• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5506 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۳ خرداد

تحليل كاپيتان اسبق تيم ملي واليبال از نتايج ايران در هفته نخست ليگ ملت‌ها:

انتظارات برآورده نشد

هميشه مي‌گوييم ما در شروع تورنمنت‌ها مشكل داريم اما براي حل آن فكري نمي‌كنيم

علي ولي‌اللهي

كاپيتان سابق تيم ملي واليبال ايران معتقد است كه تيم واليباليست‌هاي كشورمان در عين حال كه انتظارات را در هفته نخست برآورده نكردند اما مي‌توانند با كسب نتايج خوب در دو هفته بعدي دست‌كم بين هشت تيم برتر مسابقات قرار بگيرند و راهي دور حذفي شوند. 

تيم ملي واليبال ايران در هفته نخست رقابت‌هاي ليگ ملت‌هاي واليبال در ناگويا نتايج خوبي كسب نكرد. باخت سه بر صفر در بازي نخست برابر ژاپن، شكست سه بر دو مقابل لهستان درحالي كه ايران دو-صفر جلو افتاده بود و باخت سه-صفر نااميدكننده برابر اسلووني در برابر تك پيروزي آسان مقابل چين علاقه‌مندان به واليبال را راضي نكرد. بهنام محمودي كاپيتان اسبق تيم ملي واليبال در تحليل هفته نخست رقابت‌ها در گفت‌وگو با «اعتماد» اظهار داشت: «ضمن خداقوت و خسته نباشيد به بچه‌هاي تيم ملي و كادرفني بايد گفت آنچه انتظار داشتيم برآورده نشد و اميدوار هستيم نتايج بهتري در ادامه اتفاق بيفتد. بازي نخست ما مقابل ژاپن بود كه يك تيم مدعي و خوب است كه در پايان هفته اول هم در صدر جدول ايستاد. ما بايد روي تيم‌هاي پايه كار كنيم. ما بايد روي اين موضوع كار كنيم كه بازيكنان جنگنده باشند.» محمودي افزود: «در حال حاضر ظرفيت واليبال ما همين است و اميدوار هستم در هفته‌هاي بعدي شرايط بهتر شود. البته شرايط سخت است. نمي‌گويم امكان موفقيت وجود ندارد اما كار واقعا سخت است.» 
كاپيتان اسبق تيم ملي در ادامه با اشاره به ادامه مسابقات و رقباي پيش رو گفت: «حداقل توقع از تيم ملي واليبال ايران اين است كه در هفته دوم بتوانيم دو بازي را ببريم. اگر در هفته دوم كه ما با تيم‌هاي امريكا و هلند و ايتاليا و آلمان هم‌گروه هستيم، مثل دو ست نخست بازي با لهستان بازي كنيم حتما هم ايتاليا را شكست مي‌دهيم هم آلمان را. حتي مي‌توانيم هلند را هم ببريم گرچه بردن اين تيم سخت‌تر است.» محمودي تصريح كرد: «ولي حداقل توقعي كه از تيم مي‌رود اين است كه دو بازي را ببرد.» او در رابطه با هفته سوم رقابت‌ها گفت: «در هفته سوم هم با كوبا و آرژانتين و فرانسه و بلغارستان بازي داريم. اگر فرانسه و بلغارستان با همين بازيكناني كه در هفته نخست بازي كردند بازي كنند ما مي‌توانيم علاوه بر پيروزي برابر كوبا اين دو تيم را هم ببريم. يعني اگر بشود ما از 8 بازي كه در هفته‌هاي دوم و سوم داريم حداقل 4 بازي را ببريم و در شرايط خيلي خوب 6 بازي را ببريم اوضاع براي تيم ملي خيلي بهتر مي‌شود.» 
محمودي در ادامه با درخواست از بازيكنان براي تلاش بيشتر گفت: «من اميدوار هستم كه اين اتفاق بيفتد و بازيكنان روان بازي كنند. توقع داريم كه بازيكنان با تمركز و همه توان بازي كنند چون نتايج اين مسابقات در رنكينگ جهاني و المپيك خيلي تاثيرگذار است. من فكر مي‌كنم ما اگر در هفته دوم و سوم پنج بازي را ببريم مي‌توانيم در جمع 8 تيم پاياني مسابقات قرار بگيريم و راهي دور حذفي شويم.» 
ملي‌پوش اسبق واليبال ايران در پاسخ به اين سوال كه چرا تيم ملي ايران هميشه مسابقات را بد آغاز مي‌كند و گاهي هم روند سينوسي به خودش مي‌گيرد، توضيح داد: «ببينيد بازي‌ها را اگر يكي يكي برويم جلو مي‌بينيم كه ما جلوي ژاپن به دليل اينكه بازي اول تورنمنت بود خوب نبوديم. ايراني‌ها هم هميشه اين توجيه را دارند كه در شروع بد ظاهر مي‌شويم. يك بخش اين برمي‌گردد به نداشتن بازي تداركاتي و بخش ديگري از اين مربوط مي‌شود به اينكه ما نرفتيم اين مشكل را حل كنيم. ما هيچ تدبيري براي اين مشكلي كه هميشه عنوانش مي‌كنيم، نداريم. مثلا فرض كنيد من مي‌دانم زانويم درد مي‌كند اما براي درمانش اقدامي نمي‌كنم و بعد از عدم موفقيت در كاري كه مي‌خواهم انجام دهم مي‌گويم زانويم درد مي‌كرد! وقتي كه سابقه داريم در سال‌هاي گذشته همه تورنمنت‌ها را بد شروع كرديم طبيعتا بايد شرايطي را درنظر بگيريم كه ديگر مسابقات را بد شروع نكنيم. در مقابل لهستان عملكرد خوبي مخصوصا در دو ست اول داشتيم. در برابر اسلووني هم بد ظاهر نشديم. در عين حال كه اعتقاد دارم اسلووني خيلي در دريافت اول خوب نبود و بازيكن سرعتي‌شان از مدار خارج شده بود و بيشتر از توپ‌هاي بلند استفاده كرد و تخصص ما هم در دفاع توپ‌هاي هاي‌بال است. ولي به هر حال بازي را واگذار كرديم. اميدوار هستيم در هفته دوم بهتر شويم و حداقل دو تا برد به دست بياوريم.»
كاپيتان اسبق تيم ملي در رابطه با بازگشت موسوي به تركيب تيم به عنوان كاپيتان جديد تيم ملي گفت: «محمد موسوي تمام توانش را براي تيم مي‌گذارد و هميشه در خدمت تيم بوده. بازيكنان كناري‌اش‌ هم تلاش‌شان را مي‌كنند و مي‌خواهند موفق باشند. ولي خب كار سخت است. موسوي يك تجربه بزرگي دارد و سال‌ها در كنار بازيكناني بازي كرده بود كه نسل موفق واليبال ايران بودند. ولي امروز بازيكنان جواني كنارش بازي مي‌كنند كه البته بااستعداد هستند و به دنبال موفقيت.» محمودي ادامه داد: «انتظاري كه مردم دارند اين است كه تيم جنگنده‌تر ظاهر شود در هفته‌هاي بعدي و ما هم حمايت مي‌كنيم. تلاش داريم كه با دادن روحيه شرايط تيم بهتر شود. ما امسال چند تورنمنت مهم داريم. ليگ ملت‌ها كه در آن قرار داريم، بازي‌هاي آسياسي و مسابقات جام ملت‌هاي آسيا. مسابقات انتخابي المپيك هم هست. اگر اولويت‌بندي كنيم به نظرم انتخابي المپيك تا ليگ ملت‌ها اولويت‌هاي اول تا چهارم باشند. بايد تلاش كنيم تيم آماده باشد، هم از لحاظ بدني و هم از لحاظ ذهني كه بتوانيم در مسابقات موفق باشيم.» 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون