• ۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5473 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۲ ارديبهشت

پاسخ «فارسي» نظاميان امريكايي‌ به سپاه در خليج‌فارس

تسنيم| در فيلمي كه منتشر شده، نيروهاي امريكايي در پاسخ به رزمندگان نيروي دريايي سپاه در خليج‌فارس مجبور مي‌شوند به زبان فارسي صحبت كنند. سپاه پاسداران فيلم جديدي از مواجهه شناورهاي خود با ناوگان دريايي امريكا در خليج‌فارس منتشر كرده كه در آن افسر سپاه با تاكيد بر اينكه حفظ امنيت خليج‌فارس با نيروي دريايي سپاه است، به ناو امريكايي تذكر مي‌دهد منطقه را ترك كرده و از رفتاري كه موجب ايجاد خطر و تنش مي‌شود، خودداري كند. ناو امريكايي نيز پس از اين تذكر جدي، رفتار خود را اصلاح كرده و اين تغيير را به اطلاع شناور ايراني مي‌رساند. تمامي اين مكالمات به زبان فارسي انجام شده است.
طي سال‌هاي گذشته، به گفته فرماندهان عاليرتبه سپاه پاسداران، شناورهاي خارجي و به خصوص امريكايي در بسياري مواقع مجبور هستند پس از حضور در تنگه هرمز و خليج‌فارس، مكالمات خود با نيروي دريايي سپاه را به زبان فارسي انجام دهند.
نيروي دريايي سپاه از سال ۱۳۸۷ و پس از تفكيك ماموريت با نيروي دريايي ارتش، مسوول مستقيم حراست از خليج‌فارس شده و نيروي دريايي ارتش نيز به واسطه دراختيار داشتن شناورهاي سنگين‌تر، از تنگه هرمز به بعد در آب‌هاي آزاد و بين‌المللي به انجام ماموريت مي‌پردازد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون