• ۱۴۰۳ شنبه ۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5500 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۱۶ خرداد

نگاهي به مهم‌ترين قتل‌هاي سريالي ايران

  «علي‌اصغر امين‌زاده‌بروجردي» معروف به اصغر قاتل. او ۳۳ كودك و نوجوان را مورد آزار و اذيت جنسي قرار داد و سپس به قتل رساند. او در ۱۴ سالگي شروع به آزار و اذيت جنسي كودكان در بغداد كرد. سپس به تهران گريخت و باقي طعمه‌هاي خود را به قتل رساند. سرانجام در اسفند ۱۳۱۲ دستگير و در ۶ تير ماه ۱۳۱۳ در ميدان توپخانه اعدام شد. 
  «حسن اورنگي» مخوف‌ترين قاتل سريالي زنان كه طي سال‌هاي ۱۳۲۶ تا ۱۳۳۰ در مشهد توانست ۶۲ زن را مورد آزار و اذيت جنسي قرار دهد و سپس به قتل برساند. حسن اورنگي در بازجويي‌ها اعتراف كرده بود كه قصد داشته شهر را از وجود فساد پاك كند براي همين زنان خياباني را كشته است. سرانجام او در ۱۱ آذر ماه ۱۳۳۰ اعدام شد. 
  «هوشنگ اميني» معروف به قاتلي با كلاه نمدي؛ او بيش از ۶۰ زن، مرد و كودك را به قتل رساند. او در سال ۱۳۴۲ در ورامين دستگير و در همان سال در ميدان توپخانه در ملاعام اعدام شد. 
  «مجيد سالك‌محمودي» معروف به قاتلي با طناب سفيد؛ قربانيان او اكثرا زن بودند. او ۲۱ نفر را طي سال‌هاي ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۴ در آذربايجان شرقي، اردبيل، البرز، تهران، قزوين و گيلان به قتل رساند. سرانجام ماموران در ۲۴ بهمن ۱۳۶۴ در ميدان بهارستان او را دستگير كردند. سالك‌محمودي در خرداد ماه ۱۳۶۵ در زندان قصر خودكشي كرد. 
  «غلامرضا خوشرو كوران كورديه» معروف به خفاش شب؛ او طي ۱۳ فروردين تا ۳۰ خرداد ۱۳۷۶ توانست ۹ زن را به قتل برساند. قتل‌هاي او با سرقت و آزار و اذيت جنسي همراه بود. خوشرو سرانجام در ۲۲ مرداد ماه ۱۳۷۶ در چهار ديوار انبار روباز ورزشگاه آزادي به ‌دار آويخته شد. 
  «سعيد حنايي» معروف به قاتل عنكبوتي؛ او از مرداد ۱۳۷۹ تا مرداد ماه ۱۳۸۰ در مشهد توانست ۱۶ زن را به قتل برساند. حنايي طعمه‌هاي خود را از ميان زنان خياباني انتخاب و سپس با روسري خفه مي‌كرد و اجسادشان را در اطراف مشهد رها مي‌كرد. مژگان آخرين طعمه او بود كه وقتي از چنگال سعيد حنايي فرار مي‌كند موضوع را به پليس اطلاع مي‌دهد. قاتل سرانجام در مرداد ماه ۱۳۸۰ دستگير و در سال ۱۳۸۱ در زندان وكيل‌آباد به ‌دار آويخته مي‌شود. 
  «محمد بسيجه» معروف به بيجه؛ متهم اصلي جنايات پاكدشت بود. او كارگر كوره‌پزخانه‌اي در همانجا بود كه حدود ۵۰ كودك را به قتل رساند. بيجه در كودكي مادرش را از دست داده بود و ۳ بار در همان دوران كودكي مورد آزار و اذيت جنسي واقع شده بود. بيجه در ۹ مهر ماه ۱۳۸۳ دستگير و در اسفند همان سال به ‌دار آويخته شد. او در مورد حكم اعدام خود گفته بود: «استحقاق حكم اعدام را ندارد.» 
  «فريد بغلاني» معروف به قاتل دوچرخه‌سوار؛ او طي سال‌هاي ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۷ در آبادان و خرمشهر ۱۵ زن و يك پسربچه را به قتل رساند. فريد بغلاني پس از شناسايي توسط يك قرباني بازمانده توسط پليس دستگير شد. او سرانجام ۲۲ آبان ۱۳۸۹ در زندان كارون اهواز اعدام شد. 
  «اميد برك» معروف به قاتل بزرگراه كه طي سال‌هاي ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ توانست ۱۰ زن را در بزرگراه كرج به قتل برساند و اموال آنان را سرقت كند. او سرانجام در ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ در ميدان قدس كرج در ملاعام به ‌دار آويخته شد. 
  «مهين قديري» اولين قاتل سريالي زن تاريخ ايران. او پس از قتل ۵ زن سالخورده و يك مرد در قزوين در ارديبهشت ۱۳۸۸ دستگير شد. مهين هنگامي كه بازداشت بود اصلي‌ترين انگيزه خود را مشكلات مالي (بدهكاري) عنوان كرده بود. سرانجام او در ۲۹ آذر ۱۳۸۹ در محوطه زندان مركزي قزوين اعدام شد. 
  «مهدي فرجي» معروف به قاتل ميني‌بوس سوار؛ طي سال‌هاي ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ در قزوين ۵ زن را پس از سرقت و آزار و اذيت جنسي به قتل رساند. او سال ۱۳۹۰ در قزوين در ملاعام اعدام شد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون