• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5500 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۶ خرداد

گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با آقاي گل پرسپوليسي جام حذفي بعد از دبل قهرماني:

يحيي گفته بود پنالتي زدن دروازه‌بان استقلال بي‌احترامي است و فوتبال بي‌احترامي را نمي‌بخشد

اميدوارم مقررات منع قرارداد ارزي را تاييد نكنند

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» يكي از بهترين بازيكنان خط دفاع ليگ كه آقاي گل جام حذفي شد! گيورگي گولسياني مدافع گرجستاني پرسپوليس در فصلي كه سپري شد عملكرد بسيار خوبي داشت و به عنوان يك‌ مدافع مستحكم در خط حمله هم عصاي دست يحيي گل‌محمدي بود. اوج گلزني گولسياني كه كمك ‌كرد محبوب دل هواداران پرسپوليس شود، دو گل در ديدار رفت در مقابل استقلال در ليگ برتر و همچنين دبل در برابر سپاهان در رقابت‌هاي جام حذفي بود. گل‌هاي سرنوشت‌ساز و مهم كه حاصل‌شان آنچه شد كه هواداران پرسپوليس مي‌خواستند يعني قهرماني در ليگ و حذفي.‌ اما گولسياني در اين قهرماني‌ها سهم بيشتري براي خودش قائل نيست و اعتقاد دارد در پرسپوليس يك ‌كار‌ تيمي با رهبري گل‌محمدي به نتيجه نشست و تمام بازيكنان با تلاش و زحمات زياد در زمين مسابقه به آنچه هدفشان بود رسيدند. مدافع گرجستاني كه از دعوت به تيم ملي گرجستان بسيار خوشحال بود نگران است كه قانون منع قرارداد ارزي او و بسياري از بازيكنان‌ خوب‌خارجي را از پرسپوليس و ليگ‌ برتر ايران جدا كند. در ادامه گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با مدافع گرجستاني پرسپوليس را بخوانيد.

   سال سختي را پشت سر گذاشتيد اما‌ در نهايت دو ‌قهرماني خستگي از تنت بيرون رفت. خلاصه و كوتاه ‌بگو راز موفقيت پرسپوليس چيست؟ 
اول از همه، من هميشه مي‌گويم كه جو تيم و رابطه بين بازيكنان و كادرفني بسيار دوستانه و هماهنگ است همين هم‌ نقطه اصلي موفقيت ماست.
   از احساسات و انگيزه كه براي پوشيدن پيراهن پرسپوليس داشتي بگو. 
من به اينجا آمدم تا قهرمان شوم، از نظر ذهني هم هميشه انگيزه براي پيروزي داشته‌ام، البته هميشه ممكن نبود كه برنده شوم اما آرزو و انگيزه من هميشه پيروزي در هر بازي است. حتي در طول تمرين هم همين تفكر را دارم‌. دقيقا همين ذهنيت در تيم پرسپوليس وجود دارد، ذهنيت برنده. از امضاي قرارداد با اين تيم هم بسيار خوشحالم.
  هميشه دوست‌داشتي به تيم ملي كشورت دعوت شوي، هرچند دير اما بالاخره اين اتفاق افتاد. از احساس و انگيزه‌ات براي پوشيدن پيراهن تيم ملي گرجستان تعريف كن. 
خب بالاخره به تيم ملي دعوت شدم، اين موضوع براي من مهم بود. هميشه در بهترين تيم گرجستان بازي مي‌كردم و وقتي به ايران آمدم‌ هم نمايش‌هاي خوب و موفقي داشتم، اما هيچ‌وقت اين شانس را نداشتم در تيم ملي كشورم بازي كنم. در فوتبال گاهي اوقات شما لياقت بيشتر داريد اما كمترين را دريافت مي‌كنيد! از طرفي معمولا در فوتبال در اين سن به ندرت ديده مي‌شود كه بازيكني براي اولين‌بار به تيم ملي دعوت شود اما در واقع اين دومين دعوت من است، بار اول حتي يك دقيقه هم‌ بازي به من نرسيد. الان 32 ساله هستم و با من تماس گرفتند و به اردو دعوتم كردند اين يعني در اين سال‌ها درست گفته بودم و ‌اين شايستگي را داشتم‌. حالا مهم‌ترين چيز اين است كه در زمين مسابقه شانس بازي پيدا كنم تا عملكرد شايسته‌ام را به نمايش بگذارم.
  از كار كردن با گل‌محمدي راضي بودي؟‌ چه چيزي از اين مربي آموختي؟ 
يحيي مربي خيلي آرامي است، اولا چيزي كه من در برخي از مربيان فوتبال دوست ندارم، اين قوانين احمقانه و قوانين اضافي انضباطي است اما با يحيي همه‌چيز خوب و متعادل است. بازيكنان در كنار او احساس آرامش و اعتماد به نفس حداكثري دارند. يك چيز جالب درباره يحيي بگويم، داشتيم بازي استقلال و هوادار را مي‌ديديم، اگر درست بگويم بازي با نتيجه پنج بر يك به سود استقلال بود و گل ششم و آخرين گل را دروازه‌بان از روي ضربه پنالتي به ثمر رساند، در آن لحظه يحيي گفت فوتبال هيچ‌وقت بي‌احترامي به حريف را نمي‌بخشد، يك جورهايي اين حركت بازيكن استقلال بي‌احترامي مي‌شود. هرگز اين عبارت او را فراموش نمي‌كنم. يحيي سعي مي‌كند در عين حال كه منصف است سختگير و در عين حال آرام باشد، حفظ تعادل در اين مسائل كار آساني نيست اما او مي‌تواند .
  قراردادت با پرسپوليس به چه مدتي است؟ 
قرارداد من يكساله و سال دوم مشروط است، در واقع قرارداد يكساله است و براي سال دوم بستگي به تصميم هر دو طرف بعد از فصل اول دارد. 
   تصميمت براي فصل بعد چيست؟ 
اگر باشگاه بگويد كه ديگر نمي‌خواهيم ادامه دهيم كارم با پرسپوليس تمام مي‌شود، اگر هم من بگويم نمي‌خواهم با همان شرايط و شرايط ادامه دهم، ادامه همكاري به پايان مي‌رسد اما تا به حال هيچ مذاكره‌اي در مورد اين موضوع نداشتيم. از طرفي الان فقط روي تيم ملي تمركز مي‌كنم، وقتي همه در تعطيلات هستند، تمريناتم را ادامه مي‌دهم. دو بازي رسمي با قبرس و اسكاتلند در تاريخ 17 و 20 ژوئن داريم. پس از آن به دليل طولاني‌ترين و خسته‌كننده‌ترين فصل به استراحت نياز دارم.
  از منع باشگاه‌ها براي امضاي قرارداد ارزي اطلاع داري؟ نظرت در اين باره چيست؟
بله، من در مورد اين موضوع شنيده‌ام اما اين به من مربوط نيست، درباره سوال شما بگويم واقعا نمي‌دانم چرا آنها سعي مي‌كنند اين همه مقررات، پيشگيري و محدوديت‌ها را ايجاد كنند. اين قانون‌ها فقط شرايط را براي جذب بازيكنان خارجي باكيفيت سخت مي‌كند، فراموش نكنيد كه محدوديت امضاي قرارداد با بازيكنان خارجي هم وجود دارد. خارجي‌هاي باكيفيت براي پيشرفت ليگ ايران لازم و مفيد هستند، براي بسياري از بازيكنان نسل جوان ما الگو هستيم و اين امكان فراهم است تا انتقال‌دهنده دانشي باشيم كه در دوران حرفه‌اي خود جمع‌آوري كرديم. هميشه در هر تيمي بودم صددرصد توانم را گذاشتم و به تيمم در زمين و خارج از زمين، خدمت كرده‌ام. فكر مي‌كنم اگر چنين مقرراتي نياورند خيلي خوب مي‌شود.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون