ برتر را دارد؟ 
سردار آزادگان به لحاظ كيفيت چمن عالي است اما مشكلاتي را دارد و از طرف نماينده سازمان ليگ به ما هم گفته شده و تلاش مي‌كنيم با كمك مسوولان استان تا قبل از شروع فصل آن را برطرف كنيم.

  در نقل و انتقالات دنبال تركاندن بمب هستيد؟!
بمب را افرادي مي‌تركانند كه دست‌شان بمب باشد! ما شعار نمي‌دهيم. واژه‌هايي مثل بمب تركاندن براي مديران دولتي است كه براي حفظ ميزشان به كار مي‌برند. ما با همين جوانان و چند جوان ديگر تيم خوب و منسجمي براي فصل بعد مي‌بنديم.


  يك سوال چالشي هم بپرسيم! مالكان باشگاه كه طرفدار سرخابي‌ها نيستند؟ 
دروغ به شما نگويم در اين زمينه صحبتي نداشتيم.


  سوال آخر اينكه هواداران شمس آذر اميدوار هستند كه كمك‌هاي مسوولان استاني در گرفتن عكس يادگاري با جام قهرماني نباشد! شما هم چشم انتظار حمايت مسوولان استان هستيد تا اين تيم را حفظ كنيد؟ 
معمولا اين طبيعت سياسيون در فوتبال است. سياست مالكان باشگاه اين است كه چشمداشتي ندارند، برنامه‌ريزي كرديم كه دچار مشكل مالي نشويم. حمايت‌هاي‌شان معنوي هم باشد به اميد خدا سربلند خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون